Citat:
Ursprungligen postat av
Har2meterkuk
Det har ryktats i media om vad för typ av saker det va och de va i princip skräp.
Sverige hade kunnat hantera de missiler och drönare som kom i den farten.
Att Iran även meddelande Usa och grannar att de kommer utföra en operation mot israel, säger väl en del..
Att det ryktas i Media är din källa. Den är lika stark som gamla kärringars kafferep. . Att Iran informerade grannar och USA har ju inget med vilka vapen man använde.
Själv har jag ingen aning. Jag gissar att Iran använde de vapen som skulle uppnå de mål de hade satt upp. Jag skulle bara bli glad om någon hänvisade till en bra källa i stället för massa tyckanden.
Den bästa källan vi har just nu är IDF som säger att Iran attackerade med 170 drönare, 30 kryssningsmissiler och 120 ballistiska missiler, och att 99% av dem stoppades av försvaret. Vidare säger USA att de sköt ner hälften av drönarna. Endast ballistiska robotar tog sig genom försvaret.
Iran säger att man har förstört två mål 1 Flygbas 2 ? Israel säger att skadorna var minimala och basen fungerade som den skulle på söndag morgon. Vi har inte sett några BDA bilder från Iran. Jag har inte sett några bilder från Israel. Om du har gjort det får du gärna länka.