Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Jag kan uttala mig om boken eftersom jag faktiskt har läst den för några månader sedan .
Ok så vad exakt är det i boken som inte stämmer då, du som läst den? ska göra det själv vid tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Var ju pga konspirationsteorier Ove flitigt spred på nätet som han blev utslängd ur centerpartiet boken är fylld med detta precis som vad som finns i de sammanhang där ove dyker upp på youtube mm
Ok men vad har det med bokens innehåll att göra? Nu är det väl boken som diskuteras och inte andra alternativa teorier?
Jag skulle säga att det är ytterst vanligt att politiker som kritiserar LVU och handläggningen runt LVU blir utfrysta och blir kallade för "konspirationsteoritiker" och "desinformatörer" och behöver till slut avgå. Alla skyddar varandra och ingen vill ta ansvar när det brister och blivit fel. Mycket pga att det är just politiker som tar besluten om LVU och de vill ju inte ha fel. Hur skulle det se ut?
Sedan vet jag inte vad Ove Svidén haft för andra teorier som ställt till det för honom i centerpartiet, men att kritisera LVU är en helig ko inom politiken som inte tåls att diskuteras.