2024-04-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De enda som kunde tänkas använda kärnvapnen här är Israel, kort och gott för att Iran inte har några än. Det är nästan lägst odds på Israel bland alla kärnvapnenmakter, skulle jag säga, med Nordkorea som bubblare.

Du kan inte veta. De kan ju ha fått från Ryssland eller Nordkorea, om de mot förmodan inte skulle ha lyckats utveckla kärnvapen själva.
2024-04-15, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det är ju en rejäl bonus som borde ge mullorna och andra islamister hjärnblödning 😂😂

Ja med tanka på att Jordanier är araber så ger det nog hjärnblödning i området
2024-04-15, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varför tror alla tomtar från uländer sån skit? Det är lite som rastafari. Det finns en kejsare som har 560 000 man 15000 tanks och kan piska den vite satan när som helst.

Iran gick jämt mot Irak. Ryssland går jämt med Ukraina och hälften av Irans missiler kom inte ens iväg.

Sluta tramsa

Ryssland går dock inte jämt med Ukraina (det märks nu när stödet för Ukraina sviktar). Ryssland tar avsevärda mängder mark i öst tyvärr.
2024-04-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det har ryktats i media om vad för typ av saker det va och de va i princip skräp.

Sverige hade kunnat hantera de missiler och drönare som kom i den farten.

Att Iran även meddelande Usa och grannar att de kommer utföra en operation mot israel, säger väl en del..

Att det ryktas i Media är din källa. Den är lika stark som gamla kärringars kafferep. . Att Iran informerade grannar och USA har ju inget med vilka vapen man använde.

Själv har jag ingen aning. Jag gissar att Iran använde de vapen som skulle uppnå de mål de hade satt upp. Jag skulle bara bli glad om någon hänvisade till en bra källa i stället för massa tyckanden.

Den bästa källan vi har just nu är IDF som säger att Iran attackerade med 170 drönare, 30 kryssningsmissiler och 120 ballistiska missiler, och att 99% av dem stoppades av försvaret. Vidare säger USA att de sköt ner hälften av drönarna. Endast ballistiska robotar tog sig genom försvaret.

Iran säger att man har förstört två mål 1 Flygbas 2 ? Israel säger att skadorna var minimala och basen fungerade som den skulle på söndag morgon. Vi har inte sett några BDA bilder från Iran. Jag har inte sett några bilder från Israel. Om du har gjort det får du gärna länka.
2024-04-15, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sådana påståenden kräver en legitim källa att bli betrodd. Annars är det bara en foliehatts galna tankar.

Om USA vill bråka med Iran så provar man med

1 Uppror i landet

2 Endast bombar det och sätter det under blockad

Nu vill inte USA ha bråk med Iran då det är valår och am folket är trötta på krig. MEN alla kommer i håg vad Japanerna och Tyskarna sa om amerikanerna vid Pearl Harbor. Det gick som det gick.

PS Pakistan gjorde det nyligen. Det samma gäller Israel

Man ska komma ihåg att en majoritet i Iran inte stödjer mullorna och förtrycket. Det är en elitisk islamisk gren i Iran som styr landet.
Börjar man kriga så kommer nog protesterna därefter.
2024-04-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Ja enligt den sidan ja, men snälla Iran kan producera kärnvapen utan problem och har allierade som toppar den listan. Har du missat att Iran är total sanktionerade av USA och allt möjligt? Dom skiter fullständigt i att lämna ut sådan info. Men du får väl helt enkelt tro på att USA och Israel bara kommer plöja ner Iran och länderna däromkring. Atombomber kommer flyga från båda sidorna.

