2024-04-14, 15:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
När både mamma och pappa är alkoholister så var han förmodligen den enda och den bästa vuxna kontakten hon hade i sin närhet.

Barn till missbrukare är Guld för pedofiler.
Jag vägrar att tro att barnet då skulle gråta av glädje när denne dör, i så fall. Det finns en rad logiska fel i berättelsen. Reserverar mig mot att den är berättad längre tid efter händelsen och att denne inte kan minnas allt. Logiska fel som jag kallar omvänd logik som när Hans Holmer skulle logiskt förklara kurdspåret, han var så säker på att det var kurder så han försökte förklara det utifrån sin tro.
Citera
2024-04-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furofsteel
Va? Pressetiken är regler som svensk press är överens om att de ska följa. Det finns inget utrymme för att ha egna regler och kalla det för pressetik.

Finns inga brister i Dumpens pressetik.
Citera
2024-04-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är det knappast!
Gissar att folk stör sig på att ni kör cirkelresonemang om och om igen.
Det borde vara ot att 20ggr fantisera hur mycket de tjänar, utan att visa några belägg alls

Och tror även att folk stör sig på när ni påstår att alla män tänder på fjortisar och att de blir lurade, det går ju inte att säga nej, osv

Det korrekta vore ju om ni skrev,
jag/ vi kan inte säga nej trots att det står 14 år
Jag/vi tänder på minderåriga då de nu för tiden är likna mogna som en 25 åring
Jag/ vi tror inte att det påverkar en minderårig att ha sex med en vuxen
Jag/ vi tror att de bara är kåta och att de verkligen vill ligga med en äldre.

Det är inte acceptabelt att några felkopplade miffon ska vara talesmän för de övriga 97% som inte vill ligga med barn.
Så när du skriver att du/ jag är bekväm med att unga utsätts så ska inte jag skriva ett ord till här.

Jag har aldrig någonsin påstått att det är ok att ha sex med minderåriga. Du får gärna visa var det skulle stå. Jag har aldrig talat om pengar i detta sammanhang. Vad yrar du om?Får många groggar???
Vad får du ditt skit ifrån???
Citera
2024-04-14, 18:49
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag vägrar att tro att barnet då skulle gråta av glädje när denne dör, i så fall. Det finns en rad logiska fel i berättelsen. Reserverar mig mot att den är berättad längre tid efter händelsen och att denne inte kan minnas allt. Logiska fel som jag kallar omvänd logik som när Hans Holmer skulle logiskt förklara kurdspåret, han var så säker på att det var kurder så han försökte förklara det utifrån sin tro.
Dessa logiska fel uppkommer hela tiden med dumpen historier. Det är så uppenbart att många historier är skrivna av Andra personer än en sk överlevare. Men alla dumplings sväljer alla sorts historier. Det är fakta.
Citera
2024-04-14, 19:59
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Finns inga brister i Dumpens pressetik.

Det får vi nog vara oeniga om. En sak är väl deras gäddor (eller nu ska kanske rätten avgöra det i och med att en gädda har stämt dem) men måste de snacka så mycket skit om gäddornas anhöriga, folk som inte håller med om allt de gör, människor som har begått brott som de inte har haft att göra med och till och med sina egna volontärer som hoppar av?
Citera
2024-04-14, 20:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
När både mamma och pappa är alkoholister så var han förmodligen den enda och den bästa vuxna kontakten hon hade i sin närhet.

Barn till missbrukare är Guld för pedofiler.
Enligt din logik, har Sara och Patrik riskerat sina barn..
Citera
2024-04-14, 20:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Enligt din logik, har Sara och Patrik riskerat sina barn..
Absolut.
Citera
2024-04-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furofsteel
Det får vi nog vara oeniga om. En sak är väl deras gäddor (eller nu ska kanske rätten avgöra det i och med att en gädda har stämt dem) men måste de snacka så mycket skit om gäddornas anhöriga, folk som inte håller med om allt de gör, människor som har begått brott som de inte har haft att göra med och till och med sina egna volontärer som hoppar av?

