2024-04-15, 12:41
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Dessutom: svenska judar och jihadister är väl off topic?

Inte om man är en muslim med ~ IQ 67.

Intressant läsning om Irans…öh…brist på träffsäkerhet. Vad är det som gör att de är så värdelösa?
2024-04-15, 12:46
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Nej. Läs mitt inlägg igen.

Du är duktig på att googla men inte så jäkla bildad. Omkring 3 miljoner araber bor i flyktingläger i Jordanien. Sedan över 60 år! De har inte jordanskt medborgarskap och demokratiska rättigheter. De är i allra högsta grad andra klassens medborgare. Det kan man väl kalla apartheid om något? Liknande omständigheter hittar du i skitlandet Libanon. Israeliska araber lever i högönsklig välmåga och har representation i Knesset!

Men vi kan absolut fortsätta låtsas att Israel är problemet. Whatever rocks your boat.

Varför vill ingen ha med palestinier att göra?

Du glömde nämna att palestinier skapar stora problem med sin terrorism och startar inbördeskrig i de länder som släpper in dom. Jordanien, Libanon och Kuwait är några länder som har fått lära sig den hårda vägen vad palestinier går för.

När Kuwait ockuperades av Saddam Husseins Irak tackade palestinierna Kuwait genom att hugga värdlandet i ryggen och allierade sig med ockupanterna. Efter att Kuwait befriats deporterades 400000 palestiner.

Regimen i Iran utnyttjar bara palestinierna för sin egna agenda. Efter så många decennier av nederlag mot Israel och USA tycker man att Iran och palestinierna borde förstått att användning av terrorism är kontraproduktivt.
2024-04-15, 12:46
Medlem
Jofs avatar
Bland annat Ryssland, Kina, Frankrike och Tyskland har uppmanat Israel till återhållsamhet, rapporterar Reuters.

Ryssland 🥴
2024-04-15, 12:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bland annat Ryssland, Kina, Frankrike och Tyskland har uppmanat Israel till återhållsamhet, rapporterar Reuters.

Ryssland 🥴

Ja alla stora spelare avråder Israel från att svara. Joe Biden satt i telefon med Netanyahu under natten och skrek "Abort!, Abort!"
2024-04-15, 12:57
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Här är en bra intervju med Scott Ritter. Kompakt och faktaspäckad analys av helgens attack och varför USA och England inte vill bli indragna och vad Iran uppnådde för signalvärde med demonstrationen. Amerikanerna har inte tillräckligt med luftvärn för att skydda deras baser i Mellanöstern.
https://www.youtube.com/watch?v=eXfsoT-_044

(Nej, man behöver inte hålla med Scott Ritter. Men det kan ju vara intressant att ta del av en analys av helgens händelse.)

Haha vad kul att du länkar in Scott Ritter här också.
Har vi inte redan kommit fram till att han är en mytoman i Rysslandtråden redan?
Han sitter och killgissar bara och nyttiga idioter som dig sprider hans skit vidare hela tiden.

I intervjun får han det att låta som att Israel totalt har misslyckats med allt.
Han målar upp Irans attack som historiens mest framgångsrika attack och att Iran har gjort jättemycket för att bevara fred och stabilitet i mellanöstern.
Iran är bäst på allt helt enkelt.

När han pratar om hur fantastiskt fina ballistiska missiler Iran har som skickar ut "decoys" som överlistar Iron Dome systemet ballar ur och "tror" att det kommer 25 missiler så började jag gapskratta.
Det var över 15 år sedan Iron Dome systemen och övriga moderna "surface to air" system lärde sig att hantera detta.

Jag orkade inte titta mer än 5 minuter på honom, men det där räckte.
2024-04-15, 12:57
Medlem
Dumdrygs avatar
En annan sak som är lite annorlunda, är att Netanyahu som är premiärminister är så tongivande, medan president Herzog knappt märks internationellt.
I Frankrike är det tvärtom president Macron som syns och ingen vet knappt vad Frankrikes premiärminister heter.
President Herzog sitter inte med i krigskabinettet som håller sammanträden nu t ex.
2024-04-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag orkade inte söka på allt, men 2013 sa han onekligen att Israel var dömt till undergång, vilket dock inte är detsamma som att det var Iran som skulle utplåna det. Han sa också att "“Zionist officials cannot be called humans, they are like animals, some of them,” Inte judar som folk, eller ens israeler, utan några av ledarna. Om man läser citaten från en del av medlemmarna i dagens israeliska regering där de förespråkar folkmord i Gaza är jag böjd att hålla med.
https://www.jpost.com/iranian-threat/news/khamenei-israeli-regime-is-doomed-to-failure-annihilation-332403

