2024-04-14, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag tycker att Gaza remsan skall tömmas, överlåtas till FN, att entreprenörer skall få husera på remsan, bebygga remsan, jag skulle vara intresserad av att köpa en strandnära bungalow i ett vitt communitie.

Vad ska du göra om judiska bosättare slänger sten på dig för att du inte är jude?
2024-04-14, 05:46
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
USA kommer inte att delta i några militära anfall mot Iran, sa landets president Joe Biden när han pratade med Israels premiärminister Benjamin Netanyahu inatt, rapporterar CNN.

Klokt av Biden. Bättre sitta lugnt i båten än så länge för det här löser Israel på egen hand. Irans fjuttiga attack var ju skrattretande.
Ja, det är ett klokt beslut av Biden. I en fungerande värld, med ett fungerande FN, som skulle kunnat beslutat om att fälla atombomber över hela Iran, det hade varit det bästa.
2024-04-14, 05:47
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
*gäsp* haha du är en tröttsam nolla tillför något till diskussionen eller knipkäft.

du menar alltså att julen är en kristenhögtid? och inte alls är stulen från nordiskfolk asatro...

Man firar Jesu födelse på julen i alla kristna länder världen över. Det är inte någon jävla nordiskfolk asatro. Du är fan helt tappad
2024-04-14, 05:49
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Till alla Israel vänner och muslimshatare : det spelar ingen roll hur besvikna ni är . Iran har attackerat och drönarna är på väg ( 500-600) så ni får bara be och be och be
Haha ja det gick ju jävligt bra för Iran. Som med allt annat som mussarna försöker sig på så blev det prakt fiasko
2024-04-14, 05:51
Medlem
Crime-boy2s avatar
Hoppas att Israel vinner. Vore jag yngre skulle jag värvat mig för dem.
2024-04-14, 05:51
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag finner det skrattretande i hur de iranska negrerna slungade iväg sina raketer mot Israel, sedan glömde negrerna den vita mannens stoppande handflata.

Jag tycker absolut att exempelvis Skansen eller varför inte Kolmården, skall husera ett häng med iranska negrer. Det är minst lika intressant eller tråkigt för våra barn att få möta en iransk neger under besöket, jag kräver det eftersom inträdet är så högt, vill få valuta för mina pengar.

Förstår att giftormar kan inte barnen få klappa, att barnen inte orkar se en iransk neger, hellre vill möta en tibetansk tiger, slurpa på en glass.

Bra idé i grunden men tror hellre folk betalar för att slippa se dom. Kan man hänga stora skynken över burarna kanske?

Man skulle ju även kunna öppna ett helt nytt zoo uppe i lappländska skogarna också. Tror folk hade kunnat tänka sig att betala bra för att slippa se rovdjuren på våra gator. Går väl att lägga det på skattsedeln precis som man gör med bidraget till SVT. Det hade jag med glädje betalat, det är dock inte mer glädje jag betalar till SVT…
Senast redigerad av Tervull 2024-04-14 kl. 05:57.
2024-04-14, 05:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad ska du göra om judiska bosättare slänger sten på dig för att du inte är jude?

Palestinierna har förstört Malmö. Svar nog?
2024-04-14, 06:06
Medlem
Det är fullt möjligt att denna händelse - som verkar vara en koreograferad, nästan slow-motion-föreställning av en attack - faktiskt skulle kunna vara en väg till deeskalering.

Biden säger nej till offensiv i Iran. Det är upp till Netanyahu nu.
2024-04-14, 06:14
Medlem
RysktNaetTrolls avatar
I genomsnitt vill man bara att alla inblandade i denna konflikt ska dö i svåra plågor. Grattis världen!
2024-04-14, 06:18
Medlem
Iran var tvunget att genomföra detta vedergällningsanfall mot Israel för att regimen ska kunna behålla sin legitimitet och för att sända budskapet att attacker mot iranska mål inte kommer att gå obesvarade. De kommer inte att eskalera bortom denna attack.

Israel och USA kommer att utfärda tydliga meddelanden för att visa att sådana attacker är "oacceptabla", och sedan kommer vi alla att gå vidare. Det här är inte början på WWIII. Israel har ingen anledning att eskalera (speciellt inte ensamma i en offensiv mot Iran), Iran kommer att vara nöjda med att deras budskap har hörts, och världen kommer att fortsätta som vanligt. Det är min kanske något överdrivet optimistiska syn på det hela.
2024-04-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det verkar ändå som att de är väldigt alerta och har en massa AI- system som varnar dom långt innan. Alla kan krypa ner i närmaste bunker också. Ljusår från den beredskap man har här. Skulle inte ens hitta till närmaste skyddsrum. Sen verkar de inte bry sig om sånt tjafs som kollateral dammage och det är bra. Effektivt i krig.
När blev radar AI-systen?
2024-04-14, 06:20
Medlem
DissociativePandas avatar
Fan va pinsamt det måste va. Lanserar en "attack" med drönare som tar 9h att nå Israel, för att sedan ha 0 inverkan. Skrattretande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in