2024-04-14, 02:33
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Man kan inte annat än falla i beundran över hur hightech Israel är. De skjuter mangrant ner allt som kommer in.

Israel?
Det är enligt Israel själva och amerikanska källor:
Jordanien
Frankrike
Storbritannien
USA
Och ett till arabiskt land som valt vara anonym

Som har hjälpt till med ta ner drönarna och missilerna.

Hela väst världens och arabvärldens starkaste nationer försvarar Israel för Israel skulle inte klara sig själva.
2024-04-14, 02:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske blir en bomb och sen är Iran slut... Skulle spara israeliska liv, var jag Israel skulle jag nuka Tehran nu. Så var det kriget slut...
Skulle Israel trappa upp kriget mot Iran tror jag flera länder skulle dras in i konflikten. Irak, Jemen, Syrien och Libanon m.fl.
Nyss sa Biden att de värnar Israel med "järnhand" i ett möte de har just nu..

USA kommer aldrig missa ett tillfälle att få kriga.
2024-04-14, 02:35
Medlem
MrGrayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Du, efter nattens flopp från Iran så tror jag inte de efterblivna mullorna har så mycket mer att komma med.

Det är nog bara för Israel att städa bort detta smutsland här och nu. Radera skiten från världskartan.

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nja, Bara en mindre "uppvisning". Dvs inget storskalig attack. Iran har ju tusentals ballistiska missiler och drönare, men valde i detta fall att sätta in en mindre mängd.
Låt dom sätta in en större mängd så att det finns anledning att bomba dom till medeltiden. Grannlandet och vännen ryssland kan ju råka med samtidigt.
Medlem
Om de skjuter mot Israel är det färre missiler/drönare mot Ukraina. En sådan här barrage mot Ukraina hade orsakat väldigt många fler dödade.

Återstår att se skadorna (en militärbas, Ramon i södra Israel bekräftat träffad).
Senast redigerad av fakeentity 2024-04-14 kl. 02:48.
Medlem
John.Walkers avatar
Lugna nu
Irans svar är beräknat och begränsat till militärt/militära mål.

Israels svar kommer vara samma.

Därefter ligger bollen hos Iran igen.
Först då kan det eskalera bortom kontroll.

Just nu är allt inom kontroll
Medlem
Blueheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det verkar ändå som att de är väldigt alerta och har en massa AI- system som varnar dom långt innan. Alla kan krypa ner i närmaste bunker också. Ljusår från den beredskap man har här. Skulle inte ens hitta till närmaste skyddsrum. Sen verkar de inte bry sig om sånt tjafs som kollateral dammage och det är bra. Effektivt i krig.

Att det är bra teknik, F-35or etc., är det inget snack om. Men det är amerikansk teknik; utvecklad, producerad och betalad för av USA. Känner bara inte att det är något beundra just Israel för.

Edit/PS: Att inte bry sig om civila dödsoffer är förkastligt, vare sig det är Israel, USA, Hamas eller Ryssland som utför dåden. Menar du verkligen är det är bra att döda civila? I så fall får du gärna flytta till Charkiv för min del.
Senast redigerad av Bluehead 2024-04-14 kl. 02:39.
2024-04-14, 02:36
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Eye for an eye.

Iran struck Nevatim air base with at least seven of its new hypersonic missiles.

Nevatim is home to the F-35 fighters that attacked the Iranian consulate in Damascus.

Not a single Iranian missile was intercepted.

Let that sink in.

Israel is defenseless.

Scott Ritter.

Israels Iron Dome hjälper tydligen bara mot fyrverkerier från Hamas.
2024-04-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Luftanfallssirener och explosioner hörs i städer över hela Israel, inklusive Tel Aviv och Jerusalem, när israeliska, amerikanska, brittiska och jordanska styrkor sköt ner iranska missiler och drönare som sköts mot landet.
Iran säger att de utförde attacken som svar på en israelisk räd mot det iranska konsulatet i Syrien och säger att ärendet nu kan anses vara avslutat.

Källa: Aljazeera

Undra om detta var den egentliga planen eller om de fick kalla fötter när de insåg att de misslyckats och nu tänker fortsätta med det lågintensiva.

Ironiskt nog kan förloraren i detta vara Bollarna i Libanon och Syrien.
2024-04-14, 02:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du vet det exakt hur? vad vet du vad som dealats fram med Ryssland? Iran förser Ryssland med missiler i gengäld får Iran vad?
Inte ens ryssen är så dum de ger strategiska kärnvapen till bindgalna mullor.

Hade de haft är jag rätt övertygad de använt de redan. Som sagt, det är muslimer som drar på sig bombbältena om morgonen vi pratar om. Imorgon får vi se hur mycket förödelse deras 500 - 1000 drönare och robotar orsakat. Förmodligen sämre än vad ryssarna åstadkommit senaste två åren.

Det som är intressant är Israels svar på det här, jag hoppas de bombar skiten ur Tehran bara för de kan!
2024-04-14, 02:37
Medlem
MrGrayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Vet inte om jag skulle bli kränkt av det där.

Irans attack mot Israel har misslyckats fatalt.
Det kan vi nog alla här hålla med om.
Och vedergällningen kommer bli brutal från Israel.

Sen kvittar det vad du eller jag tycker.

Återigen, är ingen expert.

Så jag skriver återigen om min gissning:

Svarar Israel "brutalt" så lär de få ett "brutalt" svar tillbaka från Iran.

Vi väntar och ser, men det tror jag ingen i världen vill förutom sådana som dig och ett par andra incels som trots allt är experter_pro_swe_1337_etc.
2024-04-14, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Även en 10 årig beduinsk flicka har skadats.
Det får ayatollorna ta på sig.
Krigets religion.
Araber/muhammedaner är de blodtörstigaste människorna. Kanske dags för atombomber?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in