Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-13, 13:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag går bara efter statistiken.
Israel riktar in sig på barn specifikt när dom avrättar palestinas civilbefolkning.

Högerfolk brukar rikta in sig på kvinnor och barn när dom utför attentat.

Nån som vet mer?

Eftersom frågor om var man kan hitta den statistiken tas bort, men ditt påstående får stå kvar, upprepar jag min fråga.

Var har du hittat detta?
Citera
2024-04-13, 13:14
Medlem
L.C.Ns avatar
99% av alla terrordåd utförs av muslimer så den är klar, sen att han var i ett köpcenter där Israeler håller till gör det ju enkelt att gissa motivet ifrån krypet.
Citera
2024-04-13, 13:15
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
90% av deras invandring är asiater och indier.
Ligger inte Indien i Asien?
Citera
2024-04-13, 13:16
Medlem
Är väl bara muslimer som går på barn eller? Rädda skadedjur.
Citera
2024-04-13, 13:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Australiska myndigheter är också extremt politisk korrekta. Det skulle inte förvåna mig om de säger detta endast för att inte spä på rasism i samhället.

Och egentligen så är det väl skitsamma vad snubben hörde för röster i huvudet?
Citera
2024-04-13, 13:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Australiska myndigheter är också extremt politisk korrekta. Det skulle inte förvåna mig om de säger detta endast för att inte spä på rasism i samhället.

Med all respekt för att du är kunnig inom australiska myndigheter kommunikationsarbete, så vore det rent kontraproduktivt att ljuga om motivet. Givetvis kommer det ändå att komma fram.
Citera
2024-04-13, 13:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och egentligen så är det väl skitsamma vad snubben hörde för röster i huvudet?

Så ser jag det.

En dåre som börjar köra symaskin på random folk på ett köpcentrum är samma problem oavsett varför.
Citera
2024-04-13, 13:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.C.N
99% av alla terrordåd utförs av muslimer så den är klar, sen att han var i ett köpcenter där Israeler håller till gör det ju enkelt att gissa motivet ifrån krypet.

Vet inte vad du menar med att israeler befann sig i köpcentret. Tror att det är nya uppgifter för tråden, och inte sett något om det i media heller.

Men med det sagt så talar ju nya uppgifter för att det inte rör sig om terrordåd överhuvudtaget. Även om det då skulle befunnit sig israeler i köpcentret.
Citera
2024-04-13, 13:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det rör sig om terrordåd så brukar det från både officiellt och medialt håll benämnas som terrordåd.

Det går förstås att finna enskilda exempel på hur ett terrordåd i en specifik artikel inte benämnts terrordåd, eller tvärtom att ett icke terrordåd felaktigt benämnts som ett sådant. Men det är undantag.

Om GM i det här fallet drivs av politiska, ideologiska eller religiösa motiv vet vi ju inte. Det är ju möjligt, men det låter ju inte så.
Det jag talar om är höger/vänster som i detta fall när det är en islamistisk arab. Ni vänsterextremister tycker de är "på er sida" och jublar när de mördar judar men terroristerna i sig är inte vänster eller för den delen höger.
Senast redigerad av Xelious 2024-04-13 kl. 13:44.
Citera
2024-04-13, 13:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det jag talar om är höger/vänster som i detta fall när det är en islamistisk arab. Ni vänsterextremister tycker de är "på er sida" och jublar när de mördar judar men terroristerna u sig är inte vänster eller för den delen höger.

Ok, missförstod nog ditt inlägg. Men menar du att GM i detta fall är en islamistisk arab? Tycker inte något som framkommit tyder på det. Däremot ska det ju enligt polisen troligen inte röra sig om terrormotiv.

Sedan stämmer det ju inte att särskilt många, undantag vissa radikala islamister, hyllar mord på judar. (Vad det nu har med fallet att göra.)
Citera
2024-04-13, 13:33
Medlem
Xeliouss avatar
Sjätte person har dött.

A heroic mother who battled to save her nine-month-old baby’s life during the Westfield horror stabbing had died in hospital.

https://www.news.com.au/national/hide-terrified-shoppers-share-their-horror-as-stabbing-unfolds-at-bondi-junction-westfield-amid-repo rts-of-gun-shots/news-story/a158db26e6788b7f2acd8b87d733ae59
Citera
2024-04-13, 13:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med all respekt för att du är kunnig inom australiska myndigheter kommunikationsarbete, så vore det rent kontraproduktivt att ljuga om motivet. Givetvis kommer det ändå att komma fram.

Å andra sidan så händer det som du skrev också att muslimer kan vara psykiskt sjuka. I såna fall så kan ju sanningen ligga nånstans mitt emellan. Ett dåd kan ju ha islamistiska förtecken även när det handlar om en psykiskt sjuk gärningsman. Det finns ju ett antal exempel på dåd som avskrivits som terrorism med anledning av att gärningsmannen har varit psykiskt sjuk trots att det funnits terrormotiv. Lone-Wolf-dåd kan ibland avfärdas lite väl lätt, men det ska man inte göra. När det handlar om islamistisk terror eller inspirerad terror så står de för en så stor andel.

Vi får väl helt enkelt vänta och se. Gärningsmannens identitet lär väl släppas, så vi får väl se om han är muslim till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in