Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-04-14, 15:24
Medlem
Avocadorables avatar
Kom över en tweet på X där någon skrev följande:
Är det bara jag, eller gråter man mindre när man skär lök numera? Är det mindre riv i dagens lök än förr?

Tycker faktiskt att det stämmer. De senaste 2-3 åren så har jag helt och hållet slutat att gråta av lök. Är det fler som upplever att det är så? Vad tror ni isåfall att det beror på?
Citera
2024-04-14, 15:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avocadorable
Är det bara jag, eller gråter man mindre när man skär lök numera? Är det mindre riv i dagens lök än förr?

Tycker fan att det stämmer. De senaste 2-3 åren så har jag helt och hållet slutat att gråta av lök. Är det fler som upplever att det är så? Vad tror ni isåfall att det beror på?
Snabbväxande. Det är som med morötter, större men samma näringsinnehåll som mindre förr. Mindre smak.
Citera
2024-04-14, 15:28
Medlem
(FB) Vad har hänt med löken? gråter aldrig när jag skär längre
(FB) Har lök blivit svagare eller jag starkare?
Citera
2024-04-14, 16:07
Avstängd
Renodlad lök gråter du helvetes av fortf kan ja lova.

”Fejklök” med massa ämnen i gråter man ej av
Citera
2024-04-14, 16:16
Medlem
Jag har då råkat ut för ordentligt potent lök i det senaste. Inga torra ögon här inte.
Citera
2024-04-14, 16:19
Medlem
Permafloxs avatar
Tror dessa invidiver bara inbillar sig.
Citera
2024-04-14, 16:23
Medlem
Masingas avatar
Vass kniv löser problemet.
Citera
2024-04-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avocadorable

Tycker faktiskt att det stämmer. De senaste 2-3 åren så har jag helt och hållet slutat att gråta av lök. Är det fler som upplever att det är så? Vad tror ni isåfall att det beror på?
Jag har också märkt skillnad trodde dock mer det berodde på att jag hacka lök som en sopa förr.
Bara lite på måfå, nu gör jag som proffsen om än långsammare så löken sitter ihop mycket längre tid o därmed sprider sig inte ångorna(tror jag är anledningen iaf).
Citera
2024-04-14, 18:41
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är mindre drag i både lök och vitlök. Kan bero på att man tappar smak när man blir äldre. Jag åt en rädisa som om det vore ett äpple häromdagen, minns att man som barn inte kunde äta dessa.
Citera
2024-04-14, 18:50
Bannlyst
Köper kravmärkt lök och då gråter jag som man ska.
Citera
2024-04-14, 19:00
Medlem
Nej det är ingen skillnad, bara massa idioter som inbillar sig saker och försöker hitta mönster i det.
Citera
2024-04-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har en följdfråga om vitlök. På 80-90talet var det värsta som kunde hända att man åt vitlök och sedan pratade/hånglade med någon för det luktade så illa. Minns själv att jag reagerade när någon hade vitlöksandedräkt. Men det verkar helt ha försvunnit. Är vitlöken idag manipulerad på något sätt så den inte ger samma andedräkt?

Nej men vitlöken är mer vanlig idag, idag är det vitlök i väldigt mycket mat. Dom flesta äter vitlök flera gånger i veckan. På 80-talet var vitlök en mycket större grej och vissa klarade inte ens av att äta den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in