2024-04-14, 13:45
Medlem
FedupFlorences avatar
På återträffen hos Diana dummar sig Lotta och önskas kallas Elisabeth när Bosse hälsar. Varför fula sig?
Citera
2024-04-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Exakt! Det är precis så som relationer etableras.
Det brukar börja med att man ser något attraktivt i någons utseende. Sen när man pratar vidare så tycker man att personen verkar antingen mer intressant eller totalt ointressant.

Just det mellanpartiet verkar en del av männen hoppa över.
De går från ”wow hon såg bra ut och hon sa att jag verkade vara trevlig” till att dra slutsatsen att det sen inte behövs något mer. Det är ju helt världsfrånvänt! Så går det ju aldrig till varesig man är trettio eller sjuttio år fyllda.
Just de här männen (inte alla män om det behövs sägas..) har inte kontakt med verkligheten. De är iväg på ett tillfälligt äventyr i Portugal och dras med och tappar fotfästet totalt.
Jag är övertygad om att de i sin vanliga tillvaro är fullt kapabla och helt kompetenta att dra rimliga slutsatser i det mesta som händer, men gällande just det här så är de som små gossar på utflykt.

Beror nog faktiskt på hur desperata båda parter är. Känner till ett par som träffades i 30-årsåldern på krogen. Hon var nyskild och hade på sig en tröja som det stod singel på med stora bokstäver. In kom en kille som gick fram och sa som öppningsreplik; "inte nu längre", lite skämtsamt. De gick hem tillsammans, flyttade ihop och skaffade sedan barn inom ett år. En del är bara ute efter att ha "någon". Det gäller både killar och tjejer.

Misstaget produktionen möjligen gjorde var att sätta ihop desperata kärlekstörstande män med självständiga kräsna kvinnor.
Citera
2024-04-14, 14:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Beror nog faktiskt på hur desperata båda parter är. Känner till ett par som träffades i 30-årsåldern på krogen. Hon var nyskild och hade på sig en tröja som det stod singel på med stora bokstäver. In kom en kille som gick fram och sa som öppningsreplik; "inte nu längre", lite skämtsamt. De gick hem tillsammans, flyttade ihop och skaffade sedan barn inom ett år. En del är bara ute efter att ha "någon". Det gäller både killar och tjejer.

Misstaget produktionen möjligen gjorde var att sätta ihop desperata kärlekstörstande män med självständiga kräsna kvinnor.

Jo men i ditt exempel var ju båda på samma våglängd. Men en person av två kan ju inte bestämma att det känns bra och att ”den andre känner precis samma som jag, så nu ska vi bygga vidare” typ.

Det är när man lägger dövörat till som det blir fel. Är båda på samma linje är det ju inget att yvas över däremot.
Citera
2024-04-14, 14:25
Medlem
Haha psyko Atle stöter hejvilt på en gumma direkt. Kändes desperat, säkert Kiruna tanten som dumpat honom och nu vill han göra henna avundsjuk.
Männen är pensionerade småpojkar som nte hängt med tiden. Det räcker inte att vara en snäll kille
Citera
2024-04-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vad är storyn bakom att Anna väljer att stanna med Atle och "blir lite förvånad faktiskt, för mig var det lite otippat"?
Hade varit kul om Åsa - Nej, jag vill stanna med Bosse!
Blev också jätteförvånad och man undrar lite vad som inte visats..
Citera
2024-04-14, 15:14
Medlem
dialektikers avatar
Thomas tryggar sin ekonomiska framtid med Anneli va?
Citera
2024-04-14, 16:26
Medlem
Jag tänker att det slutade precis som man kan tänka sig.

Senast redigerad av Thecrafter 2024-04-14 kl. 16:28.
Citera
2024-04-14, 16:40
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Haha psyko Atle stöter hejvilt på en gumma direkt. Kändes desperat, säkert Kiruna tanten som dumpat honom och nu vill han göra henna avundsjuk.
Männen är pensionerade småpojkar som nte hängt med tiden. Det räcker inte att vara en snäll kille

Det var pinsamt att se Atle börja stöta på Eva på återträffen. Att han och Åsa skulle gå skilda vägar, var uppenbart, även M-L och Bosse.
Citera
2024-04-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo men i ditt exempel var ju båda på samma våglängd. Men en person av två kan ju inte bestämma att det känns bra och att ”den andre känner precis samma som jag, så nu ska vi bygga vidare” typ.

Det är när man lägger dövörat till som det blir fel. Är båda på samma linje är det ju inget att yvas över däremot.

Nej, men precis. Det är det jag menar. Killarna har tagit för givet att tjejerna som tagits ut är på samma våglängd, fast de inte är det. Egentligen produktionen som klantat sig. Kan lova att det finns hundratals tanter där ute som inte vill något hellre än att bilda par med en lagom rund och go gubbe. Istället tar de in kvinnliga halvkändisar, konstnärer, mm som har haft svårt att hitta en partner för att de inte bara vill ha "någon".
Citera
2024-04-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Thomas tryggar sin ekonomiska framtid med Anneli va?

Ja. Och Anneli sabbar sin ekonomiska framtid genom giftermålet.
Citera
2024-04-14, 17:21
Medlem
Citat:

Det finns ju äktenskapsförord och testamente!
Citera
2024-04-14, 17:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det finns ju äktenskapsförord och testamente!

Jo, jag tänkte på det. Att det är bäst att hon skriver ett.

Alltså jisses, vilka träförrådsmöbler han hade? Såg ju ut som en uteliggares nya möblemang.
Lägenhetsmöbleringen överhuvudtaget ...

Men hon får ju lite uppmärksamhet och sex.
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-14 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in