2024-04-15, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det finns som jag ser det flera varningstecken. Offret är alltså en kvinna i 40-årsåldern som är ute och går med hunden i skogen på morgonen. Hon är ett ovanligt offer sett till dessa omständigheter.

Vad gjorde gärningsmannen i skogen på morgonen? Man kan lätt misstänka att han faktiskt har varit ute efter ett offer.

Alla våldtäkter är såklart hemska, men de flesta är ändå stundens ingivelse. De sker på kvällar och nätter. Offren är inte sällan berusade. Det här är nåt helt annat. Kvinnan har blivit överfallen och utsatts för så grovt våld att hon inte ens kunde ta sig från platsen på hela dagen. En så hämningslös och våldsbenägen gärningsman kan mycket väl komma att slå till igen. Han kan säkert ha begått liknande överfall tidigare. Jag tror att det är en sjuk individ det handlar om.

Polisen bör alltså leta efter nån som inte arbetar.
Citera
2024-04-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Men alltså. Har kvinnan varit så illa åtgången att hon inte kunnat ringa efter hjälp? Eller har GM tagit hennes mobiltelefon? Och har hon alltså legat skadad på platsen och inte kunnat ta sig därifrån?
Hon kan ha fått en hjärnblödning, förlorat medvetandet, hamnat i chocktillstånd, blivit nedkyld. Olika tillstånd som gjort henne oförmågen att ringa.
Stackars, stackars kvinna.
Citera
2024-04-15, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Enligt tråden gjorde han inte det

(FB) Grovt kvinnoöverfall i skogen nära Hellasgården, Nacka. 2019-06-30

En person som tydligen dömts för liknande brott dyker upp här

(FB) Brutal våldtäkt vid Skanstull i Stockholm i februari 2015 - MGM fångad på bild + DNA

Undrar vad han gör idag?

Ok, tack. Då mindes jag fel.

Finns uppenbarligen en hel del dårar lösa där ute. Och inte pepparspray får medborgarna beväpna sig med..... visste jag inte bättre skulle man kunna tro att makthavarna skiter fullständigt i skatteboskapen
Citera
2024-04-15, 20:52
Medlem
Det är svårt att dra några slutsater från att hunden drog iväg. En hund som inte är tränad för att försvara ägaren kommer mest troligt bli rädd och springa från platsen. Det gäller även kamphundar. Vissa hundraser ska vara bra på att försvara ägaren som till exempel Rottweilers.
Citera
2024-04-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Det är väldigt intressant vilken ras det handlar om.

Vi säger att det är en stor schäfer, då är gm väldig farlig, eller så är det någon som känner hunden..
Ok, då förstår jag tanken! Tyckte kommentaren var lite märklig först. Men en smart infallsvinkel!
Citera
2024-04-15, 21:09
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En älg är väl däremot möjligt.
Jag tror på vildsvin:
https://www.facebook.com/reel/935722055219662
Citera
2024-04-15, 21:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
En älg är väl däremot möjligt.

Går tankarna månne till fallet i Loftahammar där maken blev misstänkt för mord när hans fru i själva verket hade dödats av en älg? Den gången misstänkte man väl bland annat att fruns hund kunde ha stressat älgen.

Frågan är dock vad som fått polisen att misstänka inte bara grov misshandel utan även våldtäkt i det här fallet. Jag tänker att det väl borde finnas något specifikt som talar för sexualbrott i och med att polisen tar med den rubriceringen så här tidigt i en utredning där man inte ens kunnat höra BO. Kan det kanske vara så att kvinnan var mer eller mindre avklädd när hon väl anträffades?
Citera
2024-04-15, 21:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Går tankarna månne till fallet i Loftahammar där maken blev misstänkt för mord när hans fru i själva verket hade dödats av en älg? Den gången misstänkte man väl bland annat att fruns hund kunde ha stressat älgen.

Frågan är dock vad som fått polisen att misstänka inte bara grov misshandel utan även våldtäkt i det här fallet. Jag tänker att det väl borde finnas något specifikt som talar för sexualbrott i och med att polisen tar med den rubriceringen så här tidigt i en utredning där man inte ens kunnat höra BO. Kan det kanske vara så att kvinnan var mer eller mindre avklädd när hon väl anträffades?

Ja precis, tänkte på det fallet.

Dessutom: är det inte lite konstigt att försöka våldta en person som är ute med hunden? Inte nödvändigtvis att GM har hundskräck, men en skällande hund som kanske nafsar och har sig bör väl kunna upplevas som jävligt irriterande och distraherande?

Gällande rubriceringen verkar det lite oklart.

Citat:
Polisen misstänker att kvinnan blivit utsatt för brott och en förundersökning har inletts. Polisen vill dock inte berätta vad brottsrubriceringen är.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63w4b3/uppgift-misstankt-grov-valdtakt-utanfor-stockholm
Citera
2024-04-15, 21:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det är svårt att dra några slutsater från att hunden drog iväg. En hund som inte är tränad för att försvara ägaren kommer mest troligt bli rädd och springa från platsen. Det gäller även kamphundar. Vissa hundraser ska vara bra på att försvara ägaren som till exempel Rottweilers.
Kvinnan var utsatt för våldtäkt och svårt misshandlad med skador både i ansikte och på kroppen samt kanske avslitna kläder. Tänker att hunden inte kände igen sin matte i det skicket där hon låg och därför sprang iväg av rädsla och osäkerhet.

Hunden hade kanske till och med sett och hört överfallet när matte skrek på ett sätt hon inte brukar och GM:s aggression.
Citera
2024-04-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen

Eller så är hunden tränad att hitta hjälp. De har man ju varit med om förut
Citera
2024-04-15, 21:23
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Ok, tack. Då mindes jag fel.

Finns uppenbarligen en hel del dårar lösa där ute. Och inte pepparspray får medborgarna beväpna sig med..... visste jag inte bättre skulle man kunna tro att makthavarna skiter fullständigt i skatteboskapen

Får

Slut bry er om politiker och vad De tycker är rätt och fel, gör vad Du tycker är rätt och fel. Här varsågoda: pfefferspray-versand.de de skickar i anonyma paket väl förpackade. Beställt 4 gånger av dem, de säljer som glass i solsken!
Citera
2024-04-15, 21:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ja precis, tänkte på det fallet.

Dessutom: är det inte lite konstigt att försöka våldta en person som är ute med hunden? Inte nödvändigtvis att GM har hundskräck, men en skällande hund som kanske nafsar och har sig bör väl kunna upplevas som jävligt irriterande och distraherande?

Gällande rubriceringen verkar det lite oklart.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63w4b3/uppgift-misstankt-grov-valdtakt-utanfor-stockholm
Framförallt kan den dra uppmärksamhet om den skäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in