2024-04-12, 09:25
Medlem
Väldigt tyst om paret Korashi/Vasiri och barnen.

Vad säger att dessa två också är i SydAmerika egentligen?
Citera
2024-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Skiljer nästan exakt ett år på barnen, födda juli 2009 resp 2010. 2012 stämmer inte.
Har jag drömt att han ville till UK egentligen, att ex-frun sagt det i någon intervju?

Nje hitta inget om UK..Vad skulle det handla om? Flytt med WK??

Men exfrun bekräftar att relationen med WK var seriös, att BO köpte julklappar till WKs barn. Han var öppen mot exfrun om den nya relationen med WK.

Börjar tro att WK helt enkelt ville skiljas/lämna FV och berätta om planerna med BO sen braka helvetet med familjen loss.

Det känns 100% hedersrelaterat
Citera
2024-04-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nje hitta inget om UK..Vad skulle det handla om? Flytt med WK??

Men exfrun bekräftar att relationen med WK var seriös, att BO köpte julklappar till WKs barn. Han var öppen mot exfrun om den nya relationen med WK.

Börjar tro att WK helt enkelt ville skiljas/lämna FV och berätta om planerna med BO sen braka helvetet med familjen loss.

Det känns 100% hedersrelaterat

FV verkade ju inte ta sin roll som familjefar seriöst om man tänker på hur han misskötte sitt jobb? så visst är det troligt att WK tänkte lämna honom?
Citera
2024-04-12, 16:55
Medlem
Har FV betalt pengar till SK för giftemålet med WK??

Det finns tradition att brudgummen och hans familj kanske tvingas betala walwar/sherbaha, eller brudpenning till SK.
Och nu blev SK betalningsskyldig om WK ville skiljas?
Citera
2024-04-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
FV verkade ju inte ta sin roll som familjefar seriöst om man tänker på hur han misskötte sitt jobb? så visst är det troligt att WK tänkte lämna honom?

Nej eller hur! Framstår mer som en omogen liten fjant som gillar fyllefest och med låg arbetsmoral.

Det här med brodern som registrerad pappa till hennes barn, vem vinner på det egentligen om det inte är sant?

Nej tror relationen mellan paret var nog stendöd sen länge. Att hon ville ur skiten med någon nytt.

Hon kanske är mer som en handelsvara om man ser till hur deras kultur fungerar.
Citera
2024-04-12, 18:05
Medlem
Citat:
Nej eller hur! Framstår mer som en omogen liten fjant som gillar fyllefest och med låg arbetsmoral.

Det här med brodern som registrerad pappa till hennes barn, vem vinner på det egentligen om det inte är sant?

Nej tror relationen mellan paret var nog stendöd sen länge. Att hon ville ur skiten med någon nytt.

Eller så kan man tolka detta som att F började försvenskas, blev som en svensk ung man.

Det är ju så att deras kultur inte tillåter trevande närmanden/förbindelser mellan könen,
utan ett närmande mellan två ungdomar måste/ ska genast cementeras, i äktenskap.
oavsett mognad och förmåga till ansvarstagande.

Vad gäller Ako o hans förbindelse med denna stackars C, så kan jag förstå lite av hur det ledde till barn.. han lär ha sveps med av C och inte insett att hon kanske inte var så lämplig. varken som flickvänsmaterial el som mor.
Ako var ny i landet, förmodligen hade språksvårigheter, därtill lite erfarenhet att bedöma kvinnor.

C,s intresse för mörkhåriga utländska pojkar bekräftar hon i sin tiktok.

Ako framstår som naiv, och därför infinner han sig också till detta ödesdigra möte,
där vildsinta klanen gick till attack.
Efter hans kallelse o förhör angående de där våldtäktsanklagelserna, så borde han hållit sig på mils avstånd från denna afghanska klan.
Citera
2024-04-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Eller så kan man tolka detta som att F började försvenskas, blev som en svensk ung man.

Det är ju så att deras kultur inte tillåter trevande närmanden/förbindelser mellan könen,
utan ett närmande mellan två ungdomar måste/ ska genast cementeras, i äktenskap.
oavsett mognad och förmåga till ansvarstagande.

Vad gäller Ako o hans förbindelse med denna stackars C, så kan jag förstå lite av hur det ledde till barn.. han lär ha sveps med av C och inte insett att hon kanske inte var så lämplig. varken som flickvänsmaterial el som mor.
Ako var ny i landet, förmodligen hade språksvårigheter, därtill lite erfarenhet att bedöma kvinnor.

C,s intresse för mörkhåriga utländska pojkar bekräftar hon i sin tiktok.

Ako framstår som naiv, och därför infinner han sig också till detta ödesdigra möte,
där vildsinta klanen gick till attack.
Efter hans kallelse o förhör angående de där våldtäktsanklagelserna, så borde han hållit sig på mils avstånd från denna afghanska klan.

