2024-04-14, 21:51
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Och varför har vi flyktingar från Palestina här? På grund av Israel.

För att angränsande arabländerna inte vill ha något med dem att göra och för att den svenska vänstern använt dem som symboliska offerkoftor i decennier.
2024-04-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag fick frågan om vilka grannländer Israel har attackerat.

Libanon, Iran och Egypten.

För att inte nämna landet som dom ockuperar och avrättar civilbefolkningen i, Palestina.

Folk får sänka sig till en väldigt låg nivå när dom diskuterar med dig, det förstår du eller?

Menar du Hezbollah i Libanon?
2024-04-14, 21:52
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Får se om Iran attackerar fler fartyg. Det vore inte bra.

Det vore faktiskt jättebra. För när oljepriset rusar kommer endast då omvärlden sätta tryck på Israel att lugn sig. Du vet, svider det i plånboken för mycket så blir det för obekvämt

Hellre det än ett ytterligare storkrig i världen pga israel
2024-04-14, 21:53
Medlem
yonnys avatar
Generell observation om mänskligheten/människor: när män är varandra i nacken (biter mot varandras hals) över saker de sett i media, så eskaleras det.

Bort med religionen, för det första!

Allt handlar om mäns hämndbegär, som handlar om historia (ockupationen och sedan oktobermassakern), som i sin tur handlar om religion.
2024-04-14, 21:54
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det har det visst. Det visar vilka som är våldsamma och krigshetsande. Men det fattar ju inte du. Gissa varför.

Nja, titta bara hur judarna beter sig helt galet och aggressivt utan impulskontroll så fattar du att dem är bra mycket värre än alla andra på denna planet

De är som olydiga adhd barn som pappa usa måste tala till rätta för att inte göra något drastiskt som kommer kosta dem mycket mer än om de bara hade hållt käften.

Att du skriver som du gör är inte förvånande, gissa varför
2024-04-14, 21:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror inte syftet med attacken var att träffa, de kan självklart hur Iron dome fungerar och de vet också om hur media fungerar i väst. Om Iran skulle attackerat civila hade de riskerat förlora Israels fullständiga klavertramp inom media. Israel håller på att förlora allt stöd de haft.

Attacken var troligen ett spel för galleriet och den inhemska befolkningen i Iran så att de inte uppfattas som svaga. De behöver inte attackera Israel eftersom israel endast slår sig själva med allt de gör. Tänker då på media. Det har växt fram ett enormt hat och folk har börjat lära sig med stor hastighet vem som styr Israel

Håller med. Det var ett stresstest och en demonstration att Iran kan nå Israel med hypersoniska robotar. Hade de dödat 100 israeler så hade de ju startat ett storkrig och de ville de ju inte.
2024-04-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Jag befinner mig i Iran just nu och Israel har inte gjort nåt skit och kan inte göra nåt skit. Kolla på X det finns många hits från gårdagens attack

Mitt inlägg handlar om Israel kommer att svara.

Troligtvis ja. Tyvärr. Hade önskat de sket i Iran och går vidare
Medlem
Kukloskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Persiska judar har en lång historia. Idag lever det knappt 10000 judar i Iran. Tidigare var det betydligt fler. Men man kan väl anta att många har emigrerat till Israel.

Jo men de har varit förföljda och jag ifrågasätter att det finns så många kvar. De flesta som befunnit sig i Iran och arabvärlden fick fly.
Medlem
Om Israels höger-extrema regering vill sitt folks bästa, så låter dom bara Irans makt-mullor se ut som korkade nollor. Ingen vedergällning är det bästa, men med en galen Netanyahu så vet man aldrig.
2024-04-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Team Iran/Islamism/Terror är starkt i Sverige. Min slutsats efter att ha läst tråden.

Enkelt val antar jag. Israel har bombat länder till höger och vänster under en lång period. Skyller sen på deras utsatthet.
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Mitt inlägg handlar om Israel kommer att svara.

Troligtvis ja. Tyvärr. Hade önskat de sket i Iran och går vidare
Det är inte Israel´s tur att svara enligt Iran´s (och mina) beräkningar, eftersom: nattens missilanfall mot Israel var en respons och slutlig (final) hämnd på att Israel slog ned dendär ayatollahrövslickande dåren nära ambassaden.
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Eller rent sunt förnuft och rätt kalibrerad moralkompass

Vanliga människor har börjat tröttna på er zionistsvin

Något säger mig att du inte är helt ”vanlig” i någon bemärkelse av ordet överhuvudtaget. Eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in