2024-04-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Kolla 2 sekunder in i andra klippet så ser du att det är en separation och ingen explosion, då ser man den åka vidare för att sedan sprängas rund explosion.

Jag har nu tittat flera gånger och det jag hakar upp mig på är den delen med explosionen efter separationen då jag tycker den ser inklippt ut, alltså fake. Jag vet dock inte tycker det ser konstigt ut
2024-04-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Min fetstil ovan

Vad har detta med något att göra.

inget av det du skriver har något med det du skrev till att börja med

Så det var alltså dessa raketdelar som du menade var ett bevis på att missilerna havererat och nu helt plötsligt så orerar du om en massa annat.

Jag har sett så många uppgifter på antalet drönare så jag bara drog till med 300

Jag gjorde det tydligt för dig att du själv får leta upp bevis eller välja att tro att dom inte finns. Inte mitt problem som sagt.

Du tar upp rester från attacken och då undrar jag vad du anser om dessa. Har Iran något ansvar alls för dessa?

Förstår att det kan kännas förvirrande men det är upp till dig att hänga med i svängarna.

Det är nog enbart du som talat om 300 drönare. Varför du väljer att dra till med den siffran är ointressant men säger tillräckligt för mig om hur du agerar i diskussionen.
Om det grundar sig i okunskap, tramsande eller försök till desinformation är inget jag funderar på.
2024-04-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Jag har nu tittat flera gånger och det jag hakar upp mig på är den delen med explosionen efter separationen då jag tycker den ser inklippt ut, alltså fake. Jag vet dock inte tycker det ser konstigt ut

Det finns säkert 100 olika klipp på explosionen. Många delar inte din uppfattning dock att det är fake
2024-04-16, 22:18
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trams och hemmagjorde teorier. Saudi deklarerade redan 2015 att luftrummet står öppet den dagen när Israel avser att ta itu med Iran. Syrien har ett luftförsvar i paritet med Vatikanstatens, kan vi helt bortse ifrån. Turkiet behöver inte tillfrågas, Israel avser med största sannoliket att hålla sig söder om turkiska gränsen om man flyger den vägen. Irak har noll att sätta emot de 10-11 minuter Israels flyg befinner sig där — dessutom, norra Irak styrs av kurder som knappast kommer sätta käppar i hjulen under en Iran-attack.
Sedan AramCo attacken 2019 Saudi knappt vågar att göra något mot Iran dessvärre i Israels försvar. Den tiden är förbi min vän
2024-04-16, 22:24
Medlem
MagnusStenbock1710s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Tror du verkligen på att politik handlar om hat och gilla? Israel har i uppdrag från usa och allierade att göra ett nytt mellansöster med små små stater . De kan inte tolerera ett stark land som Iran och har försökt sedan de tappade kontroll över Iran efter 1978 revolutionen. Israel har genomfört många terror attacker och färsk att dela Iran i mindre stater utan lycka. Nu har Iran satt stopp på det och sagt : Enough is Enough.
USA säger till Israel att inte kriga och att inte attackera Iran

Så du kommer endast med konspirationsteorier.
2024-04-16, 22:29
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Var det det bästa alternativet du kunde komma på? Nåväl.. mullorna sitter väl i samma rävsax när det kommer till tänkandet. Mycket Mona Sahlin över dom, även genomförandet visar ju det.
Israel har bevisat att det ända de är bra på är att mörda massa kvinnor och barn och vetenskapsmän från Iran genom terror. Eller beväpna ISIS och liknande extremister såsom farbror SAM under afghansistan-sovjet kriget. Att tro sig slå mot iranska konsulatet och skippa konsekvenserna var det bara början på deras sista misstag och deras undergång.
2024-04-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag gjorde det tydligt för dig att du själv får leta upp bevis eller välja att tro att dom inte finns. Inte mitt problem som sagt.

Du tar upp rester från attacken och då undrar jag vad du anser om dessa. Har Iran något ansvar alls för dessa?

Förstår att det kan kännas förvirrande men det är upp till dig att hänga med i svängarna.

Det är nog enbart du som talat om 300 drönare. Varför du väljer att dra till med den siffran är ointressant men säger tillräckligt för mig om hur du agerar i diskussionen.
Om det grundar sig i okunskap, tramsande eller försök till desinformation är inget jag funderar på.

