2024-04-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Kul ändå att Glenn Hysén spelat in ett klipp där han uppmanar folk att gå för att lyssna på Gustav 1 maj, i Göteborg!
Ja Glenn sätter ribban för intelligensnivån i Afs….kul!
Citera
2024-04-06, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Bor Kasselstrand i Helsingfors numera?

Det har han gjort i många år nu. Lite konstigt att det inte har diskuterats mera och inte verkar påverka AFS-medlemmar. Men absolut vad någon väljer att göra privat är dennes ensak. Men vill man vara partiledare är man ju offentlig.

Om Håkan Hellström flyttar från Göteborg till London behöver väl inte det diskuteras utan hans musik bör väl vara i fokus?

Det som också är konstigt är att Kasselstrand verkar vilja låta det vara okänt att han bor i Helsingfors. Det kanske är bekvämast så?

Åkesson skulle kanske vilja bo i London och kunna vara helt anonym när han handlar mat på livsmedelsbutiken.
Citera
2024-04-06, 17:28
Medlem
Alternativ för Sverige har fortfarande det bästa partiprogrammet av alla partier i Sverige.
Men de kommer att dö sotdöden om detta fortsätter. Och deras två senaste utspel kanske får några följare, men att först använda en död artist, Eddie Meduza, och lägga ord i munnen på honom är respektlöst. I synnerhet mot hans anhöriga. Även om Eddie skulle ha gillat AFS så är det bara ovärdigt att påstå det när han inte kan föra sin egen talan.
Det här mot Glenn Hysén är också ovärdigt och andas bara desperation.

Kasselstrands ledarskap är ett problem, speciellt nu när det märks att de tar till lägre och lägre grepp för att synas. Men problemet är också att Kasselstrand som person är karismatisk och en jävligt duktig talare.
Om han lämnar så finns det ingen som kan ta över och ha ens en uns av samma charm. En lösning vore att Kasselstrand lämnar ordförandeskapet och låter andra bestämma, men ändå står som ansikte utåt. Men det skulle han dels inte gå med på, och dels skulle det framstå som oärligt att inte ha partiledaren ytterst.

De som tror att det är en vinst att alltid synas kan ju fundera på hur mycket partiet vann 2018 när ALLA medier pratade om dem och gav dem enorm uppmärksamhet. De hade även flertalet riksdagsmän och gjorde spektakulära presskonferenser runt det.
Kasselstrand blev inbjuden och intervjuad i Expressens soffor och så vidare.
Man var ett av de största partierna på Facebook och Twitter.
Men ingenting av det betydde mycket i slutändan.

Att tro att de ska lyckas bättre idag än då för att man har lurat/utnyttjat Glenn Hysén (Glenn fattade väl vem Gustav är, eller sket i det, men trodde knappast att det skulle användas så här och blåsas upp, utan trodde väl att det skulle användas i något privat sammanhang) och fejkar klipp med döda kändisar är ganska sorgligt.
Allt andas desperation.
Även om de så via något mirakel skulle lyckas värva någon kändis, som säg Glenn (knappast nu) så skulle de ändå inte lyckas bättre än Medborglig samling med sina C-kändisar. Var är de idag?

Och vad gör Per Sefatsson för sin lön från partiet? Vad gör han över huvud taget?
Och de där 3 mandaten i kyrkovalet, vad ledde det till? 2-3 meningslösa och intetsägande korta videoklipp som dyker upp NU, flera år senare.
Man har haft chanser som man har sjabblat bort rejält, kombinerat med en felaktig verklighetsförankring.
Senast redigerad av SnagIT 2024-04-06 kl. 17:31.
Citera
2024-04-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Alternativ för Sverige har fortfarande det bästa partiprogrammet av alla partier i Sverige.
Men de kommer att dö sotdöden om detta fortsätter. Och deras två senaste utspel kanske får några följare, men att först använda en död artist, Eddie Meduza, och lägga ord i munnen på honom är respektlöst. I synnerhet mot hans anhöriga. Även om Eddie skulle ha gillat AFS så är det bara ovärdigt att påstå det när han inte kan föra sin egen talan.
Det här mot Glenn Hysén är också ovärdigt och andas bara desperation.

