2024-04-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Nej, skytten måste vara beväpnad eftersom han säljer droger.

Är det va facket säger?
Gangsterromantik har sällan passat så illa in som i den här tråden.
Senast redigerad av Gubbfarbrorn 2024-04-13 kl. 15:06.
Citera
2024-04-13, 15:05
Medlem
Citat:
Nej, skytten måste vara beväpnad eftersom han säljer droger.
Skytten borde varken sälja droger eller vara beväpnad. Och framför allt inte skjuta på någon som råkar ha synpunkter på deras öppna drogförsäljning!

Det finns absolut ingen förmildrande omständighet kring vapeninnehavet på grund av någon drogförsäljning - tvärt om!
Citera
2024-04-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det fetade var nog det mest IQ befriade jag läst idag. grattis!

Är smutsen lika rädda när de kommer beväpnade till fiendernas anhöriga? De kanske bara skyddade sig?
Är det ok för smutsen att även skjuta poliser som konfronterar dom när de står och säljer droger? Tänk va rädda de måste varit för de galna poliserna?

Varför skulle det inte leda till åtal? Det är alltså ok att vara beväpnad och sälja droger?
Fick smutsen en klapp på axeln tro av poliserna?
De stackars smutsen agerade ju bara i självförsvar..

Polackens attack var inget av knarklangarna var förberedda på.

De var nog mer skakade än förberedda på det som hände.
Citera
2024-04-13, 15:10
Medlem
Citat:
Att ingen är gripen tyder inte på att polisen inte vet vad som har hänt.

Utan att det tyder på att polisen vet att polacken var drivande fram till det tragiska slutet av situationen.
Är det rätt förstått att du menar att polisen skulle låta bli att gripa de som var inblandade, för att de anser att BO var orsaken till det som hände??

Det kan vara en av de dummaste kommentarerna jag läst på det här forumet någonsin - och då har det ändå funnits rätt mycket dumt skrivet här!

Dels är det helt uteslutet att polisen skulle ha den åsikten, och ännu mer uteslutet att de på grund av det skulle undvika att agera.
Citera
2024-04-13, 15:13
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag blev hotad en gång av ett tonårigt gangsterslödder i Malmö. - Att jag skulle bota 5.000 Spänn för att jag talat illa om hans mamma.

Till saken hör: - Att jag inte vet vem puckot var, än mindre vem hans mor är. Och att jag inte talat illa om någons mamma!

- Jag bad honom gå hem och "nulla" sin mamma. Då blev han jättearg!

/WTF
Citera
2024-04-13, 15:16
Medlem
halaltarzans avatar
Har det inte varit några s.k. gryningsräder runtomkring i området då där polisen slagit sönder dörren och stormat in i svinottan?
Citera
2024-04-13, 15:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

ok men då förstår jag ju exakt. Vilken TUR att de hade en pistol att försvara sig med!!

Måste verkligen vara oerhört skrämmande att bli tillsagd av en vuxen
Undra vad som hade hänt om det var smutsens föräldrar som sagt till?
Bli tillrättavisad av sina föräldrar skulle nog få glaset att rinna över, stackars stackars små rädda smutsen
Citera
2024-04-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tror inte alls på att något "varningsskott" avlossades. Sen när skjuter påtända becknare varningsskott? Dessutom i en tunnel?
En semi-automatisk pistol och en oerfaren, stressad GM.

Tycker också det låter som det, en 16 åring på tramadol lär inte varken vapenutbilding eller erfarenhet av hur man hanterar skjutvapen på ett säkert sätt. Räcker med att kolla youtube så ser man att dom alltid kramar avtryckaren med pekfingret i lägen som är allt annat än skarpa.
Citera
2024-04-13, 15:25
Medlem
fattyacids avatar
Citat:

Exakt detta! Med tanke på att han cyklade förbi och sen vände tillbaka måste ju något hänt. Visste han exakt vilka de var? Eller visste de vem han var? Det finns extremt mycket polacker i Vårberg, Skärholmen och Sätra, kanske hade det här gänget stökat med vänner till honom som fick honom att tända till extra? Man skulle verkligen vilja veta vad som fick GM att skjuta honom i huvudet bara sådär. Får inte ihop det, det är för sjukt.
Citera
2024-04-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ok men då förstår jag ju exakt. Vilken TUR att de hade en pistol att försvara sig med!!

Måste verkligen vara oerhört skrämmande att bli tillsagd av en vuxen
Undra vad som hade hänt om det var smutsens föräldrar som sagt till?
Bli tillrättavisad av sina föräldrar skulle nog få glaset att rinna över, stackars stackars små rädda smutsen

De blev inte attackerade av konkurrenterna, vilket de vanligtvis är redo för för att inte bli fråntagna sina droger och pengar.

Men av en enstöring som inte var intresserad av pengar eller droger och som i stundens hetta de avfyrade vapnet.
Senast redigerad av nepodsladen 2024-04-13 kl. 15:35.
Citera
2024-04-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Skytten borde varken sälja droger eller vara beväpnad. Och framför allt inte skjuta på någon som råkar ha synpunkter på deras öppna drogförsäljning!

Ja det stämmer, men nu ser verkligheten ut som det gör d.v.s kriminella gängen är beväpnade, är ute och säljer droger och är våldsamma.

Polisens jobb är att stoppa dem och jobba proaktivt med det. Ska medborgaren göra något måste vi också ha vapen. Det enda vi kan göra är att ringa polisen.
Citera
2024-04-13, 15:33
Medlem
Citat:
Åter. Om han bara hade fortsatt att gå med sin son hade ingenting hänt, men sinnet rann över efter flera månaders klagomål utan att polisen gjorde något.

Sluta lägga skulden på BO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in