2024-04-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nu är det så att stora delar av svenska folket sett videon och vet att systern inte skällde eller ens höjde rösten. Dina lögner funkar kanske på svagbegåvade vänsterpolare med du lurar ingen i tråden med din dynga.

Jasså, är det din hembrygda definition på det? Hon måste höja rösten och skrika?

Du är totalt dum i huvudet. Det märks att du aldrig satt foten utanför hemmet ditt och faktiskt haft konflikter med folk på riktigt.
Citera
2024-04-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon var väldigt otrevlig och gav inte bilden av sig själv som en ödmjuk person. I stället för att försöka lyssna och få sin mening sagd i sin upprördhet och chock går hon iväg som en trotsig tonåring.

Det var självklart att kamerorna var där dagen efter och filmade allt som hände på platsen och det kunde hon inte acceptera. Magdalena sa att hon ville prata med henne utan att filmas, men det ville hon inte när hon fick chansen.

Med all rätt är hon både otrevlig, om du tycker det, och upprörd. Och arg.
Citera
2024-04-14, 17:19
Medlem
Frågan är om sonen såg tillräckligt för att med säkerhet kunna peka ut den som sköt? Som jag förstod det så cyklade de förbi och pappan återvände medans sonen befann sig på avstånd. Det är ju t ex inte säkert att sonen uppfattade vem det var i gänget som sköt eller kan känna igen hans ansikte efteråt.
Hoppas självfallet på det motsatta, att sonen hade koll på de enskilda individerna och vet vem det var som sköt (eller kan känna igen honom efteråt), även om det var på avstånd.
Citera
2024-04-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Med all rätt är hon både otrevlig, om du tycker det, och upprörd. Och arg.

Självklart. Nu skrev du inte till mig, men jag funderade på om brodern har samma temperament och gormade på gänget i tunneln. Jag rekommenderar i så fall ALDRIG det. Har personligen erfarenhet av den undre världen och vet att de dödar folk för smågroll, självklart inte ok, men likväl ett faktum. Opålitliga varelser med noll moral och etik. Polisens ensak att försöka omvända dessa varelser.
Citera
2024-04-14, 17:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag kan förstå hennes känslor och ilska till politikerna till 110% men hade jag varit i hennes skor hade jag aldrig gått till torget dagen efter att min bror hade blivit avrättad. Det är aldrig bra att möta den man anser är skyldig till ett mord så snabbt p g a alla känslor man har.

Systern skulle vara omänsklig om hon inte gick dit, tände ett ljus och la blommor för att hedra sin mördade bror. Hon har all rätt att få vara där och sörja sin döde bror. Det är Magdalena Andersson som inkräktar på platsen som hon aldrig varit på eller har med att göra. Kontexten var att systern redan träffat Magdalena Andersson i en debatt angående mordet på en flicka, hennes bästa vänninas barn. Då hade Magdalena Andersson varit känslokall och spelat teater framför kamerorna.
Citera
2024-04-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det kan väl inte bli värre. En oskyldig blir avrättad med ett skott i huvudet framför sin son. Det är en ny nivå av ondska helt klart.

Blir knepigt att tala om "värre", men det är väl ändå värre om personer som inte ens tilltalat GM, utan bara råkat gå förbi mördas, än om någon som skäller ut en gängkriminell skjuts? Hur resonerar du? 🤔
Citera
2024-04-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
kan du länka till tråden om samma BO som här? antar du syftar på en tråd om Mikael?

(FB) Småbarnspappa (Mikael, 39) avrättad av invandrargäng - dags att införa undantagstillstånd?
Citera
2024-04-14, 17:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Självklart. Nu skrev du inte till mig, men jag funderade på om brodern har samma temperament och gormade på gänget i tunneln. Jag rekommenderar i så fall ALDRIG det. Har personligen erfarenhet av den undre världen och vet att de dödar folk för smågroll, självklart inte ok, men likväl ett faktum. Opålitliga varelser med noll moral och etik. Polisens ensak att försöka omvända dessa varelser.