Kasselstrands ledarskap är ett problem, speciellt nu när det märks att de tar till lägre och lägre grepp för att synas. Men problemet är också att Kasselstrand som person är karismatisk och en jävligt duktig talare.
Om han lämnar så finns det ingen som kan ta över och ha ens en uns av samma charm. En lösning vore att Kasselstrand lämnar ordförandeskapet och låter andra bestämma, men ändå står som ansikte utåt. Men det skulle han dels inte gå med på, och dels skulle det framstå som oärligt att inte ha partiledaren ytterst.

De som tror att det är en vinst att alltid synas kan ju fundera på hur mycket partiet vann 2018 när ALLA medier pratade om dem och gav dem enorm uppmärksamhet. De hade även flertalet riksdagsmän och gjorde spektakulära presskonferenser runt det.
Kasselstrand blev inbjuden och intervjuad i Expressens soffor och så vidare.
Man var ett av de största partierna på Facebook och Twitter.
Men ingenting av det betydde mycket i slutändan.

Att tro att de ska lyckas bättre idag än då för att man har lurat/utnyttjat Glenn Hysén (Glenn fattade väl vem Gustav är, eller sket i det, men trodde knappast att det skulle användas så här och blåsas upp, utan trodde väl att det skulle användas i något privat sammanhang) och fejkar klipp med döda kändisar är ganska sorgligt.
Allt andas desperation.
Även om de så via något mirakel skulle lyckas värva någon kändis, som säg Glenn (knappast nu) så skulle de ändå inte lyckas bättre än Medborglig samling med sina C-kändisar. Var är de idag?

Och vad gör Per Sefatsson för sin lön från partiet? Vad gör han över huvud taget?
Och de där 3 mandaten i kyrkovalet, vad ledde det till? 2-3 meningslösa och intetsägande korta videoklipp som dyker upp NU, flera år senare.
Man har haft chanser som man har sjabblat bort rejält, kombinerat med en felaktig verklighetsförankring.

Jag tror också Glenn vet vad AFS är men han ju bra på att spela dum så han kommer väl undan med det. Jag tycker AFS är mossigt det finns 10 personer i partystyrelsen som suttit där år efter år samt att alla är män.
Citera
2024-04-09, 21:57
Medlem
Jaha, Gustav Kasselstrands kompis Pavel Gamov som bland annat administrerat AfS medlemsregister exposas nu av Christian Peterson.
Citera
2024-04-10, 06:34
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag tror också Glenn vet vad AFS är men han ju bra på att spela dum så han kommer väl undan med det.

Glenn gör varsomhelst för 300kr på memo. Han gör till och med reklam för den här sjunkande skeppet.
Citera
2024-04-10, 11:56
Medlem
Folketstempels avatar
Jag vet inte sanningshalten i detta, men det låter inte positivt för partiet om jag ska uttrycka mig försiktigt.
Hemlig inspelning bekräftar Expos samarbete med Pavel Gamov: Bilan Osman röjer källskyddet
Inspelningar med Expo-medarbetaren Bilan Osman bekräftar den skandalomsusade f.d SD-politikern och numera AFS-profilen Pavel Gamovs långvariga samarbete med den vänsterextrema uthängningssidan...

Och vem är Pavel Gamov? Kortfattat kan “P.G” beskrivas som en rysskopplad haverist som kastades ut ur Sverigedemokraterna, med huvudet före, efter att han hade plågat partiet med ständiga utpressningsförsök.
Trots att Gamov var känd inom SD för att spela in och läcka information om partikamrater ansåg Alternativ för Sverige att han var en lämplig person att administrera partiets medlemsregister. Ett beslut som partiledare Gustav Kasselstrand än idag försvarar, trots massiva protester från partiets grundare.
https://www.assarchristian.se/p/expo-rojer-kallskyddet-for-pavel-gamov
Citera
2024-04-10, 20:45
Medlem
Lumbagos avatar
Ett nytt avsnitt av Sunt förnuft med Gustav
Citat:
Ulf Kristerssons fixering vid könsbyten
Nytt avsnitt av Sunt förnuft med Gustav, denna gång om ett ämne där det sunda förnuftet lyser helt med sin frånvaro: Ulf Kristerssons könsbyteslag. Nästa vecka vill han driva igenom den i riksdagen med stöd av Liberalerna och vänsterblocket. Inom det egna partiet sägs 80% av ledamöterna vara emot, men ingen av dessa kommer att trycka på nej-knappen. Det innebär nämligen ett slut på den egna politiska karriären.

