2024-04-13, 04:59
Medlem
JustTrollings avatar
Det iranska folket och den iranska nazistregimen vill bli utrotade. Iran vill bombas till grus som Gaza.

Om uppgifterna från USA stämmer.

US expects Iran to carry out direct strikes against targets inside Israel, sources say

The United States currently expects Iran will carry out strikes against multiple targets inside Israel
and that Iranian proxies could also be involved in carrying out the attacks, according to a senior administration official and a source familiar with the intelligence.
https://edition.cnn.com/middleeast/live-news/israel-hamas-war-gaza-news-04-12-24/h_a8ac3c7724aa90a11fb0bf2557c65881
2024-04-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och så har vi tidigare händelser innan dess. Det är en never-ending story. Men, reaktionerna på konsulat-attacken har inte varit odelat till Israels fördel. Iran skulle i teorin kunna låta saken bero och "vinna på det", fast sannolikt gör de som israelerna hade gjort och svarar för att de "måste".

Båda sidor känner sig tvingade att svara. Därför kan det snabbt gå åt pipan. Man kan ju hoppas att nån fegar ur förr eller senare och mes-svarar, typ som Iran när högsta hönset nackades, men jag tror inte att det blir så.

Vidare: jag har inte alls antytt att USA skulle ha svårt att välja sida. Bara skrivit att det inte direkt ligger i USA:s intresse att delta i ett krig med Iran precis nu. Jag angav några skäl till varför jag tror det; bl.a. Israels krigföring i Gaza, där jag är beredd att ändra mig lite.

Tror du att USA gärna går i krig mot Iran i dagsläget för att Israel och Iran inte kan sluta att attackera varandra?

Iran attackerar ju USA.

Iran attackerar hela världen.

Iran har gått över gränsen alldeles för grovt, alldeles för många gånger.

Omvärlden har tröttnat på att handelsfartyg attackeras och kapas och får se sina medborgare kidnappade och fängslade av Iran.
2024-04-13, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det är grupper i andra länder.
USA och Israel har attackerat Iran via sina proxys också.
Både Iran/Ryssland och USA/Israel krigar mot varandra via proxys i Mellanöstern.

Men sionisterna har denna gången attackerat Iran direkt i hopp om ett gensvar.

Nä, själva Iran har aldrig attackerats.

Det är islamisthundarna i Iran som ständigt eskalerar konflikten.

Med tanke på Irans attacker mot amerikanska soldater, svenska civila och handelsfartyg så borde Teheran blivit sönderbombat.
2024-04-13, 06:53
Medlem
arakas avatar
Kommer bli tufft för Kina att både supporta ryzzland och Iran och samtidigt rusta sig själva inför kriget mot usa/Taiwan.
Känns som försvarsindustrin fortsätter att vara bland de bästa investeringsobjekten för en väldigt lång framtid.
Senast redigerad av araka 2024-04-13 kl. 06:57.
2024-04-13, 07:25
Avstängd
100 drönare och missiler kommer att ödelägga Israel fullständigt även om bara tio av dem träffar. Det är 2024 nu, inte 1945. Tekniken har utvecklats.
2024-04-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Judarna har planerat ett krig med Iran sen länge. Som alltid kommer USA att få betala och göra the dirty job.
Därefter får vi i Europa ta emot alla som flyr från kriget. Allt enligt plan
2024-04-13, 07:52
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Största risken rent globalt i det hela, är väl att oljepriset skyrockar och inflationen tar ny fart. Källor i USA pratar om 100tals drönare och dussintals robotar. Frågan är hur pricksäkra de är och hur bra försvar Israel har. Men givetvis lär en o annan slinka igenom.

EU (den utvecklade världen egentligen) borde verkligen lägga mer krut på en framtid fri från olja. Så vi slipper oljestaternas konstanta jävla 3-åringsutbrott.
2024-04-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och så har vi tidigare händelser innan dess. Det är en never-ending story. Men, reaktionerna på konsulat-attacken har inte varit odelat till Israels fördel. Iran skulle i teorin kunna låta saken bero och "vinna på det", fast sannolikt gör de som israelerna hade gjort och svarar för att de "måste".

Båda sidor känner sig tvingade att svara. Därför kan det snabbt gå åt pipan. Man kan ju hoppas att nån fegar ur förr eller senare och mes-svarar, typ som Iran när högsta hönset nackades, men jag tror inte att det blir så.

Vidare: jag har inte alls antytt att USA skulle ha svårt att välja sida. Bara skrivit att det inte direkt ligger i USA:s intresse att delta i ett krig med Iran precis nu. Jag angav några skäl till varför jag tror det; bl.a. Israels krigföring i Gaza, där jag är beredd att ändra mig lite.

Tror du att USA gärna går i krig mot Iran i dagsläget för att Israel och Iran inte kan sluta att attackera varandra?

Det är den ökända eskaleringsstegen som ligger och spökar Hur långt vill båda sidor gå? Nu finns bollen hos Iran. Dvs Iran kontrollerar hur långt de ska på stegen. De har ett dilemma. De måste svara på Israels attack annars ser de svaga ut hos deras proxys och omvärlden. Men de vill inte svara så hårt så det kan bli legitimt i världens ögon för Israel att bomba Irans kärnvapenanläggningar. Sen är Iranska folket uppenbart nationalistiska. Men denna nationalism kan lika väl vändas mot ledningen om de tycker ledningen är de som gör fel. Det kan bli som Ryssland under WWI eller som WWII. Två helt olika nivåer på stridsvilja.

USA vill inte att det ska bli krig. Varför?

1 USA har försökt med näbbar och klor försökt lämnat MÖ sedan Obama. Men verkligheten i MÖ drar in USA gång på gång. Kina är den verkliga fienden.

2 USA har val i år. Krig är en stor unknown när det gäller hur am folket kommer reagera. Dock är amerikanerna krigströtta.
2024-04-13, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Du kallar folk för obildade nazister samtidigt som du kommer med detta. Bor du i källaren hos morsan eller var har du fått denna infon ifrån?

Det här är problemet med er nazi-islamister, ni är så extremt obildade.

Allt som jag skrev är allmänt känt.
2024-04-13, 09:47
Medlem
okok1s avatar
Det verkar som det barkar åt ett håll:

Citat:
Iran har börjat flytta på stridsmateriel inom landet, enligt information som CNN kommit över.
Citat:
På fredag rapporterade man från amerikanskt håll att ett iranskt anfall mot Israel eller dess bundsförvanter är ytterst sannolikt.

https://svenska.yle.fi/a/7-10054821
2024-04-13, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Därefter får vi i Europa ta emot alla som flyr från kriget. Allt enligt plan

vad annars! illuminati vill att Swedistan ska gå åt helevete
2024-04-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
100 drönare och missiler kommer att ödelägga Israel fullständigt även om bara tio av dem träffar. Det är 2024 nu, inte 1945. Tekniken har utvecklats.

Du får gärna utveckla hur 10 konventionella missiler kommer att ödelägga Israel fullständigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in