2024-04-12, 23:21
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag hade med varit livrädd. Allt det här jävla snacket från polis, politiker och journalister att man måste våga vittna så kan man inte ens ta sin 12åriga son till simhallen utan och bli ihjälskjuten av negerpacket. Vem i helvete vill vittna mot någon man vet är ute om 2-3 år och som dessutom har en klan med 150st galna negrer eller araber som backar upp dem. Inte särskilt många vill titta sig över axeln resten av livet eller ge upp allt man har och flytta 50mil och få en ny identitet.

När ska idioterna till politiker fatta att kriminella invandrare måste utvisas. Snor de ett packet köttfärs ska de ut. Jag äcklas över vänsterpöbeln som vill ha skiten kvar. Skicka ut. Dra in medborgarskap och asyl och bidrag och fan vet allt. Skicka ut hela släkten.
Men de kommer väl rimligtvis tillbaka o livnär sig på att sälja knark i gångtunnlar, såvida man inte bygger en mur runt hela Sverige.
Citera
2024-04-12, 23:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Oklart vad du menar. Vid mycket grovt brott som nu avses, och om GM är 15 år gammal eller äldre så utdöms definitivt inte "4 år på SIS".

Jag kan tänka mig att vi sätter en ny standard i och med detta brott och att en 15-16-årig GM får 12 år delad cell på 6 kvadratmeter.

Det är det som inte riktigt stämmer med det här fallet, att en 15-16 åring som står och säljer gräs vid Skärholmens gymnasium skulle ha fått ett skjutvapen. Eller om det är en 17-18-åring.

Okej om det är någon springpojke som lejs för att utföra en skjutning. Men att de äldre inom nätverket bara skulle dela ut skjutvapen hursomhelst till yngre langare stämmer inte med hur det varit förr.

Fuckar langaren upp som han gjort nu så kan ju vapnet enkelt kopplas upp i hierarkin och han kan avslöja saker i förhör för att få ett lindrigare straff. Den risken tror jag inte äldre i nätverket tar. Så det är helskumt att GM har ett skjutvapen om det bara är en langare utanför ett gymnasium.
Citera
2024-04-12, 23:23
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Den personen som du beskrev som stämmer in på adressen är skriven som Profeten Khalid Profeten Profeten. Är det honom du åsyftar?
Häng inte ut ngn oskyldig nu bara 😡
Citera
2024-04-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är det som inte riktigt stämmer med det här fallet, att en 15-16 åring som står och säljer gräs vid Skärholmens gymnasium skulle ha fått ett skjutvapen. Eller om det är en 17-18-åring.

Okej om det är någon springpojke som lejs för att utföra en skjutning. Men att de äldre inom nätverket bara skulle dela ut skjutvapen hursomhelst till yngre langare stämmer inte med hur det varit förr.

Fuckar langaren upp som han gjort nu så kan ju vapnet enkelt kopplas upp i hierarkin och han kan avslöja saker i förhör för att få ett lindrigare straff. Den risken tror jag inte äldre i nätverket tar. Så det är helskumt att GM har ett skjutvapen om det bara är en langare utanför ett gymnasium.

Hur kan du missat att barn går runt med vapen det senaste året?
Citera
2024-04-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Häng inte ut ngn oskyldig nu bara 😡

Jag vill bara bekräfta vad en annan användare redan har hintat om, så uthänget står inte jag för. Personen har även aktivt tagit bort sig från den öppna sökmotorn. Behöver ju inte betyda något, kan säkert finnas tusen skäl att vilja göra det när man är 17 år...
Citera
2024-04-12, 23:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hur kan du missat att barn går runt med vapen det senaste året?

Därför att tidigare så lejdes minderåriga att utföra skjutningar och då fick de ett skjutvapen för att genomföra dådet. Att låta alla barn i gänget springa runt med pistoler är ju en oerhörd risk för det egna nätverket.
Kan bara säga en sak och det är att om det här rör sig om en 17-åring så ligger han illa till även hos de egna.
Citera
2024-04-12, 23:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Ja, helt klart är det ett märkligt fall. Vad är detta för personer som skjuter ihjäl en okänd person? Vi vet inget om vad som egentligen hände.

Till alla "oroliga rasister", en "vanlig invandrare" som ni möter har statistiskt sett inte en pistol i fickan. Statistiskt sett är det betydligt sannolikare att denne är på väg till någon utbildning, ELLER något låglöne/skitjobb som vi är beroende av.

Så faktum kvarstår, ska bli intressant att se vilka dessa figurer är, när de grips för detta avskyvärda brott.
Citera
2024-04-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Det var du som sa att Mikael får skylla sig själv för att ha sagt åt en bunt negrer mitt på ljusa dan att sluta beckna koks, tram och hasch i en gångtunnel där folk går/cyklar på väg till simhallen, när negrerna själva var de som började konflikten genom att svära/säga något fult inför Mikael och hans son.

