2024-04-11, 16:36
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Jag är SD-väljare längre än de flesta och kommer förmodligen alltid rösta på dom i de ordinarie valen. Men jag gillar verkligen Gustav och skulle älska att se honom i Europaparlamentet och rösta på honom i EU-valet.

Väldigt tråkigt att det bara skulle bli en bortkastad röst eller att SD kanske tappat ett mandat till S/L eller något vore ju förödande. Hur ska jag tänka? Följa hjärtat eller hjärnan?

Det är klart att du ska följa ditt hjärta och din hjärna. Vad skulle gå fel med Gustav ? Själv har jag röstat 3 val för SD, helt bortkastat.

/ Ingrid
Citera
2024-04-11, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Det är klart att du ska följa ditt hjärta och din hjärna. Vad skulle gå fel med Gustav ? Själv har jag röstat 3 val för SD, helt bortkastat.

/ Ingrid
Det skulle inte gå fel med Gustav, min favoritpolitiker i Sverige. Men problemet är att så få andra tänker som mig... AfS har floppat i alla val de ställt upp i. Skulle gärna sett honom i Folklistan och kryssat honom där.
Citera
2024-04-11, 16:44
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Jag är SD-väljare längre än de flesta och kommer förmodligen alltid rösta på dom i de ordinarie valen. Men jag gillar verkligen Gustav och skulle älska att se honom i Europaparlamentet och rösta på honom i EU-valet.

Väldigt tråkigt att det bara skulle bli en bortkastad röst eller att SD kanske tappat ett mandat till S/L eller något vore ju förödande. Hur ska jag tänka? Följa hjärtat eller hjärnan?
Rösta på AFS!

Det är inte speciellt allvarligt om SD skulle tappa något mandat i EU-parlamentet.

Om du kikar på vad som händer utanför Sveriges gränser, så ser du att nationalistpartierna kommer att öka i årets EU-val. Många mandat kommer att tas av nationalister.
Exempelvis så har jag själv bra koll på Tyskland, och vad som händer där. Tyskland har 96 platser i EU-parlamentet.
AfD hade 11% vid förra EU-valet. Undersökningarna just nu visar på ungefär 20%
De gröna i Tyskland minskar kraftigt i opinionen, och kommer att tappa platser.

SD är inte ens med i partigruppen för nationalistpartier...

Vet inte om du har sett alla filmer, där Gustav talar om EU.
Men här är i alla fall en gammal goding:
Citat:
Sverige ut ur EU
Stefan Löfven reste till Bryssel och skuldsatte våra barn. EU ska nu låna upp tusentals miljarder kronor som ska gå till vanskötta ekonomier i Sydeuropa. Lånen ska återbetalas på 2050-talet av framtida generationer svenskar. Dessutom ska bidrag på ytterligare tusentals miljarder kronor betalas ut till dessa länder under de kommande åren. Sverige står för en stor del av notan, vilket innebär en radikal höjning av den redan skyhöga svenska EU-avgiften.
https://youtu.be/QT2wVntX-EY?si=HjkcVqidruZNzi0B
Citera
2024-04-12, 15:10
Medlem
Citat:

Det handlar om hur långsiktigt du vill rösta.
AfS kommer inte komma i närheten av spärren varken detta eller nästa val. Frågan är om du vill bidra till att hålla liv i partiet, ifall det eventuellt skulle få ett uppsving i framtiden.
Citera
2024-04-12, 18:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
SD:s toppkandidat till Europaparlamentet är Charlie Weimers, vars hjärtefråga tycks vara att brännmärka och straffa Ungern och liknande länder pga deras restriktiva invandringspolitik. Tvåan vet jag inte vem det är, men trea är Dick Erixon, en homosexuell nyliberal som först gjorde sig ett namn genom sitt stöd till Irakkriget och George Bush, med förödande resultat för Europa och synnerhet Sverige, genom den folkvandring av irakier som följde.

I förra valet skickade SD transaktivisten Johan Nissinen, vars hjärtefråga var att driva på för "könsbyten" av förvirrade barn. Han är nu petad, men någon uppgörelse med detta har vi inte fått se. Han var väl lite för mycket i sin retorik, men inte direkt i konflikt med vad partiet vill åstadkomma.

Jag vet inte varför SD har satsat på denna ultraliberala linje i EU-parlamentet, men ju mer det straffar sig i form av uteblivna resultat, desto bättre för Sverige.

Charlie Weimers är den i EU som mest kritiserar invandring, islam och EU. Charlie Weimers är EU-parlamentets Trump eller snarare ännu bättre än Trump. Han får min röst.

Dick Erixon är redaktör för Sveriges mest populära nationalistiska tv-kanal Riks. Frågor på det?
Citera
2024-04-12, 19:00
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Charlie Weimers är den i EU som mest kritiserar invandring, islam och EU. Charlie Weimers är EU-parlamentets Trump eller snarare ännu bättre än Trump. Han får min röst.

Dick Erixon är redaktör för Sveriges mest populära nationalistiska tv-kanal Riks. Frågor på det?
Weimers hatar Iran, inte muslimsk invandring. Om han inte ville ha invandring och ville få ett slut på islamismen skulle han aldrig kunna stödja Israel.

Weimers ogillar muslimers "värderingar" när dessa krockar med USA:s liberalism, och ännu mer när muslimer agiterar emot Israel. Mest av allt hatar han som sagt Iran, som är Israels största hatobjekt näst efter oss europeiska nationalister. Från ett europeiskt perspektiv är Iran, genom sin konflikt med sunniislamister, vår bäst lämpade samarbetspartner i Mellanöstern, tillsammans med bl.a. Syrien, kristna palestinier och kanske Egypten.

