2024-04-15, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Familjen Berg är än idag ihågkomna som den största WT familjen i Vadstena, bodde insett relativt fint område men i området så fanns det ett fallfärdigt hus, gissa vilken familj som bodde där?

Morsan Berg pundar
Jocke har pundar
Chrippa pundat
Jacke har pundat
Amanda har pundat

Amanda är den enda i familjen Berg som har någon form av avslutad utbildning från skolsystemet.

Jocke är den enda som har blivit något av personerna med Bergs DNA och möjligtvis Amanda och sen måste jag säga att Jacke är på god väg att bli något större
Med tanke på hur människor påverkas av sin uppväxtmiljö , där människor med psykisk sjukdom tar väldigt mycket plats och energi, det ligger som en blöt filt och överskuggar allt, så är det inte så konstigt att hela familjen mått dåligt.
Det kallas medberoende, som drabbar människor olika om dom lever med psykisk ohälsa i familhen.

Den bild eller historia, eller historier, eftersom det har förändrats genom åren, som Joakim Lundell byggt sin persona och hela karriär på, verkar vara en stor lögn.

Det ska bli synnerligen intressant att se när lögnerna dras fram i ljuset.
Hoppas inte familjen hinner fly till Dubai innan dess, ekobrott är dom hack i häl, annars skulle ingenting någonsin ha hänt, eller hur?
Citera
2024-04-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag hoppas soc vet vad dem gör, jag känner mig tveksam till att chrippa har ändrats tillräckligt mycket på denna korta tid för att vara ett bra hem för lilla C. Men soc har ju mer insyn än mig.

Chrippa oroar jag mig inte för. Jag undrar hur länge SNEA står ut med att vara x-tra Mamman?
Kommer hon leka med Lilla C? Kommer hon ställa upp som Nanny när Chrippa ska filma och gymma?
Dom har haft en soft tid nu bara dom 2
Citera
2024-04-15, 12:41
Avstängd
Citat:
Hur tänker du nu?
Låt oss säga att han lyckades spara ihop 350 000 i kontanter, sedan ska han ta med sig dessa sparpengar på alla resor, du tror inte tullen skulle reagera på att han reste runt med så mycket pengar i kontanter? eller menar du att han skulle lägga pengarna i en plåtlåda och gräva ner någonstans? han kan ju inte ha pengarna hemma eftersom han regelbundet får besök där dem letar igenom hemmet.

Han kan ha pengarna i:

Postbox
Hemma hos föräldrarna
Hemma hos Jacke
Hos Luggen
Linneas föräldrar

Btw var fan kom 350k ifrån? Dyra flyttlådor. Kostade nog 350. Eller behöver du 1000 st?
Citera
2024-04-15, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Marginaler bör man ha vid 35.

Marginaler? Pengarna är Chrippas, att Jockiboi håller dom är stört
Citera
2024-04-15, 12:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han kan ha pengarna i:

Postbox
Hemma hos föräldrarna
Hemma hos Jacke
Hos Luggen
Linneas föräldrar

Btw var fan kom 350k ifrån? Dyra flyttlådor. Kostade nog 350. Eller behöver du 1000 st?
Du pratade om ett sparkonto, oftast har man mer pengar än 350 kr på ett sparkonto. Chrippa har ju dock levt lyxliv, så hade han sparat hade han nog inte lyckats få ihop mer än 350 000 kr på ett sparkonto vid hans ålder.
Citera
2024-04-15, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

Men då kan Chrippa ta hand om utbetalningen själv nästa gång då!
Citera
2024-04-15, 12:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Chrippa skulle ju dock aldrig låtit pengarna gå in på Jockes företag, Chrippas vet ju hur Jocke är. Det var ju ett stort misstag av Chrippa att lita på Jocke.
Citera
2024-04-15, 12:49
Avstängd
Citat:
Du pratade om ett sparkonto, oftast har man mer pengar än 350 kr på ett sparkonto. Chrippa har ju dock levt lyxliv, så hade han sparat hade han nog inte lyckats få ihop mer än 350 000 kr på ett sparkonto vid hans ålder.

Jag har inte nämnt nåt jävla sparkonto!
Citera
2024-04-15, 12:50
Avslutad
Citat:
Du vet ju själv att Chrippa inte kan ha ett sparkonto, eftersom dem kommer ta dem pengarna för att betala hans skulder.
Och nu har han varit utan lön i 3, snart 4 månader, jag tror absolut han börjar få ont om "fickpengar" nu.

Utan lön har han knappast varit under dessa månader
Citera
2024-04-15, 12:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men då kan Chrippa ta hand om utbetalningen själv nästa gång då!
Jag tror inte Chrippa lät pengarna gå in på Jocke och Jonna AB för att han tyckte det var kul, mest troligen är det så att nineton endast betalar ut till företag, och eftersom chrippa inte får ha eget företag så hade Chrippa inget val.
Men nu verkar det ju som att Chrippa vill lämna nineton, och då kommer ju det problemet vara löst.
Citera
2024-04-15, 12:51
Avstängd
Citat:
Utan lön har han knappast varit under dessa månader

Han fick 300k av cassino i Januari ja.
Citera
2024-04-15, 12:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag har inte nämnt nåt jävla sparkonto!
Vad menar du att man ska ha för marginaler ifall man blir utan lön i 4 månader om du inte menar sparkonto?
350 kr räcker inte speciellt långt att leva på under 4 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in