2024-04-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Källa på det? Iran har nämligen utlovat ett 10 ggr värre svar och Israel gör något nu.
Ska de impotenta mullorna skicka 1700 mopeddrönare? Eller ta till ordentligt och skicka 17000? Vi vet ännu inte hur många som dött av nerfallande drönare i Irak, Syrien och Jordanien.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hizbollah i Iran?
Det är iran som försörjer Hizbollah i libanon med vapen sedan länge.
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Iransktillverkat superobjektiv? Attacken var ett totalt fiasko, den enda som skadades i Israel var en arabisk flicka som, till skillnad från sina arabiska systrar i alla andra länder i mellanöstern, kommer ha rösträtt i en demokrati när hon blir vuxen.

Och behandlas som en människa. Glöm inte det.
2024-04-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nej du, skulle något sådant du beskriver bevisas ha inträffat ska de ansvariga israelerna dömas för det inträffade. Hårt. Sådant agerande är vidrigt oavsett vem som utför det.

Nu verkar du ju lida av judenoja, en åkomma jag finner lite fascinerande. Det finns ca 14 miljoner judar i världen (varav i Israel ca 9,5 miljoner = mindre befolkning än Sverige). Judendom är dessutom en icke-missionerande religion som inte strävar efter att få andra att bli judar. Tvärtom är det mycket svårt att konvertera till judendom. Ställ detta mot att det finns ca 2 miljarder muslimer. Det finns ca 2,4 miljarder kristna. Att då hänga upp sig på denna mikroskopiska lilla klick judar är....märkligt.

Att stå på Israels sida mot såväl Hamas som Iran är superenkelt. Man väljer den part som vill ha en fri värld och som inte vill påtvinga andra sin religion och ett medeltida förtryck.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Judar
https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristendom

Det här är precis anledningen till varför jag står bakom Israel i det här. Judarna, till skillnad från Muslimerna integrerar sig i samhället de bor i. De skaffar sig jobb, pratar språket, anammar sig kulturen i landet de bor i såpas att de passar in. Det finns otroligt många judar där ute och de verkar knappt intresserade av att nämna att de är judar eftersom de ser sin religion som en personlig tro och försöker inte konvertera någon annan. Jag har träffat otroligt fina judar i väst som jag fått reda på är judar flera år senare. Jag har semestrat i Israel och blivit välkomnad med öppna armar. Aldrig har jag upplevt att de använt sin religion som ursäkt.

Vi ser vad muslimerna å andra sidan ställer till med i varenda land de bor i. Ser man det så inser man rätt snabbt att de beter sig exakt likadant, om inte värre, i Israel. Israel begår inte folkmord, de försöker bara att inte få sin befolkning sprängd på bussen på väg till jobbet.
2024-04-14, 14:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Lillgubben

Iran:
$1.369 trillion (2022 est.)
$1.319 trillion (2021 est.)
$1.26 trillion (2020 est.)
https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/iran/#economy

Israel:
$424.289 billion (2022 est.)
$397.152 billion (2021 est.)
$365.661 billion (2020 est.)
https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/israel/#economy

Fast CIA har väl ingen aning förstås?

Haha Lol så du var tvungen att flytta målposten och börja prata PPP när du hade fel.
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Fan vad jobbigt med kommentarer muslimer muslimer samtidigt som muslim landet Jordanien sköt ner raketer och drönare. Även Saudi verkar ha hjälpt till.

Men svenska tangentbords krigare är nog mer hjälp till Israel😂
Jo men enda som skiljer araber från judar (jag ser dem som detsamma) är religionen.

Judendomen/torah och Koranen/islam är bara 2 lika villfarliga vanföreställningar av samma osanning.

www.sizerange.com motbevisar all religion!
Medlem
MuscleSharks avatar
Precis som jag sa så sköts i stort sett nästan allt ner. Inte föga förvånande med tanke på att Israel har ett av världens bästa luftförsvar, samt både USA och UK i luften med F-35or och Typhoons.
2024-04-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Världens länder försöker med näbbar och klor övertyga Israel att inte hänge sig åt vedergällning mot Iran. Därför kommer det med 100% säkerhet bli så att Israel utför vedergällning mot Iran för att:

1. Israel vill visa sig självständig och stark. Man behöver inte den jävla omvärldens godkännande. Men skicka gärna lite pengar och vapen, tack!

2. Omvärldens prat om deeskalering är tomma ord. Omvärlden vill ha ett stort och saftigt krig. Iallafall psykopaterna i Rosenbad och liknande.

Jag tror båda scenarierna är sant men alternativ nr 1 är mest sann.

Ja, för det kommer nog bli bra med ett stort och starkt Iran i framtiden som faktiskt kan ha kapacitet att skada oss på riktigt om inget görs eller hur? Ja, i alla fall för alla er anti väst, rysslovers och islamistälskare. Tror ni.
2024-04-14, 14:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är iran som försörjer Hizbollah i libanon med vapen sedan länge.

Jo men vi pratade om Iran. Svårt för folk att förstå vad som diskuteras märker jag.
2024-04-14, 14:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ska de impotenta mullorna skicka 1700 mopeddrönare? Eller ta till ordentligt och skicka 17000? Vi vet ännu inte hur många som dött av nerfallande drönare i Irak, Syrien och Jordanien.

Nä, men kanske fler hypersoniska robotar mot fler militärbaser?
2024-04-14, 14:34
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nåja, skrotmopederna kostade Israel 1 miljard dollar i luftvärnsmissiler och en militärbas i södra delen av landet fick smaka på iranska "hypersoniska" missiler. Möte i Washington idag vad det gäller nya vapenleveranser för luftförsvaret ... jag skulle tro att Israel håller igen på sina äventyr i framtiden för Ukraina måste ju också dela på godsakerna.

Ja, det blir ju en svindyr nota för att kontra dessa relativt billiga drönare tyvärr.
2024-04-14, 14:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nä, men kanske fler hypersoniska robotar mot fler militärbaser?

Vad tror du Israel svara med då? Saft och bullar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in