2024-04-13, 11:56
Medlem
Rikard ska tydligen till Ängelholm.

Hoppas han ger skabbet en riktig omgång 😁
2024-04-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Undrar om hon har en liten bok där hon skriver ner alla sina skulder och när de ska vara återbetalda.

Klart att hon inte har....

LITEN bok, det hade blivit en bok med lika mycket text som i en bibel.
Nu är hon ju värre än värst.
Gapar om att alla behöver pengar, HON behöver ju också pengar.
Hon får ut 15000 kr/månaden.
Hennes hyra är inte ens 5000 kr.
Hon får över minst 10 000 kr när hyran är betald. Folk är så jäkla korkade som swishar henne pengar
2024-04-13, 12:18
Medlem
Uncloaks avatar
Nu visar hon upp att Rikard skrivit att han ska vara i Ängelholm från måndag och att hon borde se till att ha lås.

Hon outar också personliga detaljer om all som kommer i hennes väg. Vad de har i lön, vilka sjukdomar de har och annat. Hur kan folk inte förstå att denna människa är INTE att lita på när det kommer till något?

Hon berättar också om hur rik familj hon har, smart där!
2024-04-13, 12:21
Medlem
... Och nu har hon en insamling på 5000 för att kunna betala Rickard. "Kan ni skicka 5000 kr, eller 500 så jag kan spela ihop det". Jo, tjena! Sist jag var inne hade hon en insamling på 6000 till skattebrottet. Hon är ju verkligen helt delusional!
2024-04-13, 12:42
Medlem
Skabbet ljuger att Rikard hotat berättar att han är kriminell och visar hans telefonnummer med hans sms.
Men inga bevis att han hotar eller säljer hennes skuld vidare!

Alla som kan gå in och anmäl hennes live så hon försvinner från instagram med alla barn som tittar på henne där.

instagram.com/emeliebumbi.live.se

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Skabbet ljuger att Rikard hotat berättar att han är kriminell och visar hans telefonnummer med hans sms.
Men inga bevis att han hotar eller säljer hennes skuld vidare!

Alla som kan gå in och anmäl hennes live så hon försvinner från instagram med alla barn som tittar på henne där.

instagram.com/emeliebumbi.live.se

Han skrev (om det ens var han) att han säljer hennes skuld den 19:e. Men varför är det ett problem för henne "som alltid betalar sina skulder när hon lovat"?

Hon erkände också att det rörde sig om ca 15000 hon måste betala tillbaka i skulder, vilket snarare innebär 40000.

Tänkte på vad det stod i överklagan angående förvaltare, att "hon bara spelar en roll" på sina sociala medier och att inget av det hon säger där stämmer. "Det är verkligen inte så illa som hon låtsas för att få views". Igen! Det kan inte vara både och! Antingen ljuger hon för att få folk att swisha och då sitter hon inte i skiften alls. Nånsin! Och då är det brottsligt. Eller så ljuger hon i överklagan. Vi vet ju att hon ljuger i överklagan, men apropå konsekvenser av vad hon slänger ur sig. Är hon en bedragare eller ljuger hon för tingsrätten?
2024-04-13, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
... Och nu har hon en insamling på 5000 för att kunna betala Rickard. "Kan ni skicka 5000 kr, eller 500 så jag kan spela ihop det". Jo, tjena! Sist jag var inne hade hon en insamling på 6000 till skattebrottet. Hon är ju verkligen helt delusional!
Igår: ”Kan nån swisha mig 3000kr, det är inte mycket!”
Idag: ”Du Niklas, jag har inte frågat på länge och vet du inte får ge så mycket men kan du swisha mig bara en hundralapp ? Det räcker med 150 eller 200”.
Senast redigerad av jenjoh75 2024-04-13 kl. 13:45.
2024-04-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Han skrev (om det ens var han) att han säljer hennes skuld den 19:e. Men varför är det ett problem för henne "som alltid betalar sina skulder när hon lovat"?