Här lite mer om den där niopunktsplanen:
https://www.timesofisrael.com/iran-supreme-leader-touts-9-point-plan-to-destroy-israel/

Då är det bulshit. Ungefär som att bara de som tillhör religionen mazdaism ska få rösta i Iran. Kalla man någon en cancer, och att man inte är människor eller som rabismittade hundar så har man diskvalificerat sig.
2024-04-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Har vi inte redan kommit fram till att han är en mytoman i Rysslandtråden redan?
Han sitter och killgissar bara och nyttiga idioter som dig sprider hans skit vidare hela tiden.

I intervjun får han det att låta som att Israel totalt har misslyckats med allt.
Han målar upp Irans attack som historiens mest framgångsrika attack och att Iran har gjort jättemycket för att bevara fred och stabilitet i mellanöstern.

När han pratar om hur fantastiskt fina ballistiska missiler Iran har som skickar ut "decoys" som överlistar Iron Dome systemet ballar ur och "tror" att det kommer 25 missiler så började jag gapskratta.
Det var över 15 år sedan Iron Dome systemen och övriga moderna "surface to air" system lärde sig att hantera detta.

Ja lägga in dömde pedofilen Scott Ritter i en Israel/Iran-tråd är synnerligen svagbegåvat. Valfri pedofil från Dumpen-tråden har en mer trovärdig analys än Scott Ritter.
2024-04-15, 13:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82

Tror inte jag har länkat till någon intervju med honom tidigare i någon tråd. Sen måste du ha missförstått det mesta du såg. Han säger recent history, inte hela historien. Och det stämmer ju att deras decoy överlistade Iron Dome. Minst nio robotar slog ju ned, medger USA.

Och USA varnade under natten Israel för att svara och fortsätter att varna Israel, så uppenbarligen är de nervösa.

Det historiska med attacken är att Israel, USA, Mossad, CIA tidigare har tyckt att de kan göra operationer i Iran ostraffade. Israel hade inte räknat med ett svar på attacken på ambassaden i Syrien.
2024-04-15, 13:12
Medlem
Får se här.

Israel vill attackera Iran, vilket skulle vara första gången någonsin som Israel inleder en sådan attack, men behöver hjälp av USA och britterna för att göra det.

USA och britterna vill dock inte och säger att Israel i sådana fall skulle få anfalla Iran självt.

Sandlådenivå eller vad fan är det som händer?
2024-04-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Lol jag är absolut inte muslim, jag anser att religion är lite av en snuttefilt.

Gängkriminella är sällan troende, deras värderingar är pengar och status. Möjlightvis tillber dom mammon då.

Jag anser att det är fegare att som ockupationsmakt med USA i ryggen, bomba sjukhus och dagis, än att stå upp mot ockupationsmakten och försvara sitt land.

Men alla tycker olika.

Vet inte vad du gör i tråden då du har noll koll.

USA bombar inte sjukhus och dagis, det är Rysslands militära doktrin.

Ett USA-anfall skulle vara kraftfullt avskräckande. USA skulle slå ut Irans militära kapacitet på ett sätt så att iranierna aldrig får för sig att plåga jordens befolkning med sin terror igen.
2024-04-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Dina hjärnceller klarar av att räkna ut att Iran beräknat utgången. Men om NI begår ett sâdant misstag kommer Iran att attackera Europa. Det kallas självförsvar.
I nuvarande läge kommer det inte bli en lönsam räkning.

Nej Iran har inga hjärnceller att räkna ut något alls.
Dom trodde helt enkelt att dom skulle klara av att träffa med det mesta dom sköt iväg.
Totalt värdelöst gjort av iran. Pinsamt värdelöst.
Ni har verkligen en urusel militär och urusla vapen. Ni blev så bortgjorda och det klarade ni av helt själva. Det bästa ni någonsin gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in