2024-04-15, 01:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Ja jag tror knappast att dessa situationer kommer bli mer vanligt förekommande efter den här händelsen. Min poäng är att hur många människor som helst konfronterar och interagerar med dessa individer regelbundet och oftast ser inte händelseförloppet ut som det gjorde i det här fallet. Dock vet vi inte vad som sades så jag kan inte uttala mig om vad det var GM reagerade så kraftigt på, men så kraftiga reaktioner hör ju minst sagt till ovanligheten.

Jag tror inte att nåt blir bättre av att vi börjar ignorera dessa individer.

Övertyga föräldrarna
”Nu vittnar en mamma som bor i Skärholmen om att vuxna inte längre vågar prata med ungdomarna i området.
”Vi föräldrar vågar inte prata med ungdomarna när vi ser dem. Nu är de så respektlösa att man är rädd för konsekvenserna”, säger mamman till Ekot.”
https://sverigesradio.se/artikel/mam...erar-vara-barn
Citera
2024-04-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Dock vet vi inte vad som sades så jag kan inte uttala mig om vad det var GM reagerade så kraftigt på, men så kraftiga reaktioner hör ju minst sagt till ovanligheten.

Enligt vittnesmål som lades ut på Aftonbladet så ska BO gått tillbaka och konfronterat gänget ensamt, vapen dragits och GM siktade på honom. Sedan ska BO ska ha försökt gå på och ta bort vapnet. Det var då han ska ha blivit skjuten.

Förutsatt att vittnesmålet stämmer, med tanke på BOs tidigare hjärnblödning och att han bodde hemma hos föräldrarna för att klara av vardagen undrar jag om det spökade lite i processen när det gällde hans beslutstagande enligt vittnesmålet.

Men jag håller med att situationen inte är speciellt vanlig. Det var en konfrontation som eskalerade.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2024-04-15 kl. 01:28.
Citera
2024-04-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Övertyga föräldrarna
”Nu vittnar en mamma som bor i Skärholmen om att vuxna inte längre vågar prata med ungdomarna i området.
”Vi föräldrar vågar inte prata med ungdomarna när vi ser dem. Nu är de så respektlösa att man är rädd för konsekvenserna”, säger mamman till Ekot.”

Tragiskt. Området är på väg åt helt fel håll. Om det är som hon säger att polisen sitter kvar i sina bilar är det dags för dem att gå ut i kylan. Förstår att folk flyttar.
Citera
2024-04-15, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Enligt vittnesmål som lades ut på Aftonbladet så ska BO gått tillbaka och konfronterat gänget ensamt, vapen dragits och GM siktade på honom. Sedan ska BO ska ha försökt gå på och ta bort vapnet. Det var då han ska ha blivit skjuten.

Förutsatt att vittnesmålet stämmer, med tanke på BOs tidigare hjärnblödning och att han bodde hemma hos föräldrarna för att klara av vardagen undrar jag om det spökade lite i processen när det gällde hans beslutstagande enligt vittnesmålet.

Men jag håller med att situationen inte är speciellt vanlig. Det var en konfrontation som eskalerade.

Jag tycker inte man kan anklaga BO på något vis. Man kan aldrig veta hur man själv hade reagerat i samma situation. Stunden pistolen kom fram, vad tänker man då? Vad gör man då? Kämpar för sitt liv no matter what. Finns tre vägar som jag ser det frysa till is, springa eller försöka ta pistol. Knappast att man vänder på klacken och långsamt promenerar iväg. Han gjorde inget fel han gjorde vad han kunde.
Citera
2024-04-15, 02:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har du hört talas om baseball-ligan?
Bara plocka in dom i civilbil, köra ut dom i skogen, ge den ordentligt med stryk sen får ynglingarna gå hem utan vapen och statusprylar.

Tycka vad man vill om metoderna men tack vare sådana som baseball-ligan så rensades det upp rejält bland kriminella.

Uffe sa ju själv: Hellre för mycket för snabbt! (Tydligt tecken till Polisen att nu får ni fan tänja på gränserna)

Mikael kände säkert att han var själv mot allt ont. Bara hans röst fanns som kunde säga ifrån eftersom polisen aldrig har resurser eller makt att göra någonting sådant.
Baseballigan gav sig främst på de svagaste i samhället. Fyllskallar, knarkare och enskilda individer som inte utgjorde något större fysiskt hot.

