Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
Desto mer jag ser väst och USA fladdra i detta, desto mer inser jag att vi kommer ha ett krig här inom ett par år, vad fan håller vi på med? Vad fan håller USA på med? Vill vi dö ut?
(läs och se min historik)
Ryssapologeternas agenda att sakta och säkert smula ner oss och vårt motstånd verkar fan fungera. Är det så att demokrati är svagt egentligen, eftersom det verkar handla om personlig makt och inflytande mer än moralisk rätta?
Jag är minst sagt besviken, och som det ser ut nu, så kommer det gå åt helvete här i Europa. Vi hade alla jävla chanser att markera, men det ordet verkar vara något som EU inte känner till..
Det hör till sakens natur att det måste bli sämre innan det kan bli bättre. Det här är vår chans att lägga om kursen, styra upp saker och ting och ta kontrollen över vårt eget öde. För mig har ukrainarna blivit ett föredöme med tiden i det att de
inte viker ned sig, oavsett vad som händer i USA, etc. "Fuck the US", för att travestera en känd amerikansk politiker. När vi ändå är i farten kan vi passa på och demontera den överstatliga mardröm som EU håller på att utvecklas till. Europeisk samverkan — ja. EU — nej.