2024-04-16, 08:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Är våldtäkt/våldtäktsförsök bekräftat? Eller är det bara ett antagande eftersom offret är kvinna?
Vet ej men det borde vara mordförsök om hon är så illa däran att hon inte kunde höras.
Citera
2024-04-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Exakt vad som inte hände... ingen larmade för att hon var saknad!
Man larmade för att en hund var lös.

BO kan ha legat våldtagen över natten, annars skulle hon inte vara kraftigt nedkyld.
Konstigt att ingen annan rastar hund på platsen. Eller så har tvingats till avlägsen plats av GM.

Polisen försökte kontakta ägaren till hunden (BO)
När man inte fick kontakt så ringde man anhörig. O så var allt igång
Senast redigerad av El-Strutso 2024-04-16 kl. 08:52.
Citera
2024-04-16, 09:23
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Kvinna hittad våldtagen och nerkyld - funnen pga sin lösspringande hund (2024-04-15)

/ Moderator
Citera
2024-04-16, 09:39
Medlem
BevinLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozwreck
Jag tror att det är en Lagotto Romagnolo.

Då var det inte så svårt att hitta BO via Google/Facebook. Hoppas verkligen hon repar sig snart. Hemskt!!
Senast redigerad av BevinLee 2024-04-16 kl. 09:41.
Citera
2024-04-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
folk är mer intresserad av vad offret hade för hund än själva offret. Vi lever i en sjuk värld där empati för kvinnor är bristande vilket leder till just såna här händelser.

Mja, folk är nog mer intresserade av vem BO är. Precis som du kan söka efter personer genom bilregistret så kan du också söka personer genom registrerade hundar. Kallas offentlighetsprincipen och den är nästan helt oändlig i Sverige.
Citera
2024-04-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det finns som jag ser det flera varningstecken. Offret är alltså en kvinna i 40-årsåldern som är ute och går med hunden i skogen på morgonen. Hon är ett ovanligt offer sett till dessa omständigheter.

Vad gjorde gärningsmannen i skogen på morgonen? Man kan lätt misstänka att han faktiskt har varit ute efter ett offer.

Alla våldtäkter är såklart hemska, men de flesta är ändå stundens ingivelse. De sker på kvällar och nätter. Offren är inte sällan berusade. Det här är nåt helt annat. Kvinnan har blivit överfallen och utsatts för så grovt våld att hon inte ens kunde ta sig från platsen på hela dagen. En så hämningslös och våldsbenägen gärningsman kan mycket väl komma att slå till igen. Han kan säkert ha begått liknande överfall tidigare. Jag tror att det är en sjuk individ det handlar om.

kanske något gammalt ex som sökte upp henne? någon skilsmässa, vårdnadstvist som spökar?

men det borde väl i så fall klaras upp omgående?
Citera
2024-04-16, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror att det finns en sjuk lag som tvingar polisen att förstöra DNA efter en viss tid, det finns också hårda restriktioner för när man får topsa.

Källa på detta?

För topsning krävs misstanke om brott med min.6 månader fängelse vill jag minnas. Det innebär att man topsa väldigt många misstänkta.
Citera
2024-04-16, 10:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
kanske något gammalt ex som sökte upp henne? någon skilsmässa, vårdnadstvist som spökar?

Tidpunkt och plats talar ju emot det. Inget går iofs att utesluta. Vi har för lite info än, men eftersom kvinnan är i livet, så får man ju hoppas att hon kan berätta nåt.
Citera
2024-04-16, 10:40
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
För att det eventuellt kan påverka värdet av kommande vittnesmål så klart. Om flera vittnen lämnar samstämmiga uppgifter om en möjlig gärningsman så stärker det trovärdigheten, om inget signalement offentliggjorts som kunnat påverka vittnena.
Vilka andra vittnen, hon var ensam ute i skogen med sin hund ditt blinda helvete.
Citera
2024-04-16, 10:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Väldigt bra av personen som larmade polisen om lös hund.
Citera
2024-04-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvaresomfakking
Nu ett Polisärende. Känner kvinnan och hunden väldigt väl. Hon är nu under bevakning och får vård. Lämnar inte alls ut status samt info vad som händer men blir uppdaterad vart efter.

Bra om folk håller sina funderingar och betraktelser rättvisa. Spekulationer man har… kontakta Polis direkt hellre.

Vård kommer om än att ta lång tid för att komma på bana igen, när man blivit utsatt för ett fruktansvärt brott samt lämnad i skogen.

Att begå våld mot en människas på detta sätt. O-humaniskt. Jag tänker på min vän innerligt och hennes hund. Men hon lever och det är viktigast. Rättvisan kommer.
Bor hon ensam ? Eller har hon någon sambo ?
Citera
2024-04-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

Det stämmer inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in