Jo hörde att en fd medieombudsman klagade på Dumpens pressetik men vad fan. Bjuder man in journalisten Patrik Sjöberg och tror att det klickar så är det inte som det ska i skallen.

Fullständigt självklart att Dumpen skulle missbruka. Sara putsar sin titel som chefredaktör. Det är välgörenhet som Dumpen sysslar med så lite skit är ok.

Dumpen är storebror till kommunistblaskan ETC. 100 ggr fler läsare och pengarna rasar in medan kommunisterna tigger. Undra hur fan det känns när man gått den långa vägen.

Folket vill se freak show och inte läsa Johan Jenny Ehrenbergs verklighetsfrånvända krönika i ETC. Sorry!
Citera
2024-04-14, 20:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Sundsvalls Tidning.
– Bästa fisketiden är kvällar på fredagar och lördagar då de börjat dricka vin, då släpper hämningarna.

Tycker volontärens inställning är högst problematisk. Anta och är troligt så chattar gäddan med flera "objekt" kanske under lång tid. Denne kommer kanske inte ihåg vem han chattat med och om vad, och risken för det ökar markant om denne är påverkad under chatten. Att skicka dickpick är funny, men denne kanske trodde det var till en mogen kvinna viket är mindre allvarligt, tycker jag i alla fall.

Många de konfronterat har sett förvånade ut när de nämner 14 år, och några har förnekat och sagt de chattat med en ålder som är lovlig. Jag tror helt enkelt de trott de skrivit med en vuxen och helt glömt att de skrivit med en underårig.

Om fiskaren då ser till att objektet fisken gädda är påverkad så ökar möjligheten- risken att det jag nämnt sker. Är det av oförstånd är det allvarligt, är det avsiktligt är det allvarligt, och helt oförlåtligt.
Citera
2024-04-14, 21:00
Medlem
Citat:
Jo hörde att en fd medieombudsman klagade på Dumpens pressetik men vad fan. Bjuder man in journalisten Patrik Sjöberg och tror att det klickar så är det inte som det ska i skallen.

Fullständigt självklart att Dumpen skulle missbruka. Sara putsar sin titel som chefredaktör. Det är välgörenhet som Dumpen sysslar med så lite skit är ok.

Dumpen är storebror till kommunistblaskan ETC. 100 ggr fler läsare och pengarna rasar in medan kommunisterna tigger. Undra hur fan det känns när man gått den långa vägen.

Folket vill se freak show och inte läsa Johan Jenny Ehrenbergs verklighetsfrånvända krönika i ETC. Sorry!
Bild-googla Johan Jenny Ehrenberg som är VD för ETC. Då förstår du varför ETC jagar Dumpen.
Citera
2024-04-14, 21:03
Medlem
Citat:
När människor med makt behöver göra vissa eftergifter vill de gärna framställa det som välgörenhet. Det handlar inte bara om reklam utan om att ta ifrån människor känslan av att de kan kräva något, t ex en rättighet. En rätt innebär en förpliktelse för makthavare, och sådana vill de inte ha eftersom de vill kunna missbruka sin makt obehindrat. När de måste göra reträtt på någon front är det därför viktigt för dem att visa att de gör de av god vilja, inte för att någon har rätt att kräva det. Jämför skillnaden mellan socialbidrag och allmosor. Makthavare är ofta beredda att gå över lik för att kontrollera just den delen av narrativet.

Citat:
Ja, det påminner lite om forna tiders freak shows.
Citera
2024-04-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Bild-googla Johan Jenny Ehrenberg som är VD för ETC. Då förstår du varför ETC jagar Dumpen.

Jo vet hur hen ser ut. Skillnaden mellan Johan-Jenny och Dumpen är att Johan-Jenny har läst på Journalisthögskolan och har säkert extra pk-poäng men läsarna sviker deluxe.

9 av 10 väljer Dumpen före ETC.

Dumpen skiter i det och vinner big time.

Hade jag slösat flera år på Journalisthögskolan och Patrik Sjöberg swishat förbi så hade jag inte köpt det. Total förnedring 😄

Folket har visat vad dom vill se och ETC:s skit går bort. Äntligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in