Citat:
Ursprungligen postat av
MrGrays
”Haha” ”Hiho” ”Hehe” okej T-80 experten.
Kan tänka mig att du äger 3-4 stycken som står på gården.
Du, likaså alla andra paasikiviriddare kan allt.
Mitt hån inlägg mot er experter, visar hittills att den är mitt i prick. Den finns i början någonstans.
Men fortsätt prata du.

Nej inte alls, jag tror inte att någon av oss mer sansade debattörer på något sätt påstår att vi kan allt.
Däremot, så är det så (och det sker på samma sätt över hela världen) att man inte kan dölja operativa avancerade system för sina fiender om fienden har konsekvent och funktionella underrättelseförmågor. I fallet USA är det närmast omöjligt att inneha ett förbandssatt och fungerande system utan att de känner till det.
Det är nämligen så att alla system, oavsett om det rör sig om en ny typ av stridsvagn, ett flygplan, en robot eller en radaranläggning, måste testas. Därefter måste man utbilda trupp i handhavande av systemen, och slutligen måste man regelbundet öva med dem.
Man kan alltså inte dölja avancerade system i bergrum som aldrig testas och aldrig övas med.
Du kan vara 100% säker på att länder som USA och Israel har full kontroll på alla relevanta vapensystem som Iran kan rulla ut och avlossa mot dem. Såväl teoretiska som tidigare observerade praktiska förmågor och funktionalitet.
Barnsliga och obildade tramserier om att länder har bergrum fulla med superduperavancerade robotar som deras fiender aldrig sett, är rent nonsens. Det krävs mycket lite militär utbildning och militär förståelse för att greppa det.