Citat:
Ursprungligen postat av
S0urce
Denna händelse ägde inte rum i någon mörk och farlig gränd som man ser i filmer eller läser om i böcker...utan i ett vanligt bostadsområde med en bred och vältrafikerad tunnel, där människor går och cyklar dagligen. Där stod några personer och rökte på, vilket hade rapporterats till polisen flera gånger utan resultat. Han hade helt enkelt fått nog och bestämde sig för att säga ifrån. Det fanns verkligen ingenting som tydde på att någon skulle ta fram en pistol och skjuta.
Det var ju knappast i linje med att han satte sig på tågrälsen för att demonstrera och dog av tåget.
Vad hade han med barnens rökande att göra, egentligen? Och om han redan rapporterat det till polisen hade han väl ändå gjort så mycket man rimligen kan kräva av en laglydig, rentav påstridig samhällsmedborgare? Om polisen inte bryr sig så jättemycket om litet haschrökande i en tunnel, vare det polisens sak!
Att därtill vilja spela hjälte genom att direkt konfrontera småbuset,
med minderårig son i följe, verkar för mig som ren dårskap! Visserligen, han hade säkert inte förutsett att någon i gänget hade en puffra; men vilkensomhelst av dem kunde ha haft en kniv i fickan! (Jag har ofta en fällkniv med mig själv, trots lagförbud!) Och mot tre tonåringar skulle åtminstone
jag inte haft stora chanser att hävda mig, obeväpnad, ens då jag var femton år yngre än nu!
Nej, det ligger snubblande nära en nominering till en Darwin Award!