Varför hittar du på och ljuger hela tiden, ditt vänsterdrägg. Du har aldrig haft med undre världen att göra vilket du bevisar i varje inlägg. Inga grabbar tar till dödligt våld för smågroll, haha du är ju helt efterbliven. Skjutningar och sprängningar har med konflikter att göra, oftast relaterade till marknadsandelar av narkotikahandeln.
Citera
2024-04-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Ja kanske hade han temperament vad vet jag. Men flera här använder termer som att han skulle spela ”Allanballan” macho m.m. Så behöver det inte alls vara, jag har trots min ålder jävligt svårt för stöddiga drägg som mopsar. Det handlar inte om att leka tuff, det är helt enkelt så att när en viss gräns passeras så går säkringen. Hittills har inga katastrofer inträffat men ärligt talat har aldrig tanken slagit mig att ngn idiot skulle skjuta mig. Dessutom tycker jag att det är oproportionerligt, fel helt enkelt.
Men, jag inser ju nu att jag får tänka om och låtsas som det regnar. Promenera vidare helt enlelt.
Citera
2024-04-14, 17:50
Medlem
Aradins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ber om ursäkt om detta redan är avhandlat i tråden men omöjligt att läsa ikapp allting…

Nån som vet hur det ser ut med kameraövervakning i direkt/närheten av platsen? Jag förstår väl att det inte sitter nån kamera i tunneln, men i närheten?
Har man inte planerat att mörda nån kanske man inte direkt undviker platser med kameror ”bara för att man är gäängster”.

Polisen borde ha goda möjligheter att identifiera GM, men frågan är om man lyckas få tag på dom…

Alltså, dessa Adidasriddare har givetvis sina mobiler på sig med antingen Google eller Apple mjukvara installerad. Att idag 2024 skjuta ihjäl någon och ha sin mobil med sig är så puckat att jag saknar ord. Polisen vet såklart exakt vilka som var på platsen, när de var där, hur fort de sprang iväg, vart de stack o.s.v.
Ärendet är redan polisiärt uppklarat.
Citera
2024-04-14, 17:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aradin
Alltså, dessa Adidasriddare har givetvis sina mobiler på sig med antingen Google eller Apple mjukvara installerad. Att idag 2024 skjuta ihjäl någon och ha sin mobil med sig är så puckat att jag saknar ord. Polisen vet såklart exakt vilka som var på platsen, när de var där, hur fort de sprang iväg, vart de stack o.s.v.
Ärendet är redan polisiärt uppklarat.

Jag tror att du har rätt, Polisen har en relativt klar bild av vilka de skyldiga är.

Uppförsbacken lär komma i ett senare skede, att få till ett vattentätt åtal som leder till fällande domar.
Citera
2024-04-14, 18:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Systern skulle vara omänsklig om hon inte gick dit, tände ett ljus och la blommor för att hedra sin mördade bror. Hon har all rätt att få vara där och sörja sin döde bror. Det är Magdalena Andersson som inkräktar på platsen som hon aldrig varit på eller har med att göra. Kontexten var att systern redan träffat Magdalena Andersson i en debatt angående mordet på en flicka, hennes bästa vänninas barn. Då hade Magdalena Andersson varit känslokall och spelat teater framför kamerorna.
Självklart har hon all rätt att vara där men då får hon också vara beredd på att Magdalena dyker upp.

Med den erfarenheten av Magdalenas personlighet hon har, som kall och en teaterapa skulle hon kunnat hantera situationen annorlunda. Systern jobbar i vården och borde med det veta med sig själv om hur hon hanterar olika typer av människor som hon gillar och inte gillar.

Magdalena sa i filmen att hon inte visste när hon kom dit vem systern var och fick nästan be om ursäkt till henne för att hon inte såg henne bland alla människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in