Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Helt klart så har upplägget med impullskollen fått många att tvivla och ekonomi och organisation, det blir många som tvivlar på dumpen. Däremot medlemmarna på dumpen facebook, dom tvivlar Aldrig. 250k Fanatiska individer som är överens om att Sara och Patrik är dom viktigaste personerna i Världen.
Jag hör till den skaran. Jag har alltid ansett att Dumpen tjänar ett gott syfte. Jag tror att Dumpen har en viktig funktion att fylla, framförallt som digital ”städare”, en preventiv funktion även gentemot dem som inte vill träffas fysiskt - många sexualbrott mot barn begås idag enbart online. Dumpens arbete ”spiller över” även på dem i förebyggande avseende, tillåter jag mig att anta.
Den för Dumpen mindre smickrande relationen till Impulskollen blev emellertid för mig en rejäl tankeställare: bara att så raskt som möjligt få till ett avtal med en gädda som vid tillfället uppenbart är bringad ur fattningen av lätt insedda skäl och kräva förskottsbetalning på 135 000 kr, i strid med branschsedvänja, luktar illa.
Därtill har Sara vidgått att Dumpen får 360 000 kr (har jag för mig) per år av Impulskollen. Falsifiera mig gärna, men jag hyser dubier om att Impulskollens köp av annonsplats skulle vara värt så mycket årligen, det vill säga beloppet är över marknadspris. Överskjutande del blir då i praktiken ren provision för att Dumpen förser Impulskollen med klienter. Smutsigt så det förslår.