Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Det kan väl inte ha gått någon obemärkt förbi att det finns ett otal s.k utsatta områden i det här landet, där polisen har liten till ingen kontroll och där våldet är utbrett och dödsskjutningar inte är alltför ovanliga. Skärholmen är ett av dessa områden. Det har väl skjutits ihjäl 3-4 personer minst under en 12 månaders period i närområdet. Jag skulle i allra högsta grad övervägt möjligheten att en person med koppling till droghandeln i området skulle kunna tänkas skjuta mig om jag hamnade i en dispyt med personen. Man behöver kanske inte överväga möjligheten i ett vanligt område, men detta är inte det.
Man kan tycka vad man vill om att det är för jävligt att de kriminella kan göra lite som de vill på vissa platser. Det är dock inte den vanliga hederliga medborgarens strid att ta. Det var inte hans fel att situationen är som den är, och det var inte han som hade en lösning på problemet. Det rimliga är att inte bo kvar i områden likt dessa, och om man ändå väljer att göra det, aldrig beblanda sig med gängen.
Händelsen är ju unik. Oavsett vad som skett innan innan i Skärholmen, var just denna händelse svår för en icke-kriminell snubbe att förutse. Klockslaget, valet av offer, platsen, barnets närvaro, placeringen av den dödande kulan, allt detta är j-igt svårt att förutse.
Men i det stora hela tycker jag att ditt inlägg är vettigt och jag håller med dig. Oskyddade normala medborgare ska inte behöva "steppa in" och kompensera för våra pissusla poliser.