Nu tar jag bara ett exempel
(FB) Kriget mellan Israel och Iran

Nu står det
Citat:
400-500 drönare och missiler
Så kan mycket väl vara 300 talet drönare i så fall så det är inte helt taget ur luften

Edit: Även denna
(FB) Kriget mellan Israel och Iran

USA hjälpte Israel att skjuta ner dessa 300 drönare och missiler men kräver att Israel inte bombar Iran, speciellt deras atomanläggningar som Israel länge hotat med.

Citat:
Jag gjorde det tydligt för dig att du själv får leta upp bevis eller välja att tro att dom inte finns. Inte mitt problem som sagt
.
Varför du väljer att dra till med detta är ointressant men säger tillräckligt för mig om hur du agerar i diskussionen.

Du har alltså inget bevis eller var de så kallade bevisen raketdelarna som kommit ner på jorden igen?

Citat:

Förstår att det kan kännas förvirrande men det är upp till dig att hänga med i svängarna

Nej du försökta bara byta samtalsämne
Senast redigerad av temptedmania 2024-04-16 kl. 22:48.
2024-04-16, 22:47
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Israel har bevisat att det ända de är bra på är att mörda massa kvinnor och barn och vetenskapsmän från Iran genom terror. Eller beväpna ISIS och liknande extremister såsom farbror SAM under afghansistan-sovjet kriget. Att tro sig slå mot iranska konsulatet och skippa konsekvenserna var det bara början på deras sista misstag och deras undergång.
Iran har ju på agendan att Israel ska försvinna som stat, så inte så konstigt. Håller man på och hetsar på det sättet får man skylla sig själv. Innan revolutionen var det inga större problem mellan Israel och Iran.
Senast redigerad av Flundran90 2024-04-16 kl. 22:50.
2024-04-16, 22:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja jag är också bekymrad att det nog blir så. De vill försöka driva det till en punkt där USA måste blanda sig i mer direkt. Farligt spel från båda sidor nu.
Ja, det är ju Israel som är den aktiva parten, naturligtvis i kraft av sitt militära försprång. Iran har inte agerat speciellt provokativt — det har snarare varit tydligt att de inte riktigt vetat hur de skulle svara på konsulatbombningen. De har som vi vet aldrig tidigare slagit mot Israel direkt, utan alltid via ombud. Det iranska svaret omgärdades av en massa förklaringar. Min tolkning är att de är skraja för konsekvenserna, och det var därför de kom med halvhjärtade varningar till länderna som ligger "i vägen". Israel har väl mest bara väntat på det här tillfället.
2024-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det är ju Israel som är den aktiva parten, naturligtvis i kraft av sitt militära försprång. Iran har inte agerat speciellt provokativt — det har snarare varit tydligt att de inte riktigt vetat hur de skulle svara på konsulatbombningen. De har som vi vet aldrig tidigare slagit mot Israel direkt, utan alltid via ombud. Det iranska svaret omgärdades av en massa förklaringar. Min tolkning är att de är skraja för konsekvenserna, och det var därför de kom med halvhjärtade varningar till länderna som ligger "i vägen". Israel har väl mest bara väntat på det här tillfället.

Märkligt nog ser konsulatet rätt oskadat ut? Det är en byggnad i närheten av konsulatet som träffats av Israels attack.

Har Iran blivit lika lurade som ryssland att eskalera konflikter man skapat och lever i?
2024-04-16, 23:02
Medlem
DinKurdias avatar
Har det fortfarande inte kommit några satelitbilder än?
2024-04-16, 23:02
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Är det konspirationsteorier när us utrikesminister Condoleezza Rice förklarade us ny världsordningsplan och ny Mellanöstern vilken motsattes av Iran och motståndsaxeln i området. Att utföra terrorattentat mot iranska vetenskapsmän och många andra bevisade terror försök från Israel är konspirationsteorier? Jag behöver inte visa något av dem men sök på konflikter mellan Iran och Israel eller usa så ser du vad jag menar . Alt. Sök på New Middle East
Håller du med Iran att Israel inte har rätt att existera? Tycker det inte är så konstigt att Israel knäpper folk som jobbar för deras undergång. Har svårt att ens klämma fram några krokodiltårar faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in