2024-04-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Folk som säger att 99% blev nedskjutna vet uppenbarligen inte vad de pratar om! Aftonbladet skriver sånt, jepp. Men det är en sanning med modifikation. Iran matade Israels luftvärn med mindre mål. I slutet landade vilka robotar som helst.

Ok, vi tror dig, Bagdad Bob!
2024-04-16, 09:25
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Folk som säger att 99% blev nedskjutna vet uppenbarligen inte vad de pratar om! Aftonbladet skriver sånt, jepp. Men det är en sanning med modifikation. Iran matade Israels luftvärn med mindre mål. I slutet landade vilka robotar som helst.

Du kontrar Aftonbladet som källa med exakt noll källor? Vilket härligt självförtroende du har!
2024-04-16, 09:26
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
De är censurerade. Jag håller helt med ir5. När jag var liten så sa läraren att kriget mellan Iran och Irak handlade om religion. Det stod också i böckerna.
Det jag alltid fått höra och som går att läsa om överallt är att det berodde på att Saddam invaderade Iran. I Irak fanns det både Shia och Sunni så religion känns som ett orimligt påstående
Vilken bok var det och vilket år var det du hörde och såg detta?
Och du tror att det var regeringen som skrev den boken?
2024-04-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du någon källa där Iran gör en BDA och då menar jag inte propagandan där de säger saker. Har du bilder, analyser. Det enda vi har är IDF utalande plus am källor. Men inga bilder från basen eller andra mål.
Jag har inga bilder. Men jag läser lite inlägg på amerikanska forum och följer händelserna lite bortom skvaller media.

Jag tycker utifrån omfattningen att Iran hade en bra framförhållning och hade räknat ut varje steg. Det är skrämmande att de har lyckats prestera denna precision och planering.
Jag försöker få översättningar från deras nationella Tv kanaler men textningen fungerar inte på persiska.
2024-04-16, 09:28
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
israel har inte missiler att upprätthålla iron doom, Iran kan om de vill skicka billiga drönare tills israel har slut på missiler 1 vecka borde räcka sen blir israel en grushög.

Det som kommer hända är att israel kommer tvingas kapitulera och usa slängas ut från mellanöstern.
Vad bra! Då vet vi vad som kommer att hända!
Iran har alltid önskat krossa Israel och nu kommer det att ske? Bra analys där!
2024-04-16, 09:31
Medlem
Citat:
Men det tror du inte då att Iran kommer att upptäcka?

Radar cross section, du tror väl inte man ser insekter på radarskärmen? om du nu tänker så intelligent så ska du veta att SU-57 är 0,5m2 stor på radar cross section, då skulle hela skärmen bli vit

Tänk lite.
2024-04-16, 09:32
Medlem
Citat:
Jag har inga bilder. Men jag läser lite inlägg på amerikanska forum och följer händelserna lite bortom skvaller media.

Jag tycker utifrån omfattningen att Iran hade en bra framförhållning och hade räknat ut varje steg. Det är skrämmande att de har lyckats prestera denna precision och planering.
Jag försöker få översättningar från deras nationella Tv kanaler men textningen fungerar inte på persiska.

Skvaller säger inget. Varför är det skrämmande? Det som är skrämmande är var vi är på eskaleringsstegen. Iransk nationell TV ger jag inte så mycket för.
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Okej! Varför dröjer Israel med att låta journalister komma till platserna?
Jo för att de med en stor sannolikhet ljuger.
Hur vanligt är det att militär bjuder in journalister till hemliga militärbaser? Nämn några länder som gör det.
Satellitbilder har de flesta tillgång till idag och såna visar enkelt om några stora skador uppstått.
Varför visar inte Iran såna bilder?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Du kontrar Aftonbladet som källa med exakt noll källor? Vilket härligt självförtroende du har!
Jag är en medlem på ett forum och jag försöker diskuterar med hjälp av andra. Källorna kan jag ifrågasätta ändå eftersom jag är säker på att våra makthavare vill att vi ska tro att Israel är stor och stark. Vi sparar säkert pengar för att köpa massa prylar från USA. Affärerna äventyras om folket vet att systemen inte fungerar. Lär inte funka mot Ryssland heller.
2024-04-16, 09:34
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Kan du länka till de forumen och media där man kan se och höra om dessa skador?
2024-04-16, 09:35
Medlem
Citat:
Okej! Varför dröjer Israel med att låta journalister komma till platserna?
Jo för att de med en stor sannolikhet ljuger.

Varför visar inte Iran BDA-bilder från sina två Noor-sateliter? De kanske ljuger.

Jag vet inte vem som talar sanning. MEN jag vet en sak. Israel är mycket öppnare och mindre samhälle än Iran. Sannolikheten att IDF ljuger och kommer undan med det är mycket mindre.
2024-04-16, 09:36
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Jag är en medlem på ett forum och jag försöker diskuterar med hjälp av andra. Källorna kan jag ifrågasätta ändå eftersom jag är säker på att våra makthavare vill att vi ska tro att Israel är stor och stark. Vi sparar säkert pengar för att köpa massa prylar från USA. Affärerna äventyras om folket vet att systemen inte fungerar. Lär inte funka mot Ryssland heller.
Vilka amerikanska system är det som inte fungerar ens mot Ryssland? Spännande att just du har fått den informationen! Jobbar du på CIA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in