OK källa på att Iran har kärnvapen? Och du tror att Ryssland bara ger kärnvapen teknologi till Iran. Du är tokig. Och det finns inte en chans att Pakistan gör det. Möjligen skulle NK kunna göra det men det är osäkert.
2024-04-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det visar bara felen inom en cirkel på 500m tex, betyder att dom kan hamna käpprätt åt helvete också
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det visar bara felen inom en cirkel på 500m tex, betyder att dom kan hamna käpprätt åt helvete också
Ja, att det inte spelar någon roll om den hamnar 500m bortom punkten.
2024-04-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Man ska komma ihåg att en majoritet i Iran inte stödjer mullorna och förtrycket. Det är en elitisk islamisk gren i Iran som styr landet.
Har du källa på det? Att en jävla majoritet inte stödjer ledningen?
Det är också en elit som styr Sverige, USA och UK om du inte visste.
2024-04-15, 09:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Ja enligt den sidan ja, men snälla Iran kan producera kärnvapen utan problem och har allierade som toppar den listan. Har du missat att Iran är total sanktionerade av USA och allt möjligt? Dom skiter fullständigt i att lämna ut sådan info. Men du får väl helt enkelt tro på att USA och Israel bara kommer plöja ner Iran och länderna däromkring. Atombomber kommer flyga från båda sidorna.

Det är möjligt att Iran har enstaka stridsspetsar, men något fullständigt kärnvapenprogram har de inte. Det går inte att dölja någonting på en sådant skala för resten av världens underrättelsetjänster.

Att dom har allierade som har kärnvapen spelar ingen roll, de länder som har kärnvapen vill inte att deras exklusiva klubb ska växa då det både gör världen instabilare samtidigt som det tar bort en viktig strategisk faktor. Faktum är att samtliga kärnvapenländer har utvecklat sina kärnvapen genom egna program, inte med hjälp av sina allierade.
2024-04-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger

Kanske dock är Iranier nationalister. Och många av dem avskyr USA efter 1953 och att USA stödde Shahen. Så jag är inte så säker. Mycket beror på hur kriget går. Dessutom kom ihåg kriget mot Irak, där Iranierna angrepp Irak med ryska massanfall och tog groteska förluster. Regimen föll inte. Så jag kan säga jag vet inte.

Så jag kan inte säga vem som har bäst stridsvilja. Hotas ländernas existens så ökar nog stridsviljan hos båda sidor. Fördelen för Israel är ju att ingen har ju hotat Irans existens ännu. Medan Iranierna brölar ut ganska ofta att de ska förstöra staten Israel.

Om jag vore Israel skulle jag till ex alliera mig med STC i Jemen, då de vill det. Och krossa houthis. En sådan sak skulle vara populär hos flera arabländer. Plus man slår ut en av Irans tentakler.
2024-04-15, 09:17
Medlem
Citat:
Fördelen för Israel är ju att ingen har ju hotat Irans existens ännu. Medan Iranierna brölar ut ganska ofta att de ska förstöra staten Israel.
Menar du att media som du påverkas av inte berättat om hur Israel hotat Iran? Visst menar du det?
2024-04-15, 09:17
Medlem
Citat:
Att det ryktas i Media är din källa. Den är lika stark som gamla kärringars kafferep. . Att Iran informerade grannar och USA har ju inget med vilka vapen man använde.

Själv har jag ingen aning. Jag gissar att Iran använde de vapen som skulle uppnå de mål de hade satt upp. Jag skulle bara bli glad om någon hänvisade till en bra källa i stället för massa tyckanden.

Den bästa källan vi har just nu är IDF som säger att Iran attackerade med 170 drönare, 30 kryssningsmissiler och 120 ballistiska missiler, och att 99% av dem stoppades av försvaret. Vidare säger USA att de sköt ner hälften av drönarna. Endast ballistiska robotar tog sig genom försvaret.

Iran säger att man har förstört två mål 1 Flygbas 2 ? Israel säger att skadorna var minimala och basen fungerade som den skulle på söndag morgon. Vi har inte sett några BDA bilder från Iran. Jag har inte sett några bilder från Israel. Om du har gjort det får du gärna länka.

Det kommer aldrig dyka upp några bilder, inte heller bilder på det ”skadade muslimska barnet” som israel påstår.

Det är bara proaganda fram o tbx

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in