2024-04-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag hatar uttrycket 'felskjutning' - dom riktade vapnet och sköt honom; det är rentav en skjutning. Håller du i ett vapen och skjuter - det är i alla lägen en medveten skjutning. Känns som man sympatiserar med dessa gäng i att säga 'felskjutning' - 'dom sköt fel', 'det var ett misstag', 'dom menade inte det' 🙄

Helt sjukt framför hans son - totalt hjärtlöst. Mot både pappan och sonen.

Att man överhuvudtaget teoretiserar kring ämnet felskjutning innebär också att det "ska" finnas någon eller några misstänkta, vilket dock i detta läge fortfarande inte finns, enligt medier
Får intrycket av att något inte stämmer kring denna historia
Varifrån kommer dessa uppgifter?
Citera
2024-04-11, 09:43
Medlem
Lindstens avatar
Detta är det sjukaste jag hört! Dessa ligister ska fan sitta i fängelse resten av deras äckliga liv!
Citera
2024-04-11, 09:43
Medlem
Yoweris avatar
Glöm det där nu. Mäns våld mot kvinnor är av högre prioritet.

När ser vi första fallet av Stockholms Saints?
Citera
2024-04-11, 09:44
Medlem
Computerzs avatar
Dom måste för fan gripa dessa och utdela extremt hårda straff. Alla i gänget ska in på livstid. Hela Sverige bör också bli en enda visitationszon framöver så polis kan muddra exakt vem som helst, vart som helst.
Citera
2024-04-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Sedan frågar många invandrare varför man blir kroppsvisiterad lyftare och varför visitationzoner har införts.
Fast om vi ska nu ta invandrare i försvar så var mannen som sköts troligtvis invandrare också? Bor inte så många etniska svenskar utan invandrarbakgrund i Skärholmen.

Mannen konfronterade gänget, hur många svenskar gör det?
Senast redigerad av Perfecthairline 2024-04-11 kl. 09:48.
Citera
2024-04-11, 09:45
Avstängd
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-cyklade-med-sin--son-skots-vid-simhall/

ok nu kommer det att pappan försökte ta vapnet

man får hoppas de tog fram det för att hotas, och att pappan dumdristigt försöker ta det och det går av som en olyckshändelse, men i motsats kan de ha riktat det mot sonen med och då hade jag med försökt vadsomhelst.

alla familjefäder vet att om ens barn hotas finns inga regler, huvet ska av
Citera
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Fast om vi ska nu ta invandrare i försvar så var mannen som sköts troligtvis invandrare också? Bor inte så många svenskar i Skärholmen.

Mannen konfronterade gänget, hur många svenskar gör det?

Svenskar och svenskar.. Jag är inte född här men definierar mig som svensk. Jag skulle absolut tillrättavisa folk om man var stökiga. Inget jag kommer sluta med för att någon kaosafrikan skjuter en oskyldig farsa. När vi alla börjar gömma oss så har vi förlorat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Dom måste för fan gripa dessa och utdela extremt hårda straff. Alla i gänget ska in på livstid. Hela Sverige bör också bli en enda visitationszon framöver så polis kan muddra exakt vem som helst, vart som helst.
Men sluta skämta nu, det blir 3-6 månader sluten ungdomsvård.
Citera
2024-04-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Att man överhuvudtaget teoretiserar kring ämnet felskjutning innebär också att det "ska" finnas någon eller några misstänkta, vilket dock i detta läge fortfarande inte finns, enligt medier
Får intrycket av att något inte stämmer kring denna historia
Varifrån kommer dessa uppgifter?

Jag har också en känsla av att allt inte har framkommit än. Kan BO sett en nära släkting etc. i gänget? En släkting som övriga i klanen har varit orolig över. BO konfronterade släktingen och sedan hände detta.

Givetvis en spekulation från min sida men saknar BO all slags koppling till gänget så låter detta fall helt exeptionellt.
Citera
2024-04-11, 09:47
Medlem
Efter att ha läst detaljerat om många mord blir jag knappt upprörd längre. Många mord följer samma mönster och sticker inte ut.

Sen har vi fall som skiljer sig som tex Adriana. Där man skjuter mot måltavlor utan att bry sig om vad som står i vägen.

Morden i hallonbergen var för att tysta vittnen till ett annat mord, det finns någon logik i det trots hur hemskt det var.

Men vad fan är det här? Man mördar alltså avsiktligt en man, framför hans son, pga en ”kränkning”? Det pratas ofta om att nu är en gräns passerad efter eskalering. Vilken gräns har nu passerats, och vad blir konsekvensen? Det här sker knappt i slumområden i Sydamerika eller Afrika.
Citera
2024-04-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Svenskar och svenskar.. Jag är inte född här men definierar mig som svensk. Jag skulle absolut tillrättavisa folk om man var stökiga. Inget jag kommer sluta med för att någon kaosafrikan skjuter en oskyldig farsa. När vi alla börjar gömma oss så har vi förlorat.
Sorry, klumpigt uttryckt av mig, menade givetvis etniskt svensk eller svensk som inte har invandrarbakgrund.

Edit: ändrade min formulering
Citera
2024-04-11, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-cyklade-med-sin--son-skots-vid-simhall/

ok nu kommer det att pappan försökte ta vapnet

man får hoppas de tog fram det för att hotas, och att pappan dumdristigt försöker ta det och det går av som en olyckshändelse, men i motsats kan de ha riktat det mot sonen med och då hade jag med försökt vadsomhelst.

alla familjefäder vet att om ens barn hotas finns inga regler, huvet ska av

Enligt Expressens uppgifter kom mannen på cykel med sin tolvårige son i riktning mot Skärholmen centrum. De var på väg till badhuset. I gångtunneln vid Skärholmens simhall cyklar de förbi en grupp om 3-4 yngre personer.

Någon form av konfrontation uppstår och pappan vänder tillbaka till gänget, enligt Expressens uppgifter. Han har då bett sonen att ställa sig en bit bort.

Ett skott går av i marken. Det uppstår tumult när pappan försöker ta vapnet av personerna och blir då skjuten i huvudet.

Han dör enligt uppgifter på platsen. Gärningsmännen ska efteråt ha lämnat i riktning mot Vårby, på så kallade ”fat bikes” och annan form av cykel.

Sonen är en av dem som ringer 112.

Den mördade pappan är sedan tidigare ostraffad och enligt Expressens uppgifter var skjutningen inte planerad.

Enligt tidningens uppgifter ska gänget ha agerat hotfullt mot mannen och sonen, vilket resulterar i en konfrontation och tjafs och att det är därför pappan