2024-04-15, 22:41
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ok, jag satsar inte. Men jag kan lova dig att du har fel. Hur tänker du egentligen? Ge oss lite mer att diskutera om.

Israel är övermäktiga rent militärt. De har större delen av västvärlden bakom sig. De kommer ALLTID ha Hitler som en backup.

Vad har Iran? Vad har dom? En misslyckad ideologi. Ett misslyckat system. Ett förtryckt folk?
2024-04-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare
Vad ska dom svara med? Att slänga pengarna i sjön genom att få 95% av sina grovsopor nedskjutna igen?

De har lovat en tiofaldig version av senaste attacken. Runt 1000 ballistiska robotar. Lycka till Israel.
2024-04-15, 22:42
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hur tänker du genomföra operationen. Rada inte upp hårdvaror. Berätta hur du tänker att Israel ska göra det här rent taktiskt.

Ingen aning. Jag hade använt flottans ubåtsbaserade kryssningsrobotar tillsammans med en svärm ballistiska robotar. Jag hade slagit mot flygbaser, fabriker för tillverkning av drönare och robotar, samt revolutionsgardets stabsbyggnader.
2024-04-15, 22:44
Medlem
Slår israel till inatt eller vad tror ni?
2024-04-15, 22:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Fyra israeliska soldater blev skadade på gränsen till Libanon. Hisbollah säger att de detonerat någon explosiv anordning. De har alltså minerat någon gränsövergång där Israel var på väg in i Libanon.

https://www.aljazeera.com/news/2024/4/15/several-israeli-troops-wounded-in-lebanon-attack-claimed-by-hezbollah
2024-04-15, 22:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenviktiig
Irans utrikesminister säger att Iran kommer att svara inom sekunder om Israel lanserar en offensiv. Kan bli en spännande natt.

Mm... Irans utrikesminister ja. The beacon of truth and accountability...

Insatsen mot Israel härom dagen är ungefär vad de klarar av att uppnå. Betänk att det var ett svar på ambassadbombningen i Damaskus, som tog dem 2 veckor att sätta ihop (ambassadbombningen skedde 1 april). Det är möjligt att de skulle kunna få iväg något tiotal robotar mot Israel inom ett par timmar av en attack, men det kommer sannolikt inte åstadkomma någon större skada, om de ens kommer fram.

Tråden behöver föras tillbaka till rimliga scenarion och diskussioner. Problemet just nu är att vi har IR5 här, som trissar upp fantasiscenarion till ett crescendo, och allehanda människor vars hat mot Israel starkt överskuggar deras bildning hänger på.
Medlem
Om något är påväg att hända, varför styr dom inte om flyg som går över Iran och även över Israel?

EDIT: Även om det inte händer något så kanske det skulle vara en säkerhetsåtgärd, just in case?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har jag skrivit att Kina och Indien skulle lägga sig i? Nu får du ju för fan ge dig.

Du skrev så här i dag kl 13:54

”Ja hur tror du det kommer att gå för Israel? Jag tror Israel kommer med ett svar och att Iran då utför en ny attack precis som de har utlovat, sedan är kriget ett faktum.

USA, England, Frankrike kommer känna sig skyldiga att försvara Israel. Vilka som sluter upp på Irans sida är svårt att bedöma. Men de kan nog få materiellt stöd av Ryssland, Kina, Nordkorea i alla fall.

Med andra ord är tredje världskriget igång. Vad är din analys?”
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Slår israel till inatt eller vad tror ni?

Tycker det verkar som det ändå. Men man vet aldrig.
2024-04-15, 22:46
Medlem
Citat:
De har lovat en tiofaldig version av senaste attacken. Runt 1000 ballistiska robotar. Lycka till Israel.

Ska man räkna med att 500 av dessa landar i Iran eller närliggande länder?
2024-04-15, 22:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Och då kan iranierna räkna med att jänkarna lär tröttna och då lär det regna amerikanska Tomahawks och JDAMS över Teheran från alla håll i många, många månader framöver...
2024-04-15, 22:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare
Vad ska dom svara med? Att slänga pengarna i sjön genom att få 95% av sina grovsopor nedskjutna igen?

Dom borde omvärdera sin gud. Han verkar inte vara på deras sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in