2024-04-14, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Mordet på BO är en handling som GM måste stå till svars för och som samhället bör reagera på genom lämpliga rättsliga åtgärder. Du försöker skifta skulden från GM till BO; att BO får skylla sig lite själv. Det är en väldigt vidrig och kontraproduktiv syn.

Även om BO tog en riskabel handling genom att konfrontera gängkriminella, betyder det inte att han förtjänade att bli utsatt för ett brott. Brottet ligger fortfarande på GM och det är GM som måste hållas ansvariga för sina handlingar.

Kalla vanligt sunt förnuft "kontraproduktivt" om du vill! Men faktum kvarstår: en levande pappa är förmodligen av större värde för ett barn än en död, om än postumt tilldelad hjältemedaljen i guld av första storleken!

Naturligtvis kommer gärningspersonen med följe att gripas och åtalas för mord, resp. medhjälp till mord! Något annat har väl ingen hävdat?
Citera
2024-04-14, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Gripen för mordet är Azad Ayafi, 22, folkbokförd i Tumba

Rättstavat?
Citera
2024-04-14, 03:23
Medlem
Jag har hittat Shakers Facebook-sida...
Citera
2024-04-14, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Kalla vanligt sunt förnuft "kontraproduktivt" om du vill! Men faktum kvarstår: en levande pappa är förmodligen av större värde för ett barn än en död, om än postumt tilldelad hjältemedaljen i guld av första storleken!

Naturligtvis kommer gärningspersonen med följe att gripas och åtalas för mord, resp. medhjälp till mord! Något annat har väl ingen hävdat?

Denna händelse ägde inte rum i någon mörk och farlig gränd som man ser i filmer eller läser om i böcker...utan i ett vanligt bostadsområde med en bred och vältrafikerad tunnel, där människor går och cyklar dagligen. Där stod några personer och rökte på, vilket hade rapporterats till polisen flera gånger utan resultat. Han hade helt enkelt fått nog och bestämde sig för att säga ifrån. Det fanns verkligen ingenting som tydde på att någon skulle ta fram en pistol och skjuta.

Det var ju knappast i linje med att han satte sig på tågrälsen för att demonstrera och dog av tåget.
Citera
2024-04-14, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Denna händelse ägde inte rum i någon mörk och farlig gränd som man ser i filmer eller läser om i böcker...utan i ett vanligt bostadsområde med en bred och vältrafikerad tunnel, där människor går och cyklar dagligen. Där stod några personer och rökte på, vilket hade rapporterats till polisen flera gånger utan resultat. Han hade helt enkelt fått nog och bestämde sig för att säga ifrån. Det fanns verkligen ingenting som tydde på att någon skulle ta fram en pistol och skjuta.

Det var ju knappast i linje med att han satte sig på tågrälsen för att demonstrera och dog av tåget.

Vad hade han med barnens rökande att göra, egentligen? Och om han redan rapporterat det till polisen hade han väl ändå gjort så mycket man rimligen kan kräva av en laglydig, rentav påstridig samhällsmedborgare? Om polisen inte bryr sig så jättemycket om litet haschrökande i en tunnel, vare det polisens sak!

Att därtill vilja spela hjälte genom att direkt konfrontera småbuset, med minderårig son i följe, verkar för mig som ren dårskap! Visserligen, han hade säkert inte förutsett att någon i gänget hade en puffra; men vilkensomhelst av dem kunde ha haft en kniv i fickan! (Jag har ofta en fällkniv med mig själv, trots lagförbud!) Och mot tre tonåringar skulle åtminstone jag inte haft stora chanser att hävda mig, obeväpnad, ens då jag var femton år yngre än nu!

Nej, det ligger snubblande nära en nominering till en Darwin Award!
Citera
2024-04-14, 07:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Om det var syrianen som konfronterade Magda så såg han hyfset europeiskt ut. Så Aneta och Mikael är polacker båda två?

Mikael är född i Sverige för 39 år sedan. Föräldrarna kom till Sverige mellan 1980 - 1990.
Aneta är född 1979 i Polen.
Senast redigerad av PeterNoster 2024-04-14 kl. 07:35.
Citera
2024-04-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Vad hade han med barnens rökande att göra, egentligen? Och om han redan rapporterat det till polisen hade han väl ändå gjort så mycket man rimligen kan kräva av en laglydig, rentav påstridig samhällsmedborgare? Om polisen inte bryr sig så jättemycket om litet haschrökande i en tunnel, vare det polisens sak!

Att därtill vilja spela hjälte genom att direkt konfrontera småbuset, med minderårig son i följe, verkar för mig som ren dårskap! Visserligen, han hade säkert inte förutsett att någon i gänget hade en puffra; men vilkensomhelst av dem kunde ha haft en kniv i fickan! (Jag har ofta en fällkniv med mig själv, trots lagförbud!) Och mot tre tonåringar skulle åtminstone jag inte haft stora chanser att hävda mig, obeväpnad, ens då jag var femton år yngre än nu!

Nej, det ligger snubblande nära en nominering till en Darwin Award!

Det handlade inte om just det där lilla haschrökandet. Det var ju bara en liten del i det hela.

Det gänget står ju för så mycket mer skit än just den där rökningen som var då.
Och det var DET han konfronterade.

Han klev liksom inte fram och sa:
”Rökning förbjuden här”
Citera
2024-04-14, 07:45
Medlem
Kan ngn förklara varför Abdull*h Ch*ker postade detta på sin Snapchat med 'grekiska kolgrillen skärholmen' plats/dagen då mordet skedde? (kolla link)

Borde han inte vara i Skellefteå eller? och vem är Gunilla?

Kan ngn titta på domstolens dom om Abdull*h? det finns 7 domar/utredningar på hans personnummer. 19950104****

link

https://filebin.net/7bj9c8p9ew82lrdk
Citera
2024-04-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4anessa1
Gör det visst.
Förekommande på "Krimfup" med FUP & DOM

https://www.krimfup.se/search/abdullah-chaker
Om du observera namnet så var stavningen med ett I
istället för ett E.
Citera
2024-04-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skysurfer99
Kan ngn förklara varför Abdull*h Ch*ker postade detta på sin Snapchat med 'grekiska kolgrillen skärholmen' plats/dagen då mordet skedde? (kolla link)

Borde han inte vara i Skellefteå eller? och vem är Gunilla?

Kan ngn titta på domstolens dom om Abdull*h? det finns 7 domar/utredningar på hans personnummer. 19950104****

link

https://filebin.net/7bj9c8p9ew82lrdk
Länken är raderad
Citera
2024-04-14, 07:57
Medlem
Prova nu

https://anonymfile.com/n0NAW/img-20240410093833.jpg
Citera
2024-04-14, 08:12
Medlem
Flashback ligger som vanligt flera veckor före nyhetsmedia
Vem GM troligen är, hur hans kontaktnät ser ut och vem han köper stulna lyxkläder av, allt detta finns nog att läsa i denna tråd snart.

Det verkar som att GM:s namn (eller hans troliga namn rättare sagt) har hittats?
Abdullah, heter han det? Varför är jag inte förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in