Vilken laglydig civilkurage-människa hade sagt likadant. Det handlar alltså inte om självbevarelsedrift.

Sen var de ju riktigt kriminellt pack för att de bar vapen mitt ute i samhället...

Rättfärdigar du alltså att sätta ditt barn i fara, gå tillbaka och konfrontera ett gäng för att någon slumpmässig invandrare skrek något åt dig?

Om så är fallet tycker jag synd om dig och dina barn och du borde förlora vårdnaden snarast. Barnens säkerhet kommer först, inget annat, inte ens ditt usla lilla ego.

https://romarriket.se/stoiker/

Läs på och lär. Självkontroll för fan.

Skriker någon den fulaste svordomen åt dig. Se över axeln på barnet, inse vad som egentligen spelar roll i denna värld och gå vidare.
Citera
2024-04-12, 23:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Rättfärdigar du alltså att sätta ditt barn i fara, gå tillbaka och konfrontera ett gäng för att någon slumpmässig invandrare skrek något åt dig?

Om så är fallet tycker jag synd om dig och dina barn och du borde förlora vårdnaden snarast. Barnens säkerhet kommer först, inget annat, inte ens ditt usla lilla ego.

https://romarriket.se/stoiker/

Läs på och lär. Självkontroll för fan.

Skriker någon den fulaste svordomen åt dig. Se över axeln på barnet, inse vad som egentligen spelar roll i denna värld och gå vidare.

Fan vad du tjatar om att utsätta barnet för fara. Barnet lever, men pappan är död. Att cykla till badhuset kl 18 en vardagkväll är knappast att utsätta barnet för fara. Och att säga åt några ungdomar i 17 årsåldern som står i en viadukt intill badhuset och en gymnasieskola kl 18 en vardag när man själv är i 40-årsåldern har också varit normala samhällsföreteelser tills alldeles nyligen.
Citera
2024-04-12, 23:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Och att säga åt några ungdomar i 17 årsåldern som står i en viadukt intill badhuset och en gymnasieskola

Förutom att vi vet platsen, och brottsoffret.

Vet du något om gärningsmännen ifråga? Ålder är du tydligen säker på. Vet du vad som utspelades, vad som sades?

Posta gärna.
Citera
2024-04-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, helt klart är det ett märkligt fall. Vad är detta för personer som skjuter ihjäl en okänd person? Vi vet inget om vad som egentligen hände.

Till alla "oroliga rasister", en "vanlig invandrare" som ni möter har statistiskt sett inte en pistol i fickan. Statistiskt sett är det betydligt sannolikare att denne är på väg till någon utbildning, ELLER något låglöne/skitjobb som vi är beroende av.

Så faktum kvarstår, ska bli intressant att se vilka dessa figurer är, när de grips för detta avskyvärda brott.

Enligt folk här i tråden var han inte okänd i Skärholmen utan en Person som var aktiv och engagerad i frågor gällande just gängkriminalitet och drogförsäljning
Citera
2024-04-13, 00:01
Medlem
Citat:
Fan vad du tjatar om att utsätta barnet för fara. Barnet lever, men pappan är död. Att cykla till badhuset kl 18 en vardagkväll är knappast att utsätta barnet för fara. Och att säga åt några ungdomar i 17 årsåldern som står i en viadukt intill badhuset och en gymnasieskola kl 18 en vardag när man själv är i 40-årsåldern har också varit normala samhällsföreteelser tills alldeles nyligen.

Det är inte cykelturen i sig jag har ett problem med, han cyklade inte förbi och blev skjuten. Problemet är att han gjorde ett aktivt val och trots att han var med sitt barn, vände om och drog tillbaka för att konfrontera ett kriminellt gäng helt själv.

När man blir förälder har man ett större ansvar än bara sig själv. Tänk om ungen hade farit illa fysiskt? Nu var det tur att han inte gjorde det. Men det är en del av risken.

I slutändan förlorade grabben sin farsa och önskar förmodligen att han kunde vrida tillbaka klockan och ropa tillbaka sin pappa innan han hann fram. Det är permanent och något han måste leva med resten av livet.

Att någon slumpmässig person på gatan kommer och dunkar honom i ryggen och säger "fan vad modig din pappa var som gick ensam mot gruppen onda människor!" läker inte pojkens brustna hjärta. Det är så verkligheten ser ut.

Har man barn måste man tänka en extra gång innan man gör sådana saker. Speciellt om man är ute med barnet. Nu har jag inte ens tagit upp vilket jävla trauma barnet får.

Ingen politik i världen kommer lösa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in