2024-04-14, 04:23
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Tror att vi i väst behövde denna moralhöjande boost.
Nu ser vi svart på vitt hur chanslösa diktaturerna är mot demokratierna.
Nu behöver vi bara ta oss i kragen och ta oss an Ryssland också.
Så tack för det Iran.
Ja Iran har nu visat att de verkligen befinner sig tekniskt på 60-talsnivå. Inte ens med ryssens modernaste grejer lyckade de åstadkomma något.
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
En proffsboxare du menar barn/kvinnomördare?

Äh, sluta gnäll. Det är ju bara araber… mår bra av en uppsträckning då och då.
Medlem
MrsEjPKs avatar
OT kanske men när Trump var predisent var det inga krig.
2024-04-14, 04:25
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Om det är någon nation i världens som jag är övertygad att de kommer använda sina termonukleära vapen när statens existens är hotad så är det Israel med tanke på vad judarna fick utstå förra århundradet. Så nä, Israel hade klarat sig även utan Amerikansk inblandning men då dras hela världen in i ovishet. Det handlar mer om att Amerikanarna försöker undvika att det eskalerar till det stadiet genom att se till att det finns konventionell kapacitet att slå tillbaka anfall som i sin tur skulle riskera en sådan eskalation.

Mycket bra svar. Huvudet på spiken. Salut!
2024-04-14, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Satan vilken fjollig "hämnd" av Iran. Räddat ansiktet my ass, haha.

Fjollig? Tror du verkligen Israel går ut med publikt vad Iran träffade i sina öken installationer
2024-04-14, 04:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är du på riktigt dum i huvudet? vet du varför USA inte vågar gå i direkt konfrontation med Ryssland? om Ryssland skulle vara aska vad tror du USA skulle vara? Ryssland har bra mkt fler kärnvapen än vad USA har...

Nu är det ju dock leverans och kapacitet att slå ut sina mål som brukar avses när det kommer till kärnvapenstyrka och inte kvantitet. Dessutom är en relativt stor del av Rysslands kärnvapen mindre taktiska kärnvapen ämnat att slå ut Europiska styrkor medan USAs till stor del är strategiska ämnat att slå ut hela Ryssland och Kinas industriella bas. USA har betydligt starkare kärnvapenarsenal än Ryssland om man nu tvunget måste räkna på det. Fast som många experter redan räknat ut så räcker det med ungefär 100 strategiska kärnvapenspetsar exploderar så går världen in i nukleär vinter.
2024-04-14, 04:29
Medlem
Igni-ferroques avatar
Kikade snabbt på en livesändning från en israelisk tv kanal.

Kan inget alls av språket.

Men om jag tolkar kroppsspråk, tonläge och ansiktsuttryck rätt så är Irans attack ett fiasko.

De satt och smålog i studion...
2024-04-14, 04:31
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Om det är någon nation i världens som jag är övertygad att de kommer använda sina termonukleära vapen när statens existens är hotad så är det Israel med tanke på vad judarna fick utstå förra århundradet. Så nä, Israel hade klarat sig även utan Amerikansk inblandning men då dras hela världen in i ovishet. Det handlar mer om att Amerikanarna försöker undvika att det eskalerar till det stadiet genom att se till att det finns konventionell kapacitet att slå tillbaka anfall som i sin tur skulle riskera en sådan eskalation.

Tänk att en minoritet judar bara kan klampa in och illegalt ta över hela territorier och av vissa fortfarande ses som "the good guys". Helt oödmjukt får de en stor kaka tilldelad sig av Storbritannien och FN, sedan när förklarligt nog får motta en hel del skepticism och skit för detta så svarar det med att roffa åt sig mer land. Det bodde ca 30% judar i det brittiska palestinska mandatet innan bildandet av staten Israel.

Inte mer än helt rätt att det får ljuda lite flyglarm över Jerusalem med tanke på israelernas rabiata beteende mot sina närboende. Jag hade blivit vansinnig om jag haft ett sånt asshole som granne.
Senast redigerad av OlleLiss 2024-04-14 kl. 04:34.
2024-04-14, 04:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Fjollig? Tror du verkligen Israel går ut med publikt vad Iran träffade i sina öken installationer

Du, har rätt. Skrotet från en nedskjuten projektil skadade en 10-årig flicka allvarligt i ett beduinsamhälle. En succé för Iran att dom i alla fall träffade något.
Senast redigerad av Månsan 2024-04-14 kl. 04:39.
2024-04-14, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vilket fiasko för getknullarna!😂😂😂 500 drönare och robotar skickade från 5 länder och knappt några skador eller dödade.. Nu lär de inavlade blattarna svettas rejält medans de funderar över hur det kunde gå så illa och vad svaret från Israel kommer att bli!

Så många skapelse att det blir löjligt. Låg nivå även för FB.

Antalet drönare är bara gissningar, men 500 är ingen siffra som låter underbyggd. Likaså skadan av attackerna är i stort okänt. Och precis som i Ukraina kriget får vi ta både Iranska, Amerikanska och Israeliska "fakta" med en stor nypa salt. Finns absolut NOLL som talar för atg Irael ärligt skulle redovisa rent militära framgångar för Iran mot Israeliska militära mål. Israel kommer naturligtvis dra fram nån gammal gumma eller tioåriga barn som man hävdar var de enda skadade.. och motivera en "skoningslös" hämd för att "utradera" iranska hotet... ungefär på samma sätt som att ryssarna alltid bara träffar barnhem och skolor i Ukraina, enligt deras propaganda-spinnare.
2024-04-14, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du, har rätt. Skrotet från en nedskjutan projektil skadade en 10-årig flicka allvarligt i ett beduinsamhälle. En succé för Iran att dom i alla fall träffade något.

Ja där kom den.. haha .. skadade barn... självklart.. och du fattar inte hur propagandan från Israel funkar? Lysande
Senast redigerad av slipperyslope 2024-04-14 kl. 04:41.
2024-04-14, 04:36
Medlem
Kalliss avatar
Jag finner det skrattretande i hur de iranska negrerna slungade iväg sina raketer mot Israel, sedan glömde negrerna den vita mannens stoppande handflata.

Jag tycker absolut att exempelvis Skansen eller varför inte Kolmården, skall husera ett häng med iranska negrer. Det är minst lika intressant eller tråkigt för våra barn att få möta en iransk neger under besöket, jag kräver det eftersom inträdet är så högt, vill få valuta för mina pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in