De jagade inte MC-busar eller beväpnade gängkriminella. Det var inte de som gav sig på såna våldsamma psykfall som Svartenbrandt tex.

Poliser som de i basebolligan är ingenting att se upp till eller att eftersträva. Hellre då dagens piketpoliser, NI och andra som är utbildade, utrustade och motiverade att ta itu med de svåraste uppgifterna.

Basebolligan är jävla blahablaha. Typiska översittare och sadister i uniform. Skitstövlar för att uttrycka det kort och koncist.

Angående mordet. Offret har ingen skuld. Visst kanske han borde ha gjort en riskbedömning innan han konfronterade slöddret men han gjorde vad alla borde göra. Tyvärr kommer en sån här händelse leda till att färre vågar visa civilkurage.
Citera
2024-04-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Han gjorde inget fel han gjorde vad han kunde.

Jag tycker att han inte borde ha gått tillbaka och konfronterat ett beväpnat kriminellt gäng helt ensam när han är ute med barnet sitt. Det är 100% polisens jobb. Vanliga medborgare ska inte behöva riskera livet för att försöka få bort dem från gatorna.

Vi måste kunna förlita oss på polisen.
Citera
2024-04-15, 02:46
Medlem
ShlomoShekelsteins avatar
Citat:
Övertyga föräldrarna

Helt efterblivet. Ingen som tar ansvar för någonting.
Citera
2024-04-15, 03:58
Medlem
Inget polisiärt ärende att prata med folk. Inte rimligt att man skall räkna med risken bli skjuten. Inte rimligt att resonera som du gör.

Citat:
Jag tycker att han inte borde ha gått tillbaka och konfronterat ett beväpnat kriminellt gäng helt ensam när han är ute med barnet sitt. Det är 100% polisens jobb. Vanliga medborgare ska inte behöva riskera livet för att försöka få bort dem från gatorna.

Citera
2024-04-15, 05:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Övertyga föräldrarna

Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoShekelstein
Helt efterblivet. Ingen som tar ansvar för någonting.

Nu skall vi nte överdriva heller.
Nu intervjuar man en "Mamma", och OM det hon påstår skulle vara sant. så är det ingenting som hände över en natt.

Från ena dagen= SKärholmen- var fan ligger det?
Till andra dagen= Skärholmen-Los Zetas bas i Sverige!

Som vanligt, kommer dom familjer som har sina söner hemma, ordning och reda, att ta sig ur detta, och resten, tja, dom väljer den vägen, och sedan allteftersom, kommer föräldrarna till dom små framtidshoppen att inte förstå någonting, och "han ville bara bli Hjärnkirurg"-artiklarna stå som spön i backen.

Det här har byggts upp över tid.

Vad fan gnälls det om att "Ingen Tar ansvar"?
Det börjar ta mig fan med föräldrarna, det är inget man kan lägga över på samhället, och daltar man, och aldrig någon, någonstans i ledet, får just "Ta ansvar" (för sina egna handlingar) så blir det såhär.

Alla skall INTE med.
Man kan inte hålla på att lägga "Resurser" på deadbeats.
Låt skiten utsättas för evolutionärt tryck som allting annat, så löser det sig.

Men så länge alla skall med, och dödvikten skall bäras upp av de som sköter sig, kan resultatet aldrig bli något annat.
Grattis, känn er goda.
Citera
2024-04-15, 07:19
Medlem
Citat:

Han kunde omöjligt veta att de var beväpnade! I Sverige är det förbjudet att gå omkring med vapen utomhus. Du får inte äga en pistol utan licens.
Citera
2024-04-15, 07:27
Medlem
Fraziers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Mickes facebook berättar att han har gått livets hårda skola. Det brukar betyda något, var han känd i Skärholmen?

Det betyder oftast att man saknar formell utbildning, typ att man endast har grundskoleutbildning åk (1-9)
Citera
2024-04-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Det betyder oftast att man saknar formell utbildning, typ att man endast har grundskoleutbildning åk (1-9)

Systern bröt kraftigt i TV-klippet, så Livets Hårda Skola kan ju även syfta på flykt ifrån Polen, två hjärnblödningar och att som snart 40, bo hemma hos mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in