2024-04-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
De med lite vett i knoppen förstår att detta var ett enormt misslyckande från Irans sida. Över 300 robotar, missiler och drönare nedskjuten och en handfull gick igenom där det blev minimal skada. Iran trodde de skulle orsaka stor skada.

Titta bara på Rysslands angrepp på Ukraina dör den största attacken de gjort var cirka 150 robotar, missiler och drönare. Ryssland kan inte göra större attacker så varför skulle Iran kunna göra det? Fiaskot är fullbordat.

En möjlig variant när man vill visa makt utan att ta steget mot full förstörelse är att man laddar med en klen stridsspets.
För att ge ett budskap med massivt antal missiler och drönare, men minska risken för att trigga WW3.

Sen att nästan allt sköts ner är en intressant fråga i sig
2024-04-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
I min värld är det ett sjukt sorgligt resultat för Iran och ett sjukt bra resultat för Israel.
Skulle de vilja döda människor så skulle de skickat missilerna mot storstäder och inte ett platt flygfält i öknen.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nu ska jag skriva någonting kontroversiellt.
Det är tur för oss i väst att det kusinknullas så mycket i Mellanöstern. Vår största säkerhetspolitiska fördel är att förmågan till effektiva och konstruktiva beslut i den del av världen som ser saker ur ett helt annat perspektiv är riktigt usel, och det är den antagligen på grund av kulturell betingelse och de kan de aldrig ändra på tydligen.

Bra beslut? Västvärlden är på väg i utförsbacke på grund av dåliga beslut. Svergie kommer vara ett arktisk rasblandet skithålsland snart som få kommer vilja bo i.
2024-04-14, 16:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tror du missar att Iran inte ville starta krig med Israel utan bara ge ett avväget gensvar på ambassadattacken. De är nog nöjda bara att Israel m fl spenderar 1 miljard dollar på att skjuta ner deras moppedrönare. Iran vill visa att attackerar ni våra ambassadbyggnader så kommer det raketer. De var aldrig ute efter att smula sönder Tel Aviv eller döda massa israeliska flickor. Men visst, båda sidor ägnar sig åt propaganda och Iran överdriver säkert framgången.

Men snälla.. lägg ner dumheterna. Iran och Ryssland orkestrerade massakern i Oktober. De VILL ha krig. De har våta drömmar om att världen sluter upp mot NATO/Väst eftersom de är sådana otroliga losers.

Iran vet om att Israel kommer att svara, därav att man attackerade som man gjorde. Och det kommer troligen bli krig. Om inte Israel knullar Iran ordentligt i sitt svar nu, så att Iran inte kan bli offensiva. Vilket jag hoppas på.
2024-04-14, 16:03
Medlem
Man hoppas endå att Israel inte gör någon hämndattack. Låt sandnegrerna i Iran ha detta, deras attack gjorde ingenting förutom att skada en liten muslimsk flicka. Låt dom fira över detta så kan Israel i lugn och ro fortsätta arbetet med att förvandla Gaza till en soptipp.
2024-04-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Ja, du verkar minst sagt upprörd.

Inte det minsta upprörd.. jag tar fram pop-corn lådan när Israel kör sitt genocide-for-peace race
2024-04-14, 16:07
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bra jobbat av Iran :-)

”TEL AVIV. – Iranierna lyckades inte skada oss som de ville. Det enda det lyckades med var att skada ett barn. En ung, beduinsk flicka, en muslim, säger Rotem Avital, 40.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xmA8KQ/iran-israel-attack-aftonbladet-i-tel-aviv
2024-04-14, 16:11
Medlem
PerraTheOnes avatar
Problemet är detta att dessa länder har krigat i sedan jesus föddes
Barnen är uppväxta i tron att kriget är bra !
Hur skall det då kunna bli fred?
2024-04-14, 16:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Blir spännande att se om Israel svarar på dessa provokationer från Iran. Det beror väl i och för sig på vilka skador det har blivit. Initiala rapporter visar på i stort sett inga skador alls, förutom en stackars ung muslimsk flicka.
2024-04-14, 16:14
Medlem
b00b00s avatar
Hade USA bara tagit sina händer från Israel för 20-30 år sen så hade vi inte varit här idag.

Kommer inte tillbringa helgen i Malmö under Eurovision iaf.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är tack vare juden som muslimer är ett problem. Muslimer är bara ett symtom.

Fokusera på sjukdomen istället.

Ni som på fullt allvar tror att judar vill oss européer väl är verkligen hopplöst korkade.

Är mer min fiendes fiende i detta fallet och islamister skall utrotas vart än de är, och nu tycker du det är ett problem att välja mellan Iran, megasponsor av terror och Israel, den enda stabila och utvecklade landet i hela MENA...

Är det för att det är sååå synd om Palestinierna? Haha!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Konsulatet där smutsterrorister var, det kan de får göra om alla dagar i veckan.

Tänker du på den där raketforskaren vid islamiska universitet i Gaza?

Nej kan inte var det för den forskaren ska enligt terrorstaten Palestina dött i en lufträd.

Jag vet att det kan vara svårt för sionist-kramare att skilja på terrorister och militär.. antagligen därför Israel utför så många terrorist dåd numera

Jag tänkte på Israels mord på Iranske atomfysik forskeren Mohsen Fakhrizadeh och Majid Shahriari.
2024-04-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag vet att det kan vara svårt för sionist-kramare att skilja på terrorister och militär.. antagligen därför Israel utför så många terrorist dåd numera

Jag tänkte på Israels mord på Iranske atomfysik forskeren Mohsen Fakhrizadeh och Majid Shahriari.

Aha, du menar den som skulle fullborda Irans kärnvapenprogram som sedan skulle användas för att YTTERLIGA terrorisera alla andra runt om, oss inklusive?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in