2024-04-14, 22:00
Medlem
Jag tror att Iran ville se hur Israels försvar såg ut. Nu vet vi ju att de behövde hjälp utifrån. Det var nog det Iran ville veta.
2024-04-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vilka är det som ställer till med kaoset? Vietnameser? Samer? islänningar?

Jo, vi har två miljoner smutslimer här i landet nu för tiden, så...
Om några är dom 50% och Sverige är förstört som alla anda muslimska länder.
2024-04-14, 22:01
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Sionister, där har du gruppen som ställer till ojämförligt mest helvete världen över
De är en sekulär (typ ateist-) sekulär stat som anfaller religiösa dårar.

Sen blir det tit for tat, men ur min betraktelsevinkel är de alltid de religiösa dårarna som börjar kriga på nytt.
2024-04-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Men vi i Sverige är å andra sidan 9 miljoner människor dvs 0.01% av jordens befolkning. Palestinas population är ändå 10x större än sveriges (exakt siffra saknas, kan vara 100x men det kvittar).

Så länge alla är ateister så är jag lugn.

Hade jag suttit i deras sits hade jag väl också flytt till Sverige. Eller något land med bättre stabilitet än alternativen där nere. Tror jag alla här inne hade gjort.
2024-04-14, 22:03
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Israel har själva gått ut med att de kommer svara på attacken.

Vad för alternativ har de utöver militära aktioner?

Känns skitnödigt av Israel. De borde fatta att Iran är en distraktion som USA måste hantera, medans de borde göra slut på Hamas. Om de retalierar går de rakt i Mullornas fälla och tappar sympatier från omvärlden.
2024-04-14, 22:06
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nja, titta bara hur judarna beter sig helt galet och aggressivt utan impulskontroll så fattar du att dem är bra mycket värre än alla andra på denna planet

Sant.. de får 1 miljon raketer skjutna på sig under 15 års tid, och gör... ingenting. Det är verkligen dålig impulskontroll. Bara en arab kan tänka så fel som du gör.
2024-04-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror att Iran ville se hur Israels försvar såg ut. Nu vet vi ju att de behövde hjälp utifrån. Det var nog det Iran ville veta.

Ja, personer som säger att attacken var ett stort misslyckade fattar nog inte att Iran såklart visste om vad resultatet skulle bli. De har en kompetent militär samt ledning inom militären. Men random flashbackare tror att attacken inte var genomtänkt grundligt.
2024-04-14, 22:07
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Team Iran/Islamism/Terror är starkt i Sverige. Min slutsats efter att ha läst tråden.

Ja, och de verkar likt vatniksarna i Ukraina-trådarna få någon sorts direktiv om vad de ska skriva.

I morse när Irans fiasko var uppenbart hette det att det var en israelisk false flag. Nu när det är känt att de träffade ett skjul och en landningsbana är det plötlsligr en formidabel succé och bevis på Irans humanitära inställning då de inte lyckades döda en enda Israel med raketer för hundratals miljoner.

Likt vatniksen har de även problem med översättningsprogrammet.

”Israels luftförsvar blev överväldigat

har jag sett ett par gånger nu.
2024-04-14, 22:08
Medlem
I Netanyahus drömvärld vill han sätta in kärnvapen mot Teheran.
2024-04-14, 22:09
Avslutad
Ett bra och lagom svar vore att Israel slog ut alla fabriker i Iran som tillverkar drönare och missiler
2024-04-14, 22:10
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sant.. de får 1 miljon raketer skjutna på sig under 15 års tid, och gör... ingenting. Det är verkligen dålig impulskontroll. Bara en arab kan tänka så fel som du gör.
Har du tänkt på vilka ekonomiska förluster Israel råkat ut för bara för att skjuta ner lite drönare?
2024-04-14, 22:10
Medlem
TronaldDumps avatar
Apropå trådens titel, pågår det verkligen ett krig mellan Iran och Israel? Känns mera som en lågintensiv konflikt med lite småskaliga stresstest och punktmarkeringar här och där.
Ingen trodde väl på allvar att WW3 var på väg att bryta ut igår när Iran skickade lite skrot mot Israel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in