2024-04-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmdjungeln
Live bilder över Tel Aviv, någon som sitter på en bra länk?
Själv sitter jag med för många "kanaler" live men ingen cam på Tel Aviv..
=)
Om du kan få in CNN så har dem i bakgrunden hela tiden.
Medlem
[quote=Studsboll|87970787]Detta var riktigt illa. Väntat, men riktigt jävla illa. Israel kan inte överleva utan att använda kärnvapen, och sedan när anden är släppt ur flaskan kommer det bli katastrofalt. Jävla araber.[/QUOTE]
Nu kommer det komma tåglass med utbombade arabpack och fylla ut tomma lägenheter i Åmål och Backe.
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmdjungeln
Live bilder över Tel Aviv, någon som sitter på en bra länk?
Själv sitter jag med för många "kanaler" live men ingen cam på Tel Aviv..
=)

Sky har Telaviv skyline i bakgrunden

https://www.youtube.com/watch?v=Sg8qfKorQUY
Medlem
Faxes avatar
Expressen fortsätter med sin skit att att endast betalande kan läsa deras inlägg. bra jobbat idioter.
2024-04-13, 23:58
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Blir det muslimskt folkfest imorgon på stan nu? Dom firade ju glatt när terroristerna i Hamas möradade barn och våldtog kvinnor.

När Israel och Usa sedan slår tillbaka så spottar dom och gapar mot oss Svenskar sedan för att vi inte gör nånting.

Ja, det kommer va fest här i Sverige. När muslimenra firar att de lyckats mörda ännu fler oskyldiga människor .
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mavser
Kommer Sverige behöva delta i kriget på något sätt nu när vi är med i NATO?? Förmodligen blir det något gigantiskt.

Min korta hypotes:
1. (nu) Drönarattacker från 5 olika länder
2. USA blir indragen
3. Ryssland blir indragen
4. Sverige blir indragen

Ryssland är absolut inte så vänliga mot Sverige längre..

Israel är för det första inte medlem i NATO och Israel ligger geografiskt inte i en region där artikel 5 kan åberopas.
Medlem
Vilka företag tillverkar patriotbatterier och ammo? Så jag vet hur jag ska placera på börsen..Demand must be through the roof.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Ballistiska robotar.

Dödslängtan hos iranierna är större än man trott.

Iran's state news agency reported that a "first wave" of ballistic missiles has been launched from Iran towards Israel on Saturday night.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-796838

Om Jerusalem post fungerar fortfarande har de inte nått fram än. Då försvinner tel Aviv i några svampmoln
Medlem
MuscleSharks avatar
Kommer bli mäkta förvånad om inte nästan samtliga moppe-drönare och robotar blir neutraliserade innan de ens kommer fram
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Lugn nu, Iran har inte kapat ett israeliskflaggat fartyg. De har bordat ett fartyg som ägs av en israelisk man, men fartyget är inte israeliskflaggat. Dubbelkolla gärna innan du skickar iväg poster, så inte folk får för sig konstigheter

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9524475

Detta fartyg är kapat.
Ursäkta jag uttryckte mig lite slarvigt men det skall de facto vara bordat och tydligen på väg till Iran om det inte redan är framme.
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Video på kryssningsmissil på väg mot Israel:
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1779263233951490132

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nu tror jag visserligen inte att Iran "får pisk militärt av Israel", så detta kan kanske till och med stärka mullornas förtroende från stora delar av folket.

Ingen vettig människa tror nog att Israel är dumma i huvudet, men man behöver inte vara dum i huvudet för att inse att en fundamentalistisk regim, likt Irans, med de militära dessa har helt klart är ett större problem för Israel än något som dessa någonsin ställts inför. Självklart har Israel back up från en massa andra länder. Men stödet för Israel från väst (inom folkopinionen) har nog aldrig varit så lågt som nu på grund av att folk anser att Israel tagit i lite väl mycket i överkant i Gaza.

Intressant synpunkt. Jag är inte säker på att jag tror att omvärlden kommer att sitta och rulla tummarna om Iran förklarar krig mot Israel. Att Iran företar sig att jämna Israel med marken är ett för fruktansvärt scenario. Dels för Israels vänner men också för Irans fiender. Och tillsammans är dessa grupper många och resursstarka. Jag tror att reaktionerna kan bli starka och resoluta. Jag kan absolut ha fel. Men vi ska inte inbilla oss att Iran/Ryssland och Israel/ USA är jämnbördiga kombatanter militärt. Jag skulle inte ta den matchen om jag var Ayatollah.

Man ska komma ihåg att detta är ett scenario som alla har övat och förberett sig för i över fyrtio år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Varför det?

Alla som inte är orcher eller kamelknullare bör såklart hålla ihop.

Turkiet vill du hålla ihop med alltså?🫣

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in