Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Bra, välformulerat inlägg på det stora hela. Eftersom jag tror på en hederlig debatt vill jag vara tydlig med att jag inte stödjer Israel, men det retar mig att man inte klarar av att se nyktert på situationen. Irans slagkraft är inte jämförbar med Israels. Eller som i lördags/söndags, när folk satt och postade felaktiga uppgifter och idiotiska fejk-videor med en utomeuropeisk målgrupp. Vad får man ut av det?
Det är så omdömeslöst.
Nej det är ju så det är. Jag hade helst sett att Polen hade slagit tillbaka tyskarna 1939, det finns säkert folk som gärna hade sett att Tyskland vände nederlaget till seger 1945, o.s.v. o.s.v. Det är inte realistiska önskningar och de bör lämnas därhän för att få en objektivt riktig diskussion.
Om diskussionerna som sådana ska byggas på rena fantasier och "min pappa sa att..."-argument, så blir det taffligt, trist och intellektuellt en låg och meningslös diskussion. Dessvärre har många, förmodligen p.g.a. minskande bildning, oerhört svårt att skilja på sina egna önskningar och förhoppningar, och den objektiva verkligheten.
Jag hade helst sett att SD fick 51% av rösterna i nästa riksdagsval, men rimligen och med historiska siffror att hämta, så är det en närmast orimlig önskan. Definitivt inte en önskan att bygga något rimligt resonemang kring i diskussion.