2024-04-14, 00:35
Medlem
Var Mikael välkänd i Skärholmen bland ungdomar sedan tidigare? Möjligtvis jobbat på fritidsgård, grannpatrull, Lugna gatan eller något liknande?
Citera
2024-04-14, 00:41
Medlem
RickRozays avatar
Hur kom abdullah med i tråden? Såg pratet om han på twitter, man har inte sett varför han anses gärningsmannen. Är han gripen?
Citera
2024-04-14, 00:43
Medlem
Hittade detta i en annan tråd om samma BO:

Skärholmsnätverket står redo att slå till mot polisen om inte grabbarna släpps nästa vecka.

Räkna med att bomb placeras i porten hos enskilda polismäns hem hädan.

Snappade en kommuniké från Skärholmen tidigare ikväll.
Citera
2024-04-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Det rätta namnet finns i tråden. Bild på äcklet finns också
då ber jag om en trovärdig källa på det är han tack.
Citera
2024-04-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Hur kom abdullah med i tråden? Såg pratet om han på twitter, man har inte sett varför han anses gärningsmannen. Är han gripen?
inte gripen , verkar vara ett rykte som blivit en sanning, vart fall har inte jag sett någon källa som styrker det påståendet, möjligen om det finns någon källa på x isf
Senast redigerad av chunky000 2024-04-14 kl. 00:58.
Citera
2024-04-14, 01:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Nu ska vi se... BOs syrra gifte sig alltså med en man från mellanöstern, därav efternamnet.

Både BO och hon har Polskt ursprung.
BO har kvar polska namnet.

BO hade kontaktat polisen förr kring dessa stökiga ungdomar, men man gjorde inget. Varför?

Jag tolkar det i alla fall som att polisen vet vem de letar efter, men har ej hittat dem (och istället anhållit två grabbar för grovt beskydd av gärningsmannen, de har knipit käft).

Om fötterna deras hålls mot elden kanske någon av dem knäcker och ger upp GM.
Jag tror absolut inte att GM lyckats lämna Sverige dock eftersom identiteten verkar känd.
Jag tror tvärtom, de har rest hem. Glöm inte att de flesta med utländsk förälder har dubbelt medborgarskap. Sverige kan inte stopp dem från att resa, dvs inte makulera, ej heller beslagta andra länders pass.

De som är gripna idag är endast gripna för skyddade av brottsling.
Citera
2024-04-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Varför cyklade han till Skärholmen om han bodde i Enskededalen?

Killgissar att han och mamman var skilda, och att sonen bodde en del av tiden i Skärholmen.

Dalen har väl iofs också gäng. Dalen-nätverket etc. Men antar att det är frågan om Skärholmen-ligister här.
Citera
2024-04-14, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Westbeastboy
Finns ingen med det namnet i hela sverige. Så rätta dig själv på ev felstavning
Gör det visst.
Förekommande på "Krimfup" med FUP & DOM

https://www.krimfup.se/search/abdullah-chaker
Citera
2024-04-14, 01:48
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Killgissar att han och mamman var skilda, och att sonen bodde en del av tiden i Skärholmen.

Dalen har väl iofs också gäng. Dalen-nätverket etc. Men antar att det är frågan om Skärholmen-ligister här.

Han bodde hos sin mamma och hade efter en dubbel hjärnblödning för tio år sedan svårt att klara av det vardagliga.
Citera
2024-04-14, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Gör det någon skillnad?

Killen är redan död och obduktionsrapporten samt bilder kommer hans son att ta del av sen.

Har du film från händelsen lägger du ut på Flashback videon annars kan du dra åt skogen.
tyck vad du vill men ja tror sonen föredrar att inte video sprids runt när hans pappa blir mördad. skiter i vad du tycker jag ska göra
Citera
2024-04-14, 02:39
Medlem
Gripen för mordet är Azad Ayafi, 22, folkbokförd i Tumba
Citera
2024-04-14, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Fast det där är känslor som talar, inte rationellt tänkande där det finns 2 olika sakfrågor.

Om du ser en gränd med massa skumma typer och väljer att gå in där. Ja, det är emot lagen om du blir rånad - men det var inte speciellt smart att gå in där.
En vanlig människa med självbevarelsedrift väljer en annan väg.

Faktumet att han vände om, gick fram och konfronterade gängkriminella ensam som langade droger kan man kritisera som ett dåligt beslut samtidigt som man medger att ett brott begicks.

Men svensken har nog glömt vad självbevarelsedrift innebär.

Det är en dyr läxa som jag hoppas samhället lär sig av.

Mordet på BO är en handling som GM måste stå till svars för och som samhället bör reagera på genom lämpliga rättsliga åtgärder. Du försöker skifta skulden från GM till BO; att BO får skylla sig lite själv. Det är en väldigt vidrig och kontraproduktiv syn.

Även om BO tog en riskabel handling genom att konfrontera gängkriminella, betyder det inte att han förtjänade att bli utsatt för ett brott. Brottet ligger fortfarande på GM och det är GM som måste hållas ansvariga för sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in