2024-04-13, 14:12
Medlem
5549s avatar
Polacker står inte så högt i kurs hos många övriga invandrare. Dom integreras enklare, jobbar oftast, och dom ogillar "svartskallar". Det tror jag spelar in här, dels smutskastningen som pågår här i tråden men även tystnaden från de boende.
Citera
2024-04-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju du som skämmer ut dig gång på gång i tråden om mörka gränder och försök till att skuldbelägga offret och alla möjliga teorier du har. Nu undrar du om GM avlossar ett varningsskott ner i marken inne i viadukten när de står och tjafsar?

Vidareutveckla jättegärna din teori om detta varningsskott. GM skjuter alltså ett varningsskott ner i backen för att varna Mikael om att det är allvar och att han ska sluta tjafsa?

Det är väl inte så konstigt att man försöker reda ut vad som egentligen hänt. Det är ju inte så troligt att gärningsmännen har jagat ifatt en helt okänd person och skjutit. Utan det har ju hänt något som lett fram till att han till sist skjuts. Det handlar inte om att rättfärdiga något, men det är ju väldigt stor skillnad på att tro att det går runt folk och skjuter vilt, och att bli skjuten om man går in i tumult mot dessa.
Citera
2024-04-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Men så tvärvände han helt plötsligt och gick tillbaka.

Ja och varför tror du han gjorde det? Du tror inte att gänget sagt eller gjort det minsta? Han hade ingen anledning att vända om de inte gjorde något?!
Citera
2024-04-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Polacker står inte så högt i kurs hos många övriga invandrare. Dom integreras enklare, jobbar oftast, och dom ogillar "svartskallar". Det tror jag spelar in här, dels smutskastningen som pågår här i tråden men även tystnaden från de boende.

Ja, mena-invandrare är inte sällan rasistiska mot europeiska invandrare.
Citera
2024-04-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja och varför tror du han gjorde det? Du tror inte att gänget sagt eller gjort det minsta? Han hade ingen anledning att vända om de inte gjorde något?!

Att han gick tillbaka bevisar att han var redo för eskalering.
Citera
2024-04-13, 14:26
Medlem
Citat:
Det är ju du som skämmer ut dig gång på gång i tråden om mörka gränder och försök till att skuldbelägga offret och alla möjliga teorier du har. Nu undrar du om GM avlossar ett varningsskott ner i marken inne i viadukten när de står och tjafsar?

Ska vi ta detta objektivt då?

Det är jag som har skrivit väldigt välformulerade och balanserade inlägg om ämnet vilket täcker flera aspekter av incidenten, t.e.x
(FB) Mikael Janicki 39 ihjälskjuten i gångtunnel, Skärholmen Stockholm 2024-04-10

Som du för övrigt inte vågade svara på(du trodde att jag inte märkte det? ). Andra förstår vad jag menar, inte du.

Du å andra sidan kommer tillbaka med dina totalt överdrivna och löjliga teorier som ingen ens varit i närheten av:

Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Angående skotten: stämmer det att det var tre som sköts? Ett I marken, ett i Mikaels bröst och ett i huvudet?

Var det första ett varningsskott i marken och sedan ballade det ur? Nån som har mer info om det?

Citat:
Men ditt stolpskott. Tror du att Mikael kom springande och anföll och att de avlossade ett varningsskott i marken?

En öppen fråga som omedelbart svaras med ett enormt hopp till löjligheter utan någon som helst bas.

Problemet är att du inte är här för att diskutera något. Såg för övrigt att du har en djävla massa trådar i Papperskorgen .

Kommer låtsas som att du inte finns hädanefter och blocka - det finns faktiskt andra som vill diskutera och försöka reda ut vad som har hänt.
Citera
2024-04-13, 14:27
Medlem
Citat:
Att han gick tillbaka bevisar att han var redo för eskalering.

Inte eskalering till den grad som det blev. Han gick tillbaka för att tillrättavisa dem säga vad han tycker med ord.
Citera
2024-04-13, 14:28
Medlem
Citat:
Nej, men polisen vet vad som har hänt att gänget attackerades och därmed förstör det bilden av en far och son som attackeras som media framställer det.

Man får inte sälja droger och de som gör det är alltid beväpnade för att skydda sig själva och inte för att attackera en utomstående.

Du menar att man ska låta de stå och göra knarkaffärer helt öppet typ total anarki?

Helvete vad stört det har blivit i Sverige, svenskar måste vara världens fegaste.
Citera
2024-04-13, 14:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Det är jag som har skrivit väldigt välformulerade och balanserade inlägg om ämnet vilket täcker flera aspekter av incidenten, t.e.x
(FB) Mikael Janicki 39 ihjälskjuten i gångtunnel, Skärholmen Stockholm 2024-04-10

Som du för övrigt inte vågade svara på(du trodde att jag inte märkte det? ). Andra förstår vad jag menar, inte du.

Du å andra sidan kommer tillbaka med dina totalt överdrivna och löjliga teorier som ingen ens varit i närheten av:

En öppen fråga som omedelbart svaras med ett enormt hopp till löjligheter utan någon som helst bas.

Problemet är att du inte är här för att diskutera något. Såg för övrigt att du har en djävla massa trådar i Papperskorgen .

Kommer låtsas som att du inte finns hädanefter och blocka - det finns faktiskt andra som vill diskutera och försöka reda ut vad som har hänt.

Inte vågat svara på? Nu är du allt lite väl narcissistisk och tillskriver dina inlägg och din närvaro i tråden som mer betydelsefull än den är. Det kan ju också vara så att jag var upptagen med att svara en annan precis när du postade det där. Men nu när jag läser det så ser jag att det inte var så intressant och inte direkt har med dådet att göra, att om man har barn så får man inte säga till ett ungdomsgäng.

Men för att återgå till vad tråden handlar om. Utveckla gärna din teori om det första varningsskottet. Nu får du chans att briljera.
Citera
2024-04-13, 14:39
Medlem
Encias avatar
Citat:
Nej, men polisen vet vad som har hänt att gänget attackerades och därmed förstör det bilden av en far och son som attackeras som media framställer det.

Man får inte sälja droger och de som gör det är alltid beväpnade för att skydda sig själva och inte för att attackera en utomstående.
Det är underligt att polisen inte gått ut med mer information men förr eller senare så får vi veta sanningen.
Citera
2024-04-13, 14:45
Medlem
Fiskmos14s avatar
Tydligen är det upploppstillstånd på polska sociala medier och folk från Polen är poväg upp hit för att leta GM
Citera
2024-04-13, 14:46
Medlem
Citat:

Tänk påverkningsagent och hybridkrigföring så tror jag att du har svaret. Mission er conquer and divide.
Skulle inte förvåna mig om många av dessa vapen kommer inte bara från traditionella bander. Bakom dom är det nog många intressen i att Sverige går i upplösningstillstånd. Särskilt med tanke på medlemskap i NATO.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hybridkrigf%C3%B6ring
Senast redigerad av Vajana 2024-04-13 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in