2024-04-14, 08:53
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Iran sköt inte civila. De fokuserade på militära mål. Det blev ingenting av det hela såklart. Men era vänner i Israel dödar mänskligheten på jorden.
Nej. Israel dödar muslimer. Helt ok.
2024-04-14, 08:54
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Iran sköt inte civila. De fokuserade på militära mål. Det blev ingenting av det hela såklart. Men era vänner i Israel dödar mänskligheten på jorden.

Så att den liten flicka är skadad säger ingenting? Då tänker jag att man kan rättfärdiga döda civila i Gaza med. Jävla idiot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Cyber krigföring i en psykologisk bemärkelse fungerar inte här.

För att drönarna överväldigade luftvärnet. De var avsedda för detta ändamål. Missilerna trängde igenom.. det är det som du inte förstår

Vad var det. 6% av missilerna som trängde igenom, lyckat
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Man kan tro det om man litar på SVT:s hårdvinklade Rapport där t o m bildvinklarna är hårdcensurerade så att man aldrig ska se några kvinnor i slöja och kjolbeklädda mullor ens i bakgrunden. Det är egentligen otroligt tramsigt som SVT håller på. Det blir ett slags alternativ verklighet där allt i Libanon är så fiint och tolerant och västerländskt. Men de är Israels ärkefiende nummer 1 och regerat av mullorna i bakgrunden.

Ah, jag har för dålig kunskap i ämnet för att debattera för eller emot dig 😅
Mest min personliga uppfattning (förmodligen ytterst påverkad av media) som ändå ställde frågan.
Det jag vet är att människorna från Libanon jag tvingats ha kontakt med har varit väldigt svensk fientliga förutom 1 så är väl ratio 1 av 10 i mitt fall. Så det du säger stämmer säkert, ytterligare bevis blir ju att man faktisk låter en terrorgrupp skjuta missiler mot ett grannland från sitt land. Men som sagt för dåligt insatt i det för att egentligen uttala mig.
2024-04-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Du tänker att en handling alltid har samma intention och mål oavsett kontext?

Behöver jag hjälpa dig också nu? Sa jag att en handling alltid har samma intention oavsett kontext? Om kontexten ändras så kan intentionen ändras. I det här fallet är den specifika intentionen irrelevant eftersom Iran misslyckades med sin handling utifrån den övergripande intentionen.
2024-04-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Så att den liten flicka är skadad säger ingenting? Då tänker jag att man kan rättfärdiga döda civila i Gaza med. Jävla idiot.

Håll käften. Flickan skadades av splitteravfall när israel sköt med luftförsvaret. Vart tror du splitter tar vägen annars? De måste falla ned någonstans, kanske i huvudstaden. Vem är idiot nu?
2024-04-14, 08:57
Medlem
Det är bara att hoppas att Iran nöjer sig med detta och att Israel inte vedergäller.
Jag kan förstå hur Iran har resonerat. De var tvungna att visa att de inte accepterar vad som helst. Israels attack mot en iransk byggnad i Syrien var droppen.
De verkar i alla fall inte ha anfallit civila mål och det är mer än man kan säga om ryssarna till exempel.
USA har en viktig roll. De måste vara tydliga med att de inte vill ha ett storkrig med Iran.
2024-04-14, 08:57
Avstängd
Citat:
Cyber krigföring i en psykologisk bemärkelse fungerar inte här.

För att drönarna överväldigade luftvärnet. De var avsedda för detta ändamål. Missilerna trängde igenom.. det är det som du inte förstår

99 % sköts ned. Alltså 3 missiler gick igenom av 300 drönare, robotar och missiler. Totalfiasko.

Kommer ihåg när Sadamm Hussein sköt Scud-robotar över Israel under Kuwait-kriget. 74 döda men Israel svarade INTE..bara för att inte utvidga kriget.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Irakiska_missilattacker_mot_Israel

Biden säger till Netanyanu: ” Ta segern”. Netanyanu är osmart om han eskalerar detta nu.

Fast visst är Iran roten till terrorn i MÖ. Någon gång måste man ta hand om Iran så länge de har mullorna som regenter.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-04-14 kl. 09:01.
2024-04-14, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är bara att hoppas att Iran nöjer sig med detta och att Israel inte vedergäller.
Jag kan förstå hur Iran har resonerat. De var tvungna att visa att de inte accepterar vad som helst. Israels attack mot en iransk byggnad i Syrien var droppen.
De verkar i alla fall inte ha anfallit civila mål och det är mer än man kan säga om ryssarna till exempel.
USA har en viktig roll. De måste vara tydliga med att de inte vill ha ett storkrig med Iran.

Israel kommer svara och det kommer bli magiskt. Iran har skulden för vad som händer i mellanöstern och så länge dem håller på är det irrelevant vad dem accepterar.
2024-04-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Ser ut som antimissil vapnen är effektiva, om nu dessa bilder är riktiga från i natt.
Borde iofs inte vara så svårt att fejka träffar på en video.
https://t.me/Cultures_of_Resistance/28784?single
Men som vi ser i youtube videon i inlägget ovan verkar de inte ta ner alla.
Hur mycket Iran lyckats med återstår att se, uttalanden nu om skador bör man ta med en stor nypa salt.
Jag tror Iran provar gränserna för Iron Dome. Hur stor antal klarar försvaret. Om de skickar 200 och en tredje del går igenom, hur stor andelen blir om de skickar 2000 st nästa gång?
2024-04-14, 09:01
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Hur många dog i Irans attacker?

Citat:
Rescuers said a 7-year-old girl in a Bedouin Arab town was seriously wounded in southern Israel, apparently in a missile strike,

https://apnews.com/article/strait-of-hormuz-vessel-33fcffde2d867380e98c89403776a8ac

Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Vet att det är/varit " bad blood" mellan Israel & Iran i åratal.
Men varför sköt Israel mot konsulatet el vad det nu var i Iran ?
Vad var det ett hämd mot ?
Har missat det.

Israel sköt mot Irans konsulat i Damaskus

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/israelisk-attack-nara-irans-ambassad-i-damaskus
2024-04-14, 09:01
Medlem
Citat:
...era stater hjärntvättar er med. Det värsta du kan åstadkomma är att döda civila i ett krig.
...Hur väl har någon av era västerländska stater någonsin lyckats med en sådan lågbudget-teknik komma i närheten av detta?

Är du på riktigt?
Du sitter på ett svenskt anonymt forum och skriver på svenska att västvärlden är onda?

Du fattar väl att Sverige inte är samma sak som USA och Israel. Sverige har under lång tid varit kritiska till Israel. Men det kanske ligger i ditt intresse att svartmåla Sverige? Är du ett rysstroll? Eller är du bara extremt bitter på Sverige av någon konstig anledning?
Senast redigerad av en.liten.lort 2024-04-14 kl. 09:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in