Weimers måste uttrycka sig luddigt och hetsigt för att dölja att han själv är på samma sida som islamisterna i utrikespolitiken, eftersom hans lojalitet inte ligger hos Sverige utan hos Israel, som är allierat med Saudiarabien och stöttar islamiströrelser. Blocket Israel + USA + Saudiarabien + gulfstaterna - som Weimers stödjer helhjärtat - är Europas internationella huvudfiende.

Det finns inget i det Weimers driver som är bra för Sverige. Han använder en bedräglig retorik om islam för att manipulera invandringskritiker till att rösta emot sina egna intressen. Han personifierar varför man inte kan stödja SD.

Dick Erixon är en oreformerad nyliberal och främjare av global bombliberalism. Behövs inga frågor på det, han är en skurk.
Citera
2024-04-12, 19:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Weimers hatar Iran, inte muslimsk invandring. Om han inte ville ha invandring och ville få ett slut på islamismen skulle han aldrig kunna stödja Israel.

Weimers ogillar muslimers "värderingar" när dessa krockar med USA:s liberalism, och ännu mer när muslimer agiterar emot Israel. Mest av allt hatar han som sagt Iran, som är Israels största hatobjekt näst efter oss europeiska nationalister. Från ett europeiskt perspektiv är Iran, genom sin konflikt med sunniislamister, vår bäst lämpade samarbetspartner i Mellanöstern, tillsammans med bl.a. Syrien, kristna palestinier och kanske Egypten.

Weimers måste uttrycka sig luddigt och hetsigt för att dölja att han själv är på samma sida som islamisterna i utrikespolitiken, eftersom hans lojalitet inte ligger hos Sverige utan hos Israel, som är allierat med Saudiarabien och stöttar islamiströrelser. Blocket Israel + USA + Saudiarabien + gulfstaterna - som Weimers stödjer helhjärtat - är Europas internationella huvudfiende.

Det finns inget i det Weimers driver som är bra för Sverige. Han använder en bedräglig retorik om islam för att manipulera invandringskritiker till att rösta emot sina egna intressen. Han personifierar varför man inte kan stödja SD.

Dick Erixon är en oreformerad nyliberal och främjare av global bombliberalism. Behövs inga frågor på det, han är en skurk.

Lennart Matikainen i Afs är sionist han också.
Citera
2024-04-13, 20:41
Medlem
Såg en skärmbild i etern där det stod AfS står bakom valkompass.eu (som annonseras friskt just nu på denna sida), var tvungen att kolla upp det själv och mycket riktigt står de bakom den.

https://whois.eurid.eu/en/search/?domain=valkompass.eu

Visst kanske man hade kunnat ana det med tanke på de mycket riktade frågorna, förövrigt ville inte ens testet funka de första gångerna jag försökte (inte särskilt bra för "Sveriges mest avancerade valkompass").
Ingenstans på sidan står det att AfS står bakom vilket inte bara är oärligt utan också pinsamt.

Jag förstår att AfS vill bryta sig igenom eterns brus och jag kanske hade kunnat förlåta dem om de var ärliga med att de stod bakom sidan eller inte bara la till sig själva och nyans på kompassen utan gjorde en ordentligt valkompass med kanske PP och MED.
Senast redigerad av cokeboy 2024-04-13 kl. 20:50.
Citera
2024-04-13, 22:10
Avslutad
Är Pavel Gamov fortfarande Gustaf Kasselstrands närmaste man?
Citera
2024-04-16, 19:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nu har hela listan släppts.

https://alternativforsverige.se/gustav-kasselstrand-och-roger-richthoff-toppar-eu-listan/
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Till dig och andra; vilken kandidat ska ni kryssa?
Jag har inte helt bestämt mig för vilken kandidat som jag ska rösta på än, men det står mellan Klaus Bernpaintner och partiledaren Gustav Kasselstrand. Troligtvis kommer jag att kryssa Bernpaintner, som jag upplever som en mycket sympatisk, kunnig och intelligent man.
Citera
2024-04-17, 13:15
Medlem
hjaelploskilles avatar
Vilka är det som AfS vill repatriera? På hemsidan står det såhär

Citat:
Eftersom den massiva invandringen till Sverige skett från kulturellt inkompatibla u-länder, har Sverige tagit emot stora grupper som inte kunnat eller velat bli en del av det svenska samhället. De utgör istället problem för värdfolket – svenskarna – genom att de är kriminella, bidragsberoende eller kommer från inkompatibla kulturer. Det finns naturligtvis också invandrare som kommit till Sverige – framför allt från Europa – som lever laglydigt, kan försörja sig själva och som lever i harmoni med svenskarna utan konflikter.

Huvudregeln i Alternativ för Sveriges återvandringspolitik är att probleminvandrare från inkompatibla kulturer ska återvandra. Gruppen probleminvandrare utgörs av invandrare som är kriminella, invandrare som är bidragsberoende, invandrare som ljugit om sin identitet för att få stanna, invandrare som inte kunnat eller velat anpassa sig till det svenska samhället, samt invandrare som kommer från inkompatibla kulturer med liten eller ingen utsikt för att kunna leva i harmoni med svenska folket.

Kan man läsa om återvandringspolitiken mer detaljerat någonstans? För detta är väl ändå rätt luddigt. Kriminella och bidragsberoende går så klart att identifiera lätt men hur mäter man om någon kommer från en "inkompatibel" kultur? Ska varje laglydig, arbetande granskas varpå en bedömning görs gällande hens kompatibilitet, alltså hur mycket kulturyttringar hen konsumerar från sitt hemland?
Citera
2024-04-18, 11:46
Medlem
Fot.Notens avatar
Beställ valsedlar här.
https://alternativforsverige.se/bestall-valsedlar/

/ Ingrid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto