Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-13, 13:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Å andra sidan så händer det som du skrev också att muslimer kan vara psykiskt sjuka. I såna fall så kan ju sanningen ligga nånstans mitt emellan. Ett dåd kan ju ha islamistiska förtecken även när det handlar om en psykiskt sjuk gärningsman. Det finns ju ett antal exempel på dåd som avskrivits som terrorism med anledning av att gärningsmannen har varit psykiskt sjuk trots att det funnits terrormotiv. Lone-Wolf-dåd kan ibland avfärdas lite väl lätt, men det ska man inte göra. När det handlar om islamistisk terror eller inspirerad terror så står de för en så stor andel.

Vi får väl helt enkelt vänta och se. Gärningsmannens identitet lär väl släppas, så vi får väl se om han är muslim till att börja med.

Jag vet inte vilket eller vilka dåd du syftar på. Men jag utesluter inte att GM är muslim, eller att det rör sig om terrorism. Men jag menar att uttalandet från polisen minskar sannolikheten för det sistnämnda (och indirekt även det förstnämnda).
Citera
2024-04-13, 13:40
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Har det framkommit kopplingar till Ryssland ännu eller står det och väger mellan dem och Iran?
Citera
2024-04-13, 13:46
Medlem
welcometorealitys avatar
7 döda nu enligt The Guardian.

https://www.theguardian.com/australia-news/2024/apr/13/major-police-incident-at-bondi-after-reports-of-man-with-knife

Citat:
Sydney stabbing: seven people dead, including attacker shot by police at Bondi Junction shopping centre
Citera
2024-04-13, 13:48
Medlem
Lagopussys avatar
Mannen var känd av polisen, agerade ensam, är sjuten till döds av en polis på plats och det finns ingen vidare fara för allmänheten.

"The 40-year-old man, who was known to police, was shot dead by an officer at the scene"
"The attacker "acted alone" and police say there is "no continuing threat" to the public"
https://www.bbc.com/news/live/world-australia-68805458?src_origin=BBCS_BBC

Psykstörd är mitt bet.
Citera
2024-04-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Eftersom frågor om var man kan hitta den statistiken tas bort, men ditt påstående får stå kvar, upprepar jag min fråga.

Var har du hittat detta?

Breivik, skolattacker etc

Bara högerfolk och dom enda man vågar ge dig på är kvinnor och barn.
Citera
2024-04-13, 13:56
Medlem
Det är fullt med Libanesiska muslimer i Sydney. Närmare 5000. Så vem har sagt att det nästan ej finns mena folk där? Det pågår knark krig där de emellan ju i Sydney tex
Citera
2024-04-13, 13:59
Medlem
ChiefenKings avatar
https://vm.tiktok.com/ZGeu4CBLb/

Video på mördaren. Tydligt arabisk utseende
Citera
2024-04-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
https://vm.tiktok.com/ZGeu4CBLb/

Video på mördaren. Tydligt arabisk utseende

Ja, eller israeliskt.
Citera
2024-04-13, 14:02
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ja, eller israeliskt.

Nej tror inte det
Senast redigerad av ChiefenKing 2024-04-13 kl. 14:22.
Citera
2024-04-13, 14:10
Medlem
Många australiensare är rätt mörka pga relationer/våldtäkter med/på aboriginer några generationer bort.

Alldeles oavsett etnicitet är det väl troligen en person med psykisk ohälsa.
Citera
2024-04-13, 14:11
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Många australiensare är rätt mörka pga relationer/våldtäkter med/på aboriginer några generationer bort.

Modus operandi är som den där araben som jagade och knivhögg barn på en lekplats.

Denna gärningsman gick efter mammor och små barn.
Citera
2024-04-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

mannen den där karln är så långt bort från europesiskt eller aboriginskt ursprung man kan komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in