2024-04-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Helt sjukt dessa langare kan sitta här och försvara mord bakom skärmen

Äckliga "människor". GM är en äcklig "människa" som drar till sig liknande skräp.
Förvänta dig inget mänskligt beteende eller något bra från dessa "människor".
Jag är faktiskt förvånad över att BO dog som han dog. Däremot är jag inte ett dugg förvånad över bristen på respekt för BO och smutkastningen. Den kommer som ett brev på posten.
En 12-åring har förlorat sin pappa. Han är sabbad för livet.
Och de här asen ljuger och baktalar hans döda pappa, tre dagar efter mordet. Man vill bara spy.

Jag fattar inte varför dessa "människor" lever överhuvudtaget. Varför vill de ens leva?
Citera
2024-04-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Polisen vet nu vad som hänt och tolvåringens vittnesmål är skadligt för hans pappas försvar eftersom förhöret ger intrycket att pappan var anstiftaren till det dödliga våldet.

Använd inte ord du inte förstår. Ingen advokat i världen kan få det till att BO "anstiftade" någonting.
Man kan liksom inte "anstifta" ett skott i huvudet på sig själv, när man är obeväpnad och ofarlig.

Dåligt försök. Idiot.
Citera
2024-04-13, 16:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Polisen vet nu vad som hänt och tolvåringens vittnesmål är skadligt för hans pappas försvar eftersom förhöret ger intrycket att pappan var anstiftaren till det dödliga våldet.
Jag har problem att förstå din knaggliga ryss-svenska, kan du förtydliga vad du menar? Har du alltså, utöver att du var på mordplatsen, även tagit del av 12-åringens inledande förhör?

Jag tror att polisen just fick ett nytt uppslag..
Citera
2024-04-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Man kan tycka att M var korkad i stunden. Men (men!) vi betalar polisen och staten ofattbara belopp för att det inte ska uppstå sådana här situationer.

Det är utan tvekan sant att Polisen misslyckat i sin uppgift. All respons just nu är reaktiv när det redan är för sent.
Citera
2024-04-13, 16:31
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Tydligen är det upploppstillstånd på polska sociala medier och folk från Polen är poväg upp hit för att leta GM

En tangenbordskrigarbrigad på gång!?
Blir nog polisen som hittar GM först så han får sina 4 år i "ungdomsvården".
Citera
2024-04-13, 16:35
Medlem
2big4yous avatar
Polisen vet nog mycket väl vilka horbabbarna är. Bara att hoppas att gm fyllt 18år så får dom skaka galler livet ut i Kumlabunkern.
I dom bästa av världar så hade det blivit arbetsläger livet ut i Ryska Gulag.
Citera
2024-04-13, 16:35
Medlem
Kid-sids avatar
Citat:
Nie, det var ingen avrättning. I stundens hetta avlossades skott som träffade polacken i ansiktet och olyckan var förestående.

Men polackens agerande känns ytterst tveksamt än pojkarnas agerande som tyder på att de blev förvånade och agerade i trängd läge.

Du är fan helt rubbad!
Om jag skulle provocera nån blatte eller dig, du lackar ur och jag sätter en 9mm i pannan på dig, då är det alltså ditt fel??
Citera
2024-04-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshot
Om gärningsmännen är barn och inte straffmyndiga så borde föräldrarna få dryga böter för sin oförmåga att lära sina ungar rätt och fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Föräldrarna borde slängas ut ur landet asap.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Utvisning som straff för hela familjen. Kan man inte sköta sig i nya landet, så ska man ut.

Vad händer när det gäller omhändertagna barn som bor i familjehem, eller på anstalt?
Åker fosterföräldrarna och deras eventuella biologiska barn ut?
Personalen på anstalt samt deras släkt åker ut?
Citera
2024-04-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Vi vet ju inte vad som orsakade att han kände att han var tvungen att konfrontera dem. Vi vet inte heller om han var aggressiv. Allt är ”enligt uppgifter” och det är bara sonen som var där förutom GM, bihang och Mikael. Sonen stod dessutom på avstånd och har nog varken sett eller hört allt. Jag tror inte att det var så enkelt som att de agerar fel och han väljer att vända om för att han vill tillrättavisa dem med hyttande näve. Jag hade inte fortsatt cykla om någon mordhotar mitt barn och viftar med en pistol exempelvis. GM leker Allan (mer troligt än att BO gör det), men är inte beredd på att BO ska gå i papa bear-mode och konfrontera. Blir skitnödig när en förälders reptilhjärna kickar igång, och skjuter.

Som uppvuxen i förorten har man sett skit och jag vet hur jag reagerar när vapen (dock inte skjutvapen) är involverat, och det när andra än min avkomma varit hotade. Jag tror inte Mikael tänkt att det är hans uppgift eller att han ska lösa gängkriminalitet när han konfronterade ungdomarna. Däremot tror jag att han försökte lösa en situation där han upplevde att hans son var i skottlinjen, fysiskt eller upplevt.

Tyvärr kanske vi aldrig får veta varför. Om inte sonen sett eller hört så finns ju bara GMs eventuella ord och det kommer ju i så fall vara självförsvar - de blev attackerade av den elaka vuxna mannen.

nu har gärningsman enligt uppgifter dragit pistolen och riktat den i ansiktet på Bo och då har Bo ryckt tag i vapnet och försökt dra bort det. Så då lär ju ett skott gått av! Sägs 3st skott kan vart skrämsel skott först eller så har alla 3 skott gått av vid tumultet av försöka dra undan pistolen.
Citera
2024-04-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är utan tvekan sant att Polisen misslyckat i sin uppgift. All respons just nu är reaktiv när det redan är för sent.

Ja responsen är bara reaktiv och affektiv. Leder ingenstans.
Det är djupt deprimerande alltihop. Vi har världens högsta skatter, vi har en stat som lägger sig allt vi gör osv ... och ändå kan polisen inte kontrollera tonåringar med skjutvapen.

Ska man se M:s död i ett större perspektiv, så är den ännu ett symtom på Sveriges sönderfall.
Hans död är ett slutligt bevis på att staten och polisen tappat greppet totalt.
Det tragiska är ju att snubben försökte engagera polisen, som sket i honom.
Hade han blivit tagen på allvar, hade han levt nu.
Citera
2024-04-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej, det är en ny lag som träder i kraft snart. Nu kommer polisen få rätt att visitera utan misstanke om brott. Tidigare har de bara kunnat visitera om de griper någon som är misstänkt för ett brott.

När det gäller hudfärg och ursprungsland så resonerar de flesta utifrån erfarenhet.

Erfarenhet? Inte härstammar alla som skjuter från samma land. Om det här gänget sålde knark kunde de kanske vara tillräckligt misstänkta att visitera utan ny lag, måste inte vara gripna.
Citera
2024-04-13, 16:54
Medlem
[quote=Kid-sid|87966143]Du är fan helt rubbad!
Om jag skulle provocera nån blatte eller dig, du lackar ur och jag sätter en 9mm i pannan på dig, då är det alltså ditt fel??[/QUOT
Att han gick tillbaks efter att ha åådsåååååpasserat gänget har framgått av nyheterna. Men antagligen gick han dit bara för tala dem till rätta, inte för att slåss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in