2024-04-13, 09:59
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Japp, inge mer "Made in China" men det räcker inte med att bojkotta Kina på ett personligt plan utan väst måste börja samverka för en gemensam bojkott och avveckla verksamhet där. Vad jag har förstått har mycket produktion redan börjat röra sig till andra länder i Sydostasien.
Så är det, tar lite tid och det sker i princip inga nyinvesteringar i Kina längre, många sker i även i vårt närområde här i Europa. Att Kina stöttar i Rysslands folkmordsinvasion i Ukraina kommer påskynda Kinas nedgång och en +20% ungdomsarbetslöshet är ett tydligt tecken på att problemen ökar.
Citera
2024-04-13, 10:02
Medlem
attogs avatar
För våra enögda ryssapologeter. Ryssland vinner!

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/04/11/the-clock-is-ticking-russia-has-a-one-year-reserve-of-weapons/

Läs hela artikeln.

Citat:
Russian soldiers die as fast as they arrive in Ukraine. The Estonian defense ministry concluded, in one recent study, that killing 100,000 Russians this year would permanently damage, if not collapse, the Kremlin’s mobilization effort.

Citat:
There’s a gap—one the Kremlin fills by pulling out of long-term storage tanks and fighting vehicles dating back to the 1970s, or even the ’60s or ’50s in some cases. But these old vehicles are a finite resource. Built during the Soviet Union’s industrial heyday, they cannot be replaced with new production.

Intressant läsning som kanske förklarar varför Ryssland pressar på utan tankar på sin förluster.

Artikeln är för alla, som kan tänka två tankar på samma gång.
Även för monokromt tänkande(?) också.
Citera
2024-04-13, 10:04
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"I'm being realistic. and thats more than you will fuciking ever be!"

-replik av kvinnlig SOE-agent till en känslosam kollega (altför känslosam i fel ögonblick, särskilt med Gestapo i hälarna) i det ockuperade Frankrike, från ett BBC-drama för sådär trettio år sedan.

Det är ingen som är "desperat" här på mitt håll, varken jag eller t ex Galejan eller BörjeViking. Jag är bara självständigt analysrande, men det verkar vara för myclet för många Svenne Bananer här på Ukrianforumet, faktiskt t o m provocerande.

Europa betalar för det här kriget via inflation, ökande energikostnader, avindustrialsering och inte monst genom att en mängd saker som annars hade kunnat åtgärdas trängs undan av miljardrullningen till militärt spenderande och Ukraina. Men du vet väl inte vad ekonomiska undanträngingseffekter är heller, antar jag...
Du talar tvärtom språket - desperationen lyser igenom när Du upplever dig provocerad om ryssen inte får härja fritt såsom Du önskar...
Citera
2024-04-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Moral är det sista som vi hoppas överger oss.

Dina fantasier och vindlande kopplingar i din hjärna, är inget att lägga krut på.
Dina ensidiga bedömningar visar en tydlig kommunist prägel.
Tydligt i din totala avsaknad av korrekt analys av världshandeln. Du totalt missar målet.
Din svaghet är att du inte kan tänka flera tankar samtidigt och zooma ut var ”end game” finns i olika scenarier.
Nu är du inte en viktig spelare i detta heller. Kommer aldrig att bli heller. Visar du tydligt i hur monokromt du propagerar.
Känns igen både från svenska kommunister men även internationellt.

Ber om ursäkt för att svaret tog tid.
Frukost går före.

Cope harder bara, dumbommar. Ni har redan missat tåget, och inte ens 20 miljarder dollar i månaden i stöd till Ukraina (under 2022-23 satsade NATO/-länderna mer än hälften av det beloppet per månad, det dyraste proxykriget i världshisoirien, men det hjälpte inte) skulle i nuläget åstadkomma någon avgörande vändning i kriget. Kiev och NATO har i strategisk mening förlorat det här, precis som Hitler i strategiisk mening hade förlorat andra världskriget ett bra tag innan de första allierade skepen närmade sig Omaha Beach.

Det är givetvis ingen som väntar sig att diskussioner på Flashback ska ge tydlig politisk effekt, och för övrigt är Ukrainaforumet sedan länge en avskärmad sektkyrka.
Citera
2024-04-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du talar tvärtom språket - desperationen lyser igenom när Du upplever dig provocerad om ryssen inte får härja fritt såsom Du önskar...
Projicerandet av en massa känslor på andra personer här på forumet kan du strunta i, det är enbart irriterande och tillför inte ett smack.

Snygga, färska bilder på hur en ukrainsk stridsvagnskolonn har lurats in i ett bakhåll och hamras sönder och samman av ryska kortdistansmissiler. Konstigt nog syns sådana här videoklipp aldrig via vanlig västlig nyhetsmedia, trots att kvaliteten är utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=iTyB8NFOYS8
Citera
2024-04-13, 10:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Från det stora till det lilla:

Tidigare ägare av din bostad bestämmer sig för att de vill flytta tillbaka o säger til dig att flytta.
Om du vägrar spikar de igen dörren tills du ändrar dig.
De bodde här innan du kom dit så de har historisk rätt till boendet.

Är det såhär du vill ha det?

