2024-04-16, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Nej, Iran är inte ett U-land. Det kan du kolla upp.

Haha, jo, Iran är ett u-land, det kan du själv kolla upp.
2024-04-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vad ska de göra?
De gör nåt och Iran kan göra något tillbaka. Du överskattar amerikaner och tror att Iran är Saddam-Irak. De kan försvara sig om USA kommer in. Iran har krigat mot många länder mellan åren 80-88. Gå och kolla upp det! De använda kemiska vapen mot kurder för att skrämma Iran.
Kuk i er alla som stod och tittade på precis som ni gör med Palestinier idag. Ni ska inte prata om mänsklighet och terrorism.

USA kan attackera Iran med ballistiska missiler och följa upp med bombplan. Iran har varken ett flygvapen eller en flotta att försvara sig med. Räcker att slå ut Irans förmåga att skjuta som dom gjorde mot Israel sen skölja över dom med bombflyg efter att deras gamla jaktplan skjutits ned. Skulle fler länder än Israel och USA delta var ska Iran göra då. Väldigt få nationer gillar Iran idag lär bli riktigt ensamt.
2024-04-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorHora99
Haha, jo, Iran är ett u-land, det kan du själv kolla upp.
Jag har redan kollat upp det.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Utvecklingsland
2024-04-17, 00:00
Medlem
Citat:
Lögn! Israel ligger bakom blodbad, terrorism och propaganda. USA;s stöd har väl inget med belastningsregistret att göra. Hur prickfria är amerikaner? Slavhandel+förintelse med kärnvapen+krig

Dina argument håller inte!

Den mest omfattande slavhandeln sysslade araberna med men det lär inte skolan ut. Det fortsatte långt in på 1900-talet.
Hamas är terroristerna och sprider enormt med propaganda, Iran hjälper Hizbollah för att skapa problem för Israel och destabilisera regionen.
Du har köpt propagandan rakt av.
2024-04-17, 00:01
Medlem
Citat:
Lögn! Israel ligger bakom blodbad, terrorism och propaganda. USA;s stöd har väl inget med belastningsregistret att göra. Hur prickfria är amerikaner? Slavhandel+förintelse med kärnvapen+krig

Dina argument håller inte!

Den mest omfattande slavhandeln sysslade araberna med men det lär inte skolan ut. Det fortsatte långt in på 1900-talet.
Hamas är terroristerna och sprider enormt med propaganda, Iran hjälper Hizbollah för att skapa problem för Israel och destabilisera regionen.
Du har köpt propagandan rakt av.

Som vanligt så lever MENA-människor i en alternativ verklighet.
2024-04-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_Iran#:~:text=Slavery%20was%20a%20common %20institution,through%20warfare%20and%20slave%20t rade.
Slaveri fanns överallt. Men USA använde slaveri på ett systematiskt sätt där människor förflyttades med tvång. De utnyttjades för en ekonomisk expansion.
Det sistnämnda påverkade kontinenterna och stora områden avfolkades.

Jag tycker att det jäääävligt dumt att svartmåla iranier hela tiden när det finns en befogad kritik mot Israel. De bryter mot folkrätten och vi är tysta eftersom det är araber som dör. Sjukt!
Senast redigerad av JoF538 2024-04-17 kl. 00:18.
2024-04-17, 00:14
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
USA kan attackera Iran med ballistiska missiler och följa upp med bombplan. Iran har varken ett flygvapen eller en flotta att försvara sig med. Räcker att slå ut Irans förmåga att skjuta som dom gjorde mot Israel sen skölja över dom med bombflyg efter att deras gamla jaktplan skjutits ned. Skulle fler länder än Israel och USA delta var ska Iran göra då. Väldigt få nationer gillar Iran idag lär bli riktigt ensamt.
Ja du ser. Inget av det du skriver låter friskt. Ändå så fattar du inte varför hela världen ser illa på zionister.
Senast redigerad av DinKurdia 2024-04-17 kl. 00:32.
2024-04-17, 00:17
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
Vet att en del inte brukar läsa vad ryssar skriver, men jag hittade faktiskt en ganska intressant analys på RT angående Irans attack på Israel:

https://www.rt.com/news/596044-iran-attack-result-israel/

Säg vad man vill om RT, Al Jazeera osv, men de täcker iaf olika länders uttalanden, politiska och militära händelser, till skillnad från våra svenska insnöade artiklar om mello och kaffepriser.

Vill jag läsa vad enskilda länder sagt om tex attacken, så går jag in på rt eller al jazeera. Jag läser vad tex erdogan eller jordaniens ledare sagt öppet i sina tal. Inget som rt eller al jazeera sagt då utan deras citat av verkliga uttalanden och diskussioner på världsnivå.

Om jag går in på tex aftonbladet eller expressen så hittar jag inte artiklar om senaste uttalanden från biden, Netanyahu eller Orban om dessa händelser. Vi suger verkligen på att framföra global information.
2024-04-17, 00:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Israel är Jesu land och har inspirerat oss i Norden med sin Gudstro o sägner från denna tid med Kristendomen, o Judarna, dom är med i Eurovision o tävlar o sjunger o har alla attribut som ett modernt Europeiskt land har. Vad har Iran? INGENTING.. muslimska fanatiker med envåldshärskare som lever som om vi vore tillbaka på 1700-talet? Med män som tror dom står högre upp än kvinnor o som håller Svenskar fångade utan anledning? ett äckligt språk att lyssna på, och otrevliga, uppblåsta människor som försöker ta över o influera det Svenska Samhället med sina korkade o inskränkta idéer. Fanatiker som den Kurdiska Räven tex? Där har ni Iran i ett nötskal. Porta ALL invandring från Iran och låt dem vara kvar i deras eget skräckvälde, vi vill inte ha hit dem mera, o hoppas att USA o Israel bombar sönder skit-landet o störtar regimen där, så kanske vi kan se på dem med nya ögon om en sådär 100 år, tack.

Tog du en kurd som exempel på Iran? Iran skulle kunna vara med i Eurovision om de tillhörde Europa.
2024-04-17, 00:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Israel får barnbidrag av USA. Det är därför.

Ljuset i mellanöstern min röv. Okej, vad sägs om omvänd retorik. Jag våldgästar ditt hem och skjuter ner alla dina familjemedlemmar? Blir jag ljus och demokratisk i europa?

Exakt. Israel hade inte varit nånting utan massivt ekonomiskt stöd från USA år efter år.
2024-04-17, 00:51
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Exakt. Israel hade inte varit nånting utan massivt ekonomiskt stöd från USA år efter år.
Yess.

Nu var det inte meningen att låta hotfull, ville bara belysa avsaknaden av logiken.
2024-04-17, 00:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Du är inte i position att porta något. Du får prata om ditt älskade land Israel för du är inte ens svensk för en svensk är stolt över sitt eget land och folk och är utbildad på ett viss som repekterar skillnader och förstår dess positiv påverkan. Däremot israeler och judar skapar krig mellan folk, gör folk ovänner med smutsigaste omänskliga metoder och de har trängt sig i Sveriges högsta positioner i alla partier och alla tidningar och media. Du får inte håla tall för svenska folket för du älskar inte 0.000 procent Sverige som mig. Du får åka ner till ditt älskade land Israel och vibrera mot väggen eller gör vad ni brukar göra med får och sånt

Tror du skrev till fel person nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in