Eller var han bara en omogen man bland andra?

Spelar nog mindre roll hur det fungerar i deras hemland när de befinner sig under svensk juridiskt. Därför de är häktade för mord här remember?

Akos kvinnohistorier är ett kapitel för sig men det det framstår mer som han desperat försökt hitta giltiga skäl för att förankra sig i Sverige än att han varit naiv. Säkert WinWin i början för båda parter.

Håller med dig om att de skulle undvikit den mordiska klanen.

Med faciet i hand skulle AA och WK tagit processen den juridiska vägen istället och gift sig i rådhuset.
Citera
2024-04-12, 21:28
Medlem
Citat:
Eller var han bara en omogen man bland andra?

Akos kvinnohistorier är ett kapitel för sig men det det framstår mer som han desperat försökt hitta giltiga skäl för att förankra sig i Sverige än att han varit naiv. Säkert WinWin i början för båda parter.

Får mig att tänka på skenäktenskap i början AAs och ABs förhållande.

Citat
Vad betyder skenäktenskap?
Det finns flera fall där parter har ingått äktenskap uteslutande i syfte att bereda ena individen uppehållstillstånd i Sverige, ett så kallat skenäktenskap. Ansöker man om uppehållstillstånd i Sverige får man genomgå en prövning av Migrationsverket, som ska avgöra om förhållandet är äkta eller ett skenäktenskap.

Skenäktenskap

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/skenaktenskap_h8112075/
Citera
2024-04-12, 21:40
Medlem
Citat:

Med något nytt, låter som det var prioriteringen? Jag tänker att hon var tvungen att ha någon ny för att våga lämna? Hon bad en vän ljuga om pengar för FV och frågade även vännen om hon fick låna hennes pass. Hon måste varit livrädd och hon behövde nog snarare hjälp från människor utanför familjen när hon agerar på det sättet? Det verkar som att hon planerade att fly och gömma sig redan när hon bad sin vän om hjälp och det var väl ca en månad före mordet?
Citera
2024-04-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Med något nytt, låter som det var prioriteringen? Jag tänker att hon var tvungen att ha någon ny för att våga lämna? Hon bad en vän ljuga om pengar för FV och frågade även vännen om hon fick låna hennes pass. Hon måste varit livrädd och hon behövde nog snarare hjälp från människor utanför familjen när hon agerar på det sättet? Det verkar som att hon planerade att fly och gömma sig redan när hon bad sin vän om hjälp och det var väl ca en månad före mordet?

Ja jag är också inne i den tankebanan. Tror allvarlig oro för sin situation starta då och hon försökte planlägga att fly relationen?

Hon kan vara fången och satt under kontroll någonstans, ett offer för omständigheten och inte förövare.

Alla i deras familjer är säkert inblandade på något sätt och alla vet var de befinner sig.

Jag tvivlar på att de är i Sydamerika som sagt.

SK och lillebror Wasiri sitter häktade och lär åka på långa straff. Frågan är om svagaste länken här väljer prata?
Citera
2024-04-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Får mig att tänka på skenäktenskap i början AAs och ABs förhållande.

Citat
Vad betyder skenäktenskap?
Det finns flera fall där parter har ingått äktenskap uteslutande i syfte att bereda ena individen uppehållstillstånd i Sverige, ett så kallat skenäktenskap. Ansöker man om uppehållstillstånd i Sverige får man genomgå en prövning av Migrationsverket, som ska avgöra om förhållandet är äkta eller ett skenäktenskap.

Skenäktenskap

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/skenaktenskap_h8112075/

Ja men huvudet på spiken! Skenäktenskap är inte byggt på helt äkta känslor varför dejting och otrohet till bättre ”kap” kanske var strategin?

Och här träffades BO och WK och det var kanske då äkta kärlek och seriös från båda håll.
Citera
2024-04-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ja jag är också inne i den tankebanan. Tror allvarlig oro för sin situation starta då och hon försökte planlägga att fly relationen?

Hon kan vara fången och satt under kontroll någonstans, ett offer för omständigheten och inte förövare.

Alla i deras familjer är säkert inblandade på något sätt och alla vet var de befinner sig.

Jag tvivlar på att de är i Sydamerika som sagt.

SK och lillebror Wasiri sitter häktade och lär åka på långa straff. Frågan är om svagaste länken här väljer prata?

Tänker det är mer troligt att de tagit sig till släkt i Afghanistan för att FV ska få hjälp med KW om de är strikta med religionen?
Ja jag tror också att alla i familjerna vet var de är? Jag tror att 19-åringen vilselett polisen rejält från början, han är nog rädd att bli mördad av släkten själv om han skvallrar? Möjligheten finns väl dessutom att han ensam försöker ta på sig mordet, för att skydda de andra och för att han är ung och har svenskt medborgarskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in