Nej, bara i vissa undantag. Krim är så ryskt som det kan bli, det kan inte Ukraina ändra på. Och Gaza är som en dålig hyresgäst som misshandlat lägenheten och måste vräkas.
Citera
2024-04-13, 10:18
Medlem
Citat:
Cope harder bara, dumbommar. Ni har redan missat tåget, och inte ens 20 miljarder dollar i månaden i stöd till Ukraina (under 2022-23 satsade NATO/-länderna mer än hälften av det beloppet per månad, det dyraste proxykriget i världshisoirien, men det hjälpte inte) skulle i nuläget åstadkomma någon avgörande vändning i kriget. Kiev och NATO har i strategisk mening förlorat det här, precis som Hitler i strategiisk mening hade förlorat andra världskriget ett bra tag innan de första allierade skepen närmade sig Omaha Beach.

Det är givetvis ingen som väntar sig att diskussioner på Flashback ska ge tydlig politisk effekt, och för övrigt är Ukrainaforumet sedan länge en avskärmad sektkyrka.

Ändå är vatniks livrädda för att stöd ska gå igenom och ber varje dag till gud att Trump ska vinna.
Mysko.
Citera
2024-04-13, 10:19
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Tvärtom är flashback ett trollnäste och hemvist för Kreml-propaganda som pumpar ut plump och ensidig propaganda av typen "snälla ni ge upp, ni har inte råd med det här", "Ukraina har redan förlorat, gå vidare snälla".

Oavsett om Ukraina förlorar så måste vi givetvis stötta Ukraina så gott det går och med allt vad de behöver. Ju fler ryssar som stupar i Ukraina desto bättre för oss. Ju mer rysk ekonomi kan skadas desto bättre för oss så det är bara för Europa att fortsätta jävlas med Ryssland så gott vi kan.
Tror jag ska lägga lite pengar på drönare mot ryssen nu och visst det kostar mig en slant men oroa dig inte för min ekonomi för det är väl investerade pengar tycker jag.
Citera
2024-04-13, 10:23
Avstängd
Citat:

Du kanske har rätt, ukraina klarar inte att stå mot putlers köttvågor, nu återstår att atombomba kreml, jag hoppas fransoser o britter gör gemensam sak!🤓
Citera
2024-04-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring

Ukraina/Azov är inga änglar de heller utan vägrade låta detta ske skickade artilleri över Donbas enda sedan 2014. Det är inte så svart och vitt.
Haha, svart och vitt från en vatnik.
Kanske du ska lyssna lite till vad Prigozhin sa:
'När vi skjuter massor av granater på dem(Ukrainarna) så är det klart att de skjuter tillbaka "
Citera
2024-04-13, 10:25
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
"I'm being realistic. and thats more than you will fuciking ever be!"

-replik av kvinnlig SOE-agent till en känslosam kollega (altför känslosam i fel ögonblick, särskilt med Gestapo i hälarna) i det ockuperade Frankrike, från ett BBC-drama för sådär trettio år sedan.

Det är ingen som är "desperat" här på mitt håll, varken jag eller t ex Galejan eller BörjeViking. Jag är bara självständigt analysrande, men det verkar vara för myclet för många Svenne Bananer här på Ukrianforumet, faktiskt t o m provocerande.

Europa betalar för det här kriget via inflation, ökande energikostnader, avindustrialsering och inte monst genom att en mängd saker som annars hade kunnat åtgärdas trängs undan av miljardrullningen till militärt spenderande och Ukraina. Men du vet väl inte vad ekonomiska undanträngingseffekter är heller, antar jag...

Citat:
Ursprungligen postat av Senilix

Citat:
Projicerandet av en massa känslor på andra personer här på forumet kan du strunta i, det är enbart irriterande och tillför inte ett smack.

Snygga, färska bilder på hur en ukrainsk stridsvagnskolonn har lurats in i ett bakhåll och hamras sönder och samman av ryska kortdistansmissiler. Konstigt nog syns sådana här videoklipp aldrig via vanlig västlig nyhetsmedia, trots att kvaliteten är utmärkt.

https://www.youtube.com/watch?v=iTyB8NFOYS8
Jaha - kort minne är ju en begränsning, stackars lilla folkmordsentusiast... Fast Du fejkade väl bara den härskarkänslan också...
Citera
2024-04-13, 10:29
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Tvärtom är flashback ett trollnäste och hemvist för Kreml-propaganda som pumpar ut plump och ensidig propaganda av typen "snälla ni ge upp, ni har inte råd med det här", "Ukraina har redan förlorat, gå vidare snälla".

Oavsett om Ukraina förlorar så måste vi givetvis stötta Ukraina så gott det går och med allt vad de behöver. Ju fler ryssar som stupar i Ukraina desto bättre för oss. Ju mer rysk ekonomi kan skadas desto bättre för oss så det är bara för Europa att fortsätta jävlas med Ryssland så gott vi kan.
Tror jag ska lägga lite pengar på drönare mot ryssen nu och visst det kostar mig en slant men oroa dig inte för min ekonomi för det är väl investerade pengar tycker jag.

Alla de små donationer jag skickat till någonting i Ukraina som kan verka mot ryssen har de ofta föregåtts av irriterande lögnaktiga propagandainlägg här på FB som fått mig att emotionellt känna att inlägget måste få bli kontraproduktivt. Skön känsla för vatniks också att veta att effekten av deras skitposter är ett litet bidrag till FPV drönare som annars kanske inte skulle ha genomförts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in