2024-04-15, 21:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Inte en chans att det blir ett världskrig. Sånt som folk gillar att slänga ur sig för att få lite spänning i sin vardag.

Motivera varför du tror att det inte finns en chans. Jag tror det finns en chans och det är inget "jag slänger ur mig".
2024-04-15, 21:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det där lät som en rad ur en platsannons på Samhall. 😂

Kan du beskriva dessa alternativ och steg, och hur du kommit fram till din slutsats?

Jag har gjort det i ett inlägg längre bak. Ska leta reda på det och återkommer....
2024-04-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Motivera varför du tror att det inte finns en chans. Jag tror det finns en chans och det är inget "jag slänger ur mig".

Ingen vill ha ett världskrig? Absolut ingen.

Det värsta som kan uppstå kring detta är ett regionalt krig i mellanöstern.
Medlem
Citat:
Det iranska folket är ett fint folk, en stor del i alla fall. Men tyvärr hejdas de av ett äckligt styre. De iranier jag känner är alla extremt välutbildade.

Aha, precis som Palestina! Men vet du vad, är rädd att den skiten behöver utrotas för att bli en förändring eller hur? Diplomati, ekonomiskt bistånd och försök till fredlig framtid fungerar inte.. på 40 år, så vad göra?

Folket förmår det inte, samtidigt som hotet mot oss är allt större och större och dessutom, stödjer regimen Rysslan.

Som jag säger. 1 miljon döda eller 2 i Palestina och sedan slut på skiten innebär garanterat färre döda i långa loppet..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja? Jag tror det blir tredje världskrig. Vad tror du?

Läser du inte ens mina svar till dig??

Jag tror att det lugnar ned sig relativt fort mellan Israel - Iran och att Israel snart fortsätter att ta ut Hamas i Gaza.

Israel har inte USA i ryggen om dom går för långt.

Israel måste lugna ned sig och fortsätta jobbet i Gaza.
2024-04-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Du har fel. Dessa drönare var inte avsedda för att i första hand anfalla ett mål. Deras roll var att överväldiga Israels försvarssystem. Det är missilerna som är intressanta.

Det är ett misslyckade i sig att världen ser det som ett misslyckande oavsett vad målet var.
2024-04-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Aha, precis som Palestina! Men vet du vad, är rädd att den skiten behöver utrotas för att bli en förändring eller hur? Diplomati, ekonomiskt bistånd och försök till fredlig framtid fungerar inte.. på 40 år, så vad göra?

Folket förmår det inte, samtidigt som hotet mot oss är allt större och större och dessutom, stödjer regimen Rysslan.

Som jag säger. 1 miljon döda eller 2 i Palestina och sedan slut på skiten innebär garanterat färre döda i långa loppet..

Jag har ingen lösning på det i alla fall, vi såg ju hur det gick med arabiska våren.
2024-04-15, 21:17
Avstängd
Enligt Aktuellt just nu, så har Israel trots protester både från USA och i stort sett alla eu länder mm, beslutat att en vedergällning mot Iran kommer ske..

Iran sa också att blir det vedergällning från Israel, kommer de i sin tur anfalla Israel med "betydligt kraftigare vedergällning" än de gjorde sist..

Jaha då funderar man ju vad konsekvensen av detta blir..

Kommer Hisbollah dras in? Syrien?Kommer USA skicka trupper?

Det känns på en gång rätt allvarligt det här..
2024-04-15, 21:18
Medlem
Hela världen utanför Israel sitter och väntar på om Israel skall starta massdödande av iranska barn också som mot barnen i Gaza.
Ingen kan göra något åt det över hela världen, inte ens eller väntat den senile Biden som sitter helt i klorna på judiska rådgivare i sin administration i Vita Huset.

Psykopaten Nethanjau styr världen från sin lilla remsa där vid Medelhavet i kraft av den judiska staten USA där de mäktiga semiterna har detta skenbart gigantiska land helt under sin kontroll.

Konflikten med Iran var styrd av Nethanjau genom Israels anfall på iranskt territorium och konsulat i Syrien och psykopaten räknade med iranskt "svar".
Och det kom, som dalande snöflingor över buffertländer. Detta visste psykopaten i Tel Aviv, naturligtvis,
Man vet att Irans flygande tunnor är medeltid mot amerikansk och israelisk spetsteknologi 2024.

Simsalabim! Fokus flyttas från Gaza och autist-juden kan fortsätta mörda en masse i Gaza utan att omvärlden säger något när nu Israel utsatts för massattack från Iran, där samtliga lågpresterande drönare och missiler inte ens nådde Israels jord...
Senast redigerad av Lantarbetaren 2024-04-15 kl. 21:31.
Medlem
Citat:
Det iranska folket är ett fint folk, en stor del i alla fall. Men tyvärr hejdas de av ett äckligt styre. De iranier jag känner är alla extremt välutbildade.
En styre som fick makten genom en revolution och folkomröstningar och val.
Dessutom är Israel boven vare sig djävulen styr i Iran eller en ängel med västerländska drag.
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Läser du inte ens mina svar till dig??

Jag tror att det lugnar ned sig relativt fort mellan Israel - Iran och att Israel snart fortsätter att ta ut Hamas i Gaza.

Israel har inte USA i ryggen om dom går för långt.

Israel måste lugna ned sig och fortsätta jobbet i Gaza.

Vad tror du Irans proxygrupper gör? Hisbollah, Houthierna?
Medlem
Citat:
Jag har ingen lösning på det i alla fall, vi såg ju hur det gick med arabiska våren.

Det är förvisso inte alls samma sak, men ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in