2024-04-16, 00:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kort minne och ta ut saker i förskott. Vanligt återkommande varje säsong. Glömt hur MFF vann 8 raka med plus 17 förra säsongen? Får se om man ska gräva i arkivet från förra säsongens tråd och se hur snacket gick då. Och vi kommer alla ihåg hur det slutade i att Elfsborg förlorade titeln snarare än att Malmö vann den.

Påtal om Elfsborg är det väl lika bra att tacka Thelin redan nu. Dålig situation att köra på med någon som ändå ska dra.
Citera
2024-04-16, 00:10
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Och vi kommer alla ihåg hur det slutade i att Elfsborg förlorade titeln snarare än att Malmö vann den.

Jajaja, du kanske tycker att ellos förlorade ett guld. Jag vet att vi vann det.

Förutom känslan av själva vinnandet finns det få kryddor som förhöjer guldet som atomen av gnällande bittra dåliga förlorare 😁

Ös på med mer!
Citera
2024-04-16, 05:04
Medlem
Londons avatar
Samuel Dahl!

Stötbryter ett Siriusanfall djupt ner på egen planhalva när matchklockan står på 70:45. Driver sen upp bollen till offensivt straffområde på egen hand. Får chansen att avsluta före Hümmern dundrar upp den i krysset med 71:12 på klockan.

Han är riktigt fin vår Samuel Dahl.
Citera
2024-04-16, 05:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vill minnas att du utlovade en gulsvart färgstege på platserna ovanför Diffens 6:e plats? 🤔

Hur går det med den?
Herregud Kukräven! Ni har räddats av straffar, utvisningar och målvaktstabbar. Vad tror du händer när turen tar slut och ni tvingas lita på eran egna kompetens?
Citera
2024-04-16, 05:18
Avslutad
Nu när man sett om matchen igen så måste man säga att vi är fan bra. Man är lite orolig över att det slår över lite och att laget vaggas in i en falsk trygghet som leder till att man äger mycket boll men att det blir gåfotboll av det, men hittills har man blivit positivt överbevisad.

Tycker att det pratas oerhört lite om hur bra Peña är egentligen. Helt fantastisk blick för spelet som han kryddar med delikata pass. Enda negativa man har att säga egentligen är att trots allt det positiva vet man att han har ett farligt bolltapp i sig varje match.
Citera
2024-04-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nu när man sett om matchen igen så måste man säga att vi är fan bra. Man är lite orolig över att det slår över lite och att laget vaggas in i en falsk trygghet som leder till att man äger mycket boll men att det blir gåfotboll av det, men hittills har man blivit positivt överbevisad.

Tycker att det pratas oerhört lite om hur bra Peña är egentligen. Helt fantastisk blick för spelet som han kryddar med delikata pass. Enda negativa man har att säga egentligen är att trots allt det positiva vet man att han har ett farligt bolltapp i sig varje match.
Pena och Busanello är 2 spelare som är helt galet vi som MFF fortfarande har i truppen.
De är 2 spelare som håller top5 liga.
Citera
2024-04-16, 08:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kort minne och ta ut saker i förskott. Vanligt återkommande varje säsong. Glömt hur MFF vann 8 raka med plus 17 förra säsongen? Får se om man ska gräva i arkivet från förra säsongens tråd och se hur snacket gick då. Och vi kommer alla ihåg hur det slutade i att Elfsborg förlorade titeln snarare än att Malmö vann den.

Som jag minns det var snacket att Malmös spel såg ut som skit men att det var en styrka att vinna fast de spelade så dåligt. Ungefär.
Lite skillnad mot i år.
Citera
2024-04-16, 09:17
Medlem
Petterrors avatar
Djukanovic till fotbollsthlm:
– Det var en väldigt skön känsla för att jag bad att Nahir skulle göra mål. Jag sa till honom att det var min första assist i Allsvenskan, och i min karriär. Det är en väldigt bra känsla för mig.

**
Att det var hans första assist någonsin är inte ett dugg förvånande, fullkomligt älskar snubben!
Citera
2024-04-16, 09:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Djukanovic till fotbollsthlm:
– Det var en väldigt skön känsla för att jag bad att Nahir skulle göra mål. Jag sa till honom att det var min första assist i Allsvenskan, och i min karriär. Det är en väldigt bra känsla för mig.

**
Att det var hans första assist någonsin är inte ett dugg förvånande, fullkomligt älskar snubben!
Han behöver till sitt highlights-klipp för att visa att han är mångfacetterad. Gör mål med vänstern och högern. Ett nickmål på det så dubblar han sitt värde
Citera
2024-04-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Herregud Kukräven! Ni har räddats av straffar, utvisningar och målvaktstabbar. Vad tror du händer när turen tar slut och ni tvingas lita på eran egna kompetens?

Dom har ju Ekdal för fan, ungdomlig KLASS
Citera
2024-04-16, 09:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Samuel Dahl!

Stötbryter ett Siriusanfall djupt ner på egen planhalva när matchklockan står på 70:45. Driver sen upp bollen till offensivt straffområde på egen hand. Får chansen att avsluta före Hümmern dundrar upp den i krysset med 71:12 på klockan.

Han är riktigt fin vår Samuel Dahl.
Samuel Dahl är på riktigt.

Jävligt äkta när spelare går via Superettan eller ännu lägre divisioner innan de når Allsvenskan. Patric Åslunds väg via Ettan Norra, Superettan och tokdominant i nyuppflyttade VSK är svensk fotboll när den är som allra mest äkta. Känns som att dessa färgar mest sportsligt också.
Citera
2024-04-16, 09:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Som jag minns det var snacket att Malmös spel såg ut som skit men att det var en styrka att vinna fast de spelade så dåligt. Ungefär.
Lite skillnad mot i år.
Precis så, det var en knapp seger mot Kalmar i premiären. Vi lyckades mirakulöst vända 0-1 mot BP borta och förtjänade absolut inte mer än 1 poäng där, följde upp med en bra match mot götet men som vi ändå bara vann med 1-0. Sedan mosade vi Norrköping, Bajen (i en halvlek), Varberg och AIK 8ch hybrisen började komma. Vi vann med uddamålet mot Halmstad och sedan kom verkligheten ikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in