2024-04-14, 09:04
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Malmö tillsammans med SVTs Hanna (Expo) Stjärne..
Malmö styrs av socialdemokraterna.
Nu är Malmös socialdemokraters store ökända man fd riksdagsledamoten Jamal EL Haj utesluten ur partiet.
Men jag tror dock att socialdemokraternas Malmöiter håller han något bakom ryggen.
El Haj ör med och planerar något med sina hamaskramare samt förmodligen med Hamas självt..
Det kommer så att säga bli en shitshow med Hamas/Palestina demonstrationer samt upplopp.
Koranbränning står också med på programmet. Rosengård kommer att brinna som under påskupploppen. Hela världen kommer att se på.

Malmö är Sveriges absolut sämsta plats att anordna årets Eurovision på.
Det är oerhört anmärkningsvärt oansvarigt av SVT med högste chefen Hanna (Expo) Stjärne.
Det är vi skattebetalare som får betala. Och har vi riktig otur får en polis betala med sitt eget liv.
Egentligen skulle regeringen gå in och avblåsa hela evenemanget i Malmö på grund av Sveriges säkerhetsläge.
Bocken (AVARN) till trädgårdsmästare?
Saxat från artikel i dagens Svd:
"Röd varning för Eurovision"
Så nu hänger det på Malmö stad att förhindra att detta huvudlösa vackert väder-beslut får just mycket allvarliga konsekvenser för samhället. Det är nämligen kommunen som, enligt avtalet med SVT, ansvarar för ”allt erforderligt säkerhetsbehov kopplat till ESC”. SVT ansvarar bara för säkerheten i och utanför Malmö Arena.

Avarn ansvarar för ordningen och säkerheten på flera av de platser där flest människor kommer att samlas under Eurovisionveckan. Centralstationen. Festplatsen Eurovision Village i Folkets Park, och gratiskonserterna längs den så kallade Eurovision Street. Köpcentret Emporia, vägg i vägg med Malmö Arena.

Enligt informationen jag får, från personer som arbetat länge på Avarn i Malmö, är det väl känt ”på golvet” i företaget att många av ordningsvakterna och väktarna i Malmö har antiisraeliska, antisionistiska och ibland direkt antijudiska åsikter.

Tjosan! (som Jockmokks-Jocke brukade säga)
Citera
2024-04-14, 09:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Malmö tillsammans med SVTs Hanna (Expo) Stjärne..
Malmö styrs av socialdemokraterna.
Nu är Malmös socialdemokraters store ökända man fd riksdagsledamoten Jamal EL Haj utesluten ur partiet.
Men jag tror dock att socialdemokraternas Malmöiter håller han något bakom ryggen.
El Haj ör med och planerar något med sina hamaskramare samt förmodligen med Hamas självt..
Det kommer så att säga bli en shitshow med Hamas/Palestina demonstrationer samt upplopp.
Koranbränning står också med på programmet. Rosengård kommer att brinna som under påskupploppen. Hela världen kommer att se på.

Malmö är Sveriges absolut sämsta plats att anordna årets Eurovision på.
Det är oerhört anmärkningsvärt oansvarigt av SVT med högste chefen Hanna (Expo) Stjärne.
Det är vi skattebetalare som får betala. Och har vi riktig otur får en polis betala med sitt eget liv.
Egentligen skulle regeringen gå in och avblåsa hela evenemanget i Malmö på grund av Sveriges säkerhetsläge.

Luleå vore rätt plats arrangera eländet. Kommer bli lågintensivt krig under Eurovision. Alla dårar med knepiga idéer kommer dit och skall slåss.

Jävligt glad man inte bor i Malmö. Påminner om Gazaremsan, Haiti och Detroit i kombination.
Citera
2024-04-14, 10:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Luleå vore rätt plats arrangera eländet. Kommer bli lågintensivt krig under Eurovision. Alla dårar med knepiga idéer kommer dit och skall slåss.

Jävligt glad man inte bor i Malmö. Påminner om Gazaremsan, Haiti och Detroit i kombination.
Ja. SVT bör flytta Eurovision till Luleå. Eller åtminstone Örnsköldsvik- Hägglund arena. Pga säkerhetsläget i Sverige. Regeringen får gå in.
Citera
2024-04-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Eurovision i Malmö 7 - 11 maj.
Vad tror ni, kommer det att gå smidigt och bli en folkfest eller kommer det att urarta lika som påsk"firandet" gjorde 2022?

Det kommer att urarta, men jag tycker det är ett utmärkt tillfälle att verkligen gå in stenhårt för att börja notera alla araber som är med i kravallerna och sedan skicka hem dem till Gaza. De som ställer upp i våldsamma kravaller är de som inte är civiliserade och har i Europa att göra.
Citera
2024-04-14, 10:35
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Det är nog lite för sent för att flytta jippot med bara ca. tre veckor kvar. . Det är bara att hoppas på att Israel vinner, så kanske vi slipper Eurovision framöver.

Eller?
Citera
2024-04-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nej. Det är knappast tio gånger fler papperslösa än svenskar i Sverige, och det är knappast så att alla hyllat Hamas.

10 gånger fler papperslösa? Vad menar du?
Citera
2024-04-14, 21:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
10 gånger fler papperslösa? Vad menar du?

Jag tror vi får backa här, och så får du istället förklara varifrån siffran 100000000 kommer. Det är en väldigt hög siffra, och en väldig massa människor som jag inte förstår vilka de är.
Citera
2024-04-14, 21:47
Medlem
Citat:
Jag tror vi får backa här, och så får du istället förklara varifrån siffran 100000000 kommer. Det är en väldigt hög siffra, och en väldig massa människor som jag inte förstår vilka de är.

Jag menar dessa och alla dom andra som utmärkte sig i Sverige angående detta
Citera
2024-04-14, 21:54
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jag menar dessa och alla dom andra som utmärkte sig i Sverige angående detta

Men förmodligen vistas inte ens i närheten så många personer i hela Sverige som du hävdar ska ha hyllat Hamas i Svenska städer. Det känns som du ljuger här, för du kan alltså inte redovisa varifrån siffran kommer.
Citera
2024-04-14, 21:57
Medlem
Galejans avatar
Jag hoppas att det blir fullt kaos, det hade varit fantastiskt roligt för ”Sverigebilden” med kravaller och stormning av evenemanget så att artisterna får springa för livet. Fy fasen vad jag hade skrattat.
Citera
2024-04-14, 22:11
Medlem
Citat:
Men förmodligen vistas inte ens i närheten så många personer i hela Sverige som du hävdar ska ha hyllat Hamas i Svenska städer. Det känns som du ljuger här, för du kan alltså inte redovisa varifrån siffran kommer.

Men ge dej! Jag hade lika bra kunnat skriva xxxxxx personer. Om alla dom här röstar på Nyans så kommer dom in i riksdagen och då kan vi säga hej då till jämställdhet och demokrati. Det var det som var kontentan i det hela
Citera
2024-04-14, 22:16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Men ge dej! Jag hade lika bra kunnat skriva xxxxxx personer. Om alla dom här röstar på Nyans så kommer dom in i riksdagen och då kan vi säga hej då till jämställdhet och demokrati. Det var det som var kontentan i det hela

Ok. Skriv X nästa gång då, när du varken har fakta eller en rimlig uppskattning att komma med, så slipper du ha fel, och därmed själv ogiltigförklara de argument du försöker få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in