Citat:
Ursprungligen postat av
poxxaq
Jag är SD-väljare längre än de flesta och kommer förmodligen alltid rösta på dom i de ordinarie valen. Men jag gillar verkligen Gustav och skulle älska att se honom i Europaparlamentet och rösta på honom i EU-valet.
Väldigt tråkigt att det bara skulle bli en bortkastad röst eller att SD kanske tappat ett mandat till S/L eller något vore ju förödande. Hur ska jag tänka? Följa hjärtat eller hjärnan?
SD:s toppkandidat till Europaparlamentet är Charlie Weimers, vars hjärtefråga tycks vara att brännmärka och straffa Ungern och liknande länder pga deras restriktiva invandringspolitik. Tvåan vet jag inte vem det är, men trea är Dick Erixon, en homosexuell nyliberal som först gjorde sig ett namn genom sitt stöd till Irakkriget och George Bush, med förödande resultat för Europa och synnerhet Sverige, genom den folkvandring av irakier som följde.
I förra valet skickade SD
transaktivisten Johan Nissinen, vars hjärtefråga var att driva på för "könsbyten" av förvirrade barn. Han är nu petad, men någon uppgörelse med detta har vi inte fått se. Han var väl lite för mycket i sin retorik, men inte direkt i konflikt med vad partiet vill åstadkomma.
Jag vet inte varför SD har satsat på denna ultraliberala linje i EU-parlamentet, men ju mer det straffar sig i form av uteblivna resultat, desto bättre för Sverige.