2024-04-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hahaha
Desinformation..
Hur många var det nu? 500? 300? 12?

Enligt den bästa källan (IDF) som vi har så var det 320 st. Du får gärna komma upp med en motkälla av samma kaliber. till ex Iranska försvaret. Inte några mystiska inlägg på twitter (X) eller youtubes videos.

Att länder och källor talar om olika antal beror ju på att det sköts i väg projektiler från Iran, Irak, Libanon och Jemen. Flertalet verkar inte ens ha kommit fram. Det kan ju till ex varit fler men förstördes i startögonblicket eller störtade tidigt.

Det är också uppenbart att Iran* inte vill ha ett storkrig för då hade man skjutit mycket mer speciellt från Libanon.

*Om Iran ville ha ett storkrig är det möjligt att Hizbollah sa nej tack. Men det är osannolikt då Iran trumpetade ut vad de skulle göra så de mänskliga förlusterna skulle bli små.
2024-04-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Nja, Israel dödade flera generaler. Varför skulle Israel svara på ett drönarfiasko utan dess like? Skulle nästan vara pinsamt om Israel svarade på detta fiasko.

USA bara smålog och sade ” Vi kommer inte anfalla Iran”.

Tänkte samma sak att det kanske är hur de ser på saken. Men jag tänker också att detta är ett tillfälle för Israel att anfalla eftersom detta är första gången det sker från Iransk mark. Och det är ju nytt mig veterligen. Oavsett vad så kommer ju iranier som är involverade i kriget mot Israel nära Israels gränser att sitta ännu mer illa till. Det var farligt förut och det lär väl bli värre efter detta.

Jag tror inte vi sett slutet på detta.

Man skall komma ihåg att det inte bara var Israel inblandat här i försvaret. Många länder involverade.

Putin myser.
2024-04-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Israel kanske aldrig skulle ha bombat Irans ambassad i Syrien från första början?? derp??!

Iran kanske inte skulle organiserat en massaker den 7 oktober sedan tro man kan skicka personen som låg bakom detta till ett land som befinner sig i krig med Israel.

Kan inte säga de är de smartaste
2024-04-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kina kommer inte göra ett skit, ej heller ryssland. den där s.k. alliansen är främst ekonomisk.

om det här ballar ur blir det främst ett luft- och sjökrig. iran har i realiteten få allierade, medan USA är helt i israels händer

Precis!
Israel gör det de vill och Iran är inte riktigt det landet andra kommer försvara om det smäller.
Ryssland har inte kapaciteten just nu och Kina ser till sina egna intressen dvs Iran inte deras intresse.

Om något händer blir det ett bombardemang utav helvete, detta kommer skyllas på olika saker och media kommer haka på, vår härliga journalist kår som ger oss saklig och etisk journalistik allt enligt reglerna som toppskiktet skapat 😂
2024-04-14, 08:47
Medlem
eenoks avatar
Finns videos, verkar som att målen inte bara blev sand och kaktusar ändå?

https://youtu.be/yv2Qj7F0Svs?si=eNPCcqjkkGSx-Yfd
2024-04-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Men herregud, Iran har inte lyckats döda en enda Israel eller skada någonting överhuvudtaget.
Samtidigt har man i princip gett upp och sagt att inget mer kommer om inte Israel gör något.

Det är ett sådant fiasko att jag misstänker att man bara ville visa lite handlingskraft för befolkningen, men egentligen är glada att inget träffades så kanske Israel håller sig lugna. Iran vet att man inte har en tillstymmelse till chans i ett fullskaligt krig. Regimen skulle falla.

Ja, det är ju det tyvärr som era stater hjärntvättar er med.
Det värsta du kan åstadkomma är att döda civila i ett krig. Jag upprepar igen att konsten ligger i att förbereda en sådan attack från ett sådant avstånd, genomföra och faktiskt slå ut sina mål.

Min fråga igen.. Hur väl har någon av era västerländska stater någonsin lyckats med en sådan lågbudget-teknik komma i närheten av detta? Dessutom måste även utgången kunna kontrolleras.

