Citat:
Ursprungligen postat av
their
Kollar också IMDB betyget, haft typ minikrav 7. Men läste för några månader sedan att medelbetyg på IMDB är 6.9. Nu har jag höjt mininivån till 7.5.
Och då är det ändå lite över medel. Vet inte folk vad bellkurvan är ? Trodde att 5 var medel ?
Återkom gärna med listan när du fyllt på mer, försök se allt av något, typ alla beckfilmer (59 st ?), eller alla filmer av en viss skådespelare.
Man får ju tänka på att IMDB är helt baserat på vad andra tycker. Jag har sett filmer jag tycker är åttor och högre men som har avsevärt mycket lägre betyg på IMDB, samt det omvända. Kan absolut va en bra fingervisning, men måste våga ta sig an de med lägre betyg också.
Om du kikar på listan så ser du att jag tagit mig igenom ganska många Beckfilmer, alla som jag inte sett tidigare har jag sett nu, inklusive de med Gösta Ekman som Beck. Har bara den absolut första Beckfilmen kvar, Roseanna från 60-talet, sen har jag sett alla.
Sen också, hur ofta tycker du det är rimligt att posta en uppdaterad lista? Var 20de film?