2024-04-13, 22:59
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Med den farten lär de vara framme om ett par dagar om inte moppemotorn som driver skiten ballar ut innan.
HAHA har alltid trott folk har överdrivit vad gäller de så kallade "moppedrönarna" men den där tar fan priset när det kommer till ljudet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Missiler också avfyrade enligt CNN livesändning.

När når dessa Israel?
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ingen är väl någonsin agenda fri i rent strikt mening. Men han brukar rapportera rätt sakligt och opartiskt, han går definitivt att följa för att få en helhetsbild över olika rapporter från många källor.
Har sett den snubben förut. Allt han gör är att påstå något som han snappat upp ifrån Twitter, sen lägger in brasklappar eller pudlar. Typ "Russia could be sending tactical nukes towards Kiev in this moment. I cant confirm, but thats just what ive heard".

Hans favorituttryck är "I dont know for sure", "take this with a grain of salt". Helt uppenbart snubben är jude och uppviglare.

"We dont know if missiles have been launched towards Israel" Ok varför nämner du det ens då? Om man inte vet något håller man käften. Finns tillräckligt med folk som inte kan vara källkritiska och hör "Iran launched missles towards Israel" och tar det som sanning.
Senast redigerad av OlleLiss 2024-04-13 kl. 23:02.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Jag har aldrig hört att Iran slagit tillbaka mot Israel ens när deras trupper blivit bombade i Syrien. Så jo, för mig är det här något nytt.
Om irans trupper är i syrien och blir attackerade, är det inte en attack mot iran, om inte iran och syrien är i en militärallians. Då är det en attack mot syrien.
Israel attackerade irans konsulat i damaskus, vilket i praktiken är en attack mot iran, och syrien (?)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Missiler också avfyrade enligt CNN livesändning.

Har du nån länk till sändningen?
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Iran skall även ha skjutit kryssningsrobotar utöver drönare och någon hackergrupp skall tydligen ha gett sig på Israels radarsystem för att troligtvis försöka sätta det ur spel.
Detta är vad jag hört också, att attacken verkar "fjuttig" men Iran hälsar "vänta bara".
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Klipp på drönare på väg mot Israel:
https://twitter.com/JimmySecUK/status/1779246911125430407

Det ettriga moppesurret tar bort lite av "domedagskänslan" hos Shahed - bara en liten larvig tuta som saknas...

Men de är tydligen rätt svåra att följa på radarn, särkilt om de är målade med stealth-färg och flyger lågt. Kan nog bli rätt svettigt i Iron Domes kontrollrum när 50 såna där med svaga ekon surrar runt i luften samtidigt som kryssnings- och ballistiska missiler kommer inflygande.... Särskilt om systemet laggar pga cyberattack...
Senast redigerad av Drozd 2024-04-13 kl. 23:02.
2024-04-13, 23:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Kan bli en spännande natt. Lite uppesittarkväll för att kolla på kriget i skyn.
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Mer partisk mot Israel skulle jag säga. Men han är inte överdrivet. Som jag sade i mitt förra inlägg, han är inte särskilt mycket sämre än andra så att säga.

OK. Jag tar det för vad det är. Tack för länken.

Pratar han hebreiska har han nog tillgång till mer information än enbart engelsktalande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Har du nån länk till sändningen?
Nej, iptv
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Iron Dome klarar inte ens att stoppa alla raketer från Hamas.
Men det kan vara svinmånga på en och samma gång. Då spelar det ingen roll vad det är för nåt.

Förresten: Jösses. Allt detta som sker just nu utspelar sig inför helt öppen ridå. Iranska nyhetskällor förkunnar i realtid att "missiler" är på G. De vill verkligen mula in det på Israel.
2024-04-13, 23:01
Medlem
Larmdjungelns avatar
Då är kryssningsmissiler avfyrade enligt fler än ett media.
2h till mål?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in