Ulf Kristerssons personliga engagemang att driva igenom könsbyteslagen påminner om en viss Fredrik Reinfeldt och hans "öppna era hjärtan"-politik, som även den saknade stöd i det egna partiet.

Frågan om könsbyten är enkel och borde inte ens diskuteras. Det finns två kön. Du är född i rätt kön, oavsett om du är man eller kvinna. Stoppa könsbyteslagen och respektera det naturliga. Hjälp alla som lider av könsförvirring att komma bort från dessa vanföreställningar. Ett sunt och friskt samhälle måste sätta ned foten och visa vad som är sant och falskt, rätt och fel.

https://youtu.be/PIxZPkNAzrU?si=ndt-LPlF7vV3N7zR
Citera
2024-04-10, 21:41
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag vet inte sanningshalten i detta, men det låter inte positivt för partiet om jag ska uttrycka mig försiktigt.
Hemlig inspelning bekräftar Expos samarbete med Pavel Gamov: Bilan Osman röjer källskyddet
Inspelningar med Expo-medarbetaren Bilan Osman bekräftar den skandalomsusade f.d SD-politikern och numera AFS-profilen Pavel Gamovs långvariga samarbete med den vänsterextrema uthängningssidan...

Och vem är Pavel Gamov? Kortfattat kan “P.G” beskrivas som en rysskopplad haverist som kastades ut ur Sverigedemokraterna, med huvudet före, efter att han hade plågat partiet med ständiga utpressningsförsök.
Trots att Gamov var känd inom SD för att spela in och läcka information om partikamrater ansåg Alternativ för Sverige att han var en lämplig person att administrera partiets medlemsregister. Ett beslut som partiledare Gustav Kasselstrand än idag försvarar, trots massiva protester från partiets grundare.
https://www.assarchristian.se/p/expo-rojer-kallskyddet-for-pavel-gamov

Det stämmer inte riktigt. Gamov hade tillfälligt tillgång till medlemsregistret för Uppland enbart under en mycket kort period.
Citera
2024-04-11, 13:56
Avslutad
Jag är SD-väljare längre än de flesta och kommer förmodligen alltid rösta på dom i de ordinarie valen. Men jag gillar verkligen Gustav och skulle älska att se honom i Europaparlamentet och rösta på honom i EU-valet.

Väldigt tråkigt att det bara skulle bli en bortkastad röst eller att SD kanske tappat ett mandat till S/L eller något vore ju förödande. Hur ska jag tänka? Följa hjärtat eller hjärnan?
Citera
2024-04-11, 14:39
Medlem
CyklonB12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Jag är SD-väljare längre än de flesta och kommer förmodligen alltid rösta på dom i de ordinarie valen. Men jag gillar verkligen Gustav och skulle älska att se honom i Europaparlamentet och rösta på honom i EU-valet.

Väldigt tråkigt att det bara skulle bli en bortkastad röst eller att SD kanske tappat ett mandat till S/L eller något vore ju förödande. Hur ska jag tänka? Följa hjärtat eller hjärnan?
Följ hjärtat, AfS behöver alla röster de kan få. Diggar också Kasselstrand, han är en naturlig ledare. Borde vara Sverigedemokraternas partiledare. Önskedrömmen!
Citera
2024-04-11, 15:11
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq

SD:s toppkandidat till Europaparlamentet är Charlie Weimers, vars hjärtefråga tycks vara att brännmärka och straffa Ungern och liknande länder pga deras restriktiva invandringspolitik. Tvåan vet jag inte vem det är, men trea är Dick Erixon, en homosexuell nyliberal som först gjorde sig ett namn genom sitt stöd till Irakkriget och George Bush, med förödande resultat för Europa och synnerhet Sverige, genom den folkvandring av irakier som följde.

I förra valet skickade SD transaktivisten Johan Nissinen, vars hjärtefråga var att driva på för "könsbyten" av förvirrade barn. Han är nu petad, men någon uppgörelse med detta har vi inte fått se. Han var väl lite för mycket i sin retorik, men inte direkt i konflikt med vad partiet vill åstadkomma.

Jag vet inte varför SD har satsat på denna ultraliberala linje i EU-parlamentet, men ju mer det straffar sig i form av uteblivna resultat, desto bättre för Sverige.
Senast redigerad av Nix-registret 2024-04-11 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in