Du har ingen aning om vad det som Iran gjorde betyder och hur mycket ni har att lära er av Iran. Mycket duktig befälhavare som lyckats med detta..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Hahahahhaha!!!!! Vad vaknar man upp till? Jo att Israel har skjutit ner 99% av alla drönare och missiler. Vad i helvete var det för attack? Vad är det för krig Iran för? Var det leksaksvapen Iran använde?

Återigen, Iran är en skabbig och rabiessmittad Chihuahua som skäller mycket och högt men bits som en tandlös kärring.

Riktigt komisk var det. Var rätt sugen att vara vaken inatt för att följa detta i realtid men orkade inte. Nu när man vaknar så ser man att det var ett fiasko, fy fan vad åsnorna måste ha panik i Iran nu när deras nyaste missiler inte ens kom i närheten av Israel. Dra åt helvete vilket jävla spektakel, i särklass det pinsammaste en militär gjort någonsin.
Medlem
Ser ut som antimissil vapnen är effektiva, om nu dessa bilder är riktiga från i natt.
Borde iofs inte vara så svårt att fejka träffar på en video.
https://t.me/Cultures_of_Resistance/28784?single
Men som vi ser i youtube videon i inlägget ovan verkar de inte ta ner alla.
Hur mycket Iran lyckats med återstår att se, uttalanden nu om skador bör man ta med en stor nypa salt.
Senast redigerad av nbsp 2024-04-14 kl. 08:52.
2024-04-14, 08:49
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Riktigt komisk var det. Var rätt sugen att vara vaken inatt för att följa detta i realtid men orkade inte. Nu när man vaknar så ser man att det var ett fiasko, fy fan vad åsnorna måste ha panik i Iran nu när deras nyaste missiler inte ens kom i närheten av Israel. Dra åt helvete vilket jävla spektakel, i särklass det pinsammaste en militär gjort någonsin.

Jag kan inte sluta skratta. Det här var en så bra start på dagen

Skickade dom över nyårsraketer?
2024-04-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Symbolisk attack? Iran skickade det bästa de hade och förmodligen är deras lager uttömda nu på deras nyaste grejer. Israels luftförsvar är bland det bästa i världen och länderna runt omkring är förmodligen livrädd för Israels vapen.

Nej det var det inte. För det första om de hade verkligen velat skada Israel (döda människor), så hade man inte informerat USA och man skulle ha skjutit långt mycket mer från Libanon.

Det verkar vara uppenbart att Iran just nu inte vill ha stort konventionellt krig med Israel. Troligen beror det på tre saker

1 Högsta ledarens ålder och processen att välja en ny om han dör

2 Kärnvapenprogrammet är inte klart

3 Iranska befolkningens stridsvilja?

4 Iran har inga egentliga allierade utom proxystyrkorna. Ryssarna är upptagna, om man nu kan räkna dem som allierade. Kina vill inte ha ett storkrig som stoppar deras olja.
2024-04-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du har alltså ingen aning. Dags att hålla käften.

Okej jag förstår att du är trög och efterbliven och att Iran inte lyckades med något och att alla skrattar åt dem är något som är jättejobbigt för dig. Du trodde att Iran skulle lyckas men tyvärr så sitter dem på samma mentala kapacitet som dig. Jag kan försöka hjälpa dig att förstå men jag är osäker på om du kommer förstå, Einstein var ju inte palestinier trots allt.

Du frågade, "vad misslyckades Iran med?".
Alla projektiler var på väg till Israel och blev nedskjutna utanför Israel. Ser du skillnaden nu när jag har fetmarkerat? Om intentionen var att träffa civila eller militära mål spelar ingen roll då Iran misslyckades med båda. Vi kan ju utesluta att dem skicka 300 missiler och drönare för att dem ska bli nedskjutna i Syrien, Iran misslyckades alltså totalt och nu skrattar alla åt dem.
2024-04-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Nja, Israel dödade flera generaler. Varför skulle Israel svara på ett drönarfiasko utan dess like? Skulle nästan vara pinsamt om Israel svarade på detta fiasko.

USA bara smålog och sade ” Vi kommer inte anfalla Iran”.
Cyber krigföring i en psykologisk bemärkelse fungerar inte här.

För att drönarna överväldigade luftvärnet. De var avsedda för detta ändamål. Missilerna trängde igenom.. det är det som du inte förstår

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in