Hon erkände också att det rörde sig om ca 15000 hon måste betala tillbaka i skulder, vilket snarare innebär 40000.

Tänkte på vad det stod i överklagan angående förvaltare, att "hon bara spelar en roll" på sina sociala medier och att inget av det hon säger där stämmer. "Det är verkligen inte så illa som hon låtsas för att få views". Igen! Det kan inte vara både och! Antingen ljuger hon för att få folk att swisha och då sitter hon inte i skiften alls. Nånsin! Och då är det brottsligt. Eller så ljuger hon i överklagan. Vi vet ju att hon ljuger i överklagan, men apropå konsekvenser av vad hon slänger ur sig. Är hon en bedragare eller ljuger hon för tingsrätten?

Klart hon ljuger hon vill spela PUNKT hon säger det varje vecka, det är mitt liv och jag kommer aldrig sluta spela.
Finns inga gränser för hennes lögner. Hon betalar bara dom lätt lurade som barn och handikappade som kan ge henne pengar i framtid. Den 19:e vilket år? Kommer hon ens att ha sjukersättning om 2 månader?

Rikard kommer aldrig få en krona av henne.
Att han inte sålt redan är hans förlust, om han behöver pengarna så är det fogden eller annat indrivande "företag" som måste köpa skulden.

Medlem
DayNites avatar
Dumbi har tappat det totalt nu, sitter och spelar, tigger, spelar, tigger
hängt ut Rickard inatt och uppmanar alla följare att polisanmäla honom

hoppas Dumbi lär sig en dyr läxa, vad som händer när man blåser fel person och hopps att Rickard gör det han säger han ska göra,

dvs hälsa på Dumbi kommande vecka
2024-04-13, 13:57
Medlem
Jag har sett att hon förfalskat Instagram konversationer förr så lita inte på nått hon visar eller säger.
Påstått att min yngsta dotters konton skrivit och skickat swish till henne vilket aldrig har eller kommer hända.
Hon blockar folk sen hittar hon på fake user med samma namn inklusive historier allt för sympati som leder till swish.

Karma som hejar på Rikard
2024-04-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Klart hon ljuger hon vill spela PUNKT hon säger det varje vecka, det är mitt liv och jag kommer aldrig sluta spela.
Finns inga gränser för hennes lögner. Hon betalar bara dom lätt lurade som barn och handikappade som kan ge henne pengar i framtid. Den 19:e vilket år? Kommer hon ens att ha sjukersättning om 2 månader?

Rikard kommer aldrig få en krona av henne.
Att han inte sålt redan är hans förlust, om han behöver pengarna så är det fogden eller annat indrivande "företag" som måste köpa skulden.

Ja, precis. VI vet det. Menar bara att hon hävdar att det är en act i överklagan. Och skulle de gå på hennes linje så innebär det att hon i så fall ljuger för sina följare. Att hon gör både det ena och det andra vet vi. Men hon borde få konsekvenser av vad hon slänger ur sig till höger och vänster. I detta fall till tingsrätten. Det vore humor ifall de sa "I och med att du erkänner att du ljuger för att få swish får du härmed 5 års fängelse". Typ.
2024-04-13, 14:45
Avslutad
Har jag fattat detta rätt?

L swishar B pengar att spela för.
B lyckas vinna en del och L får kosing tillbaka.
B vill sen att L ger tillbaka pengarna igen. L gör inte detta. B gråter över att inte kunna handla mat och att hon lurats av L. B hävdar att hon gett L mycket mer än L från början gett henne.
Skärmdumpar visar dock att L swishat totalt 2500kr under ett dygn innan B sen efter lite vinst gav tillbaka 1200.

Korrekt?

Men alltså även om det så vore att L bara skickat t ex 400kr att spela för och de sen skulle dela vinsten och därefter fått tillbaka de 400 och ytterligare 800 som var hennes del av vinsten så har hon ingen skyldighet att swisha tillbaka detta bara för att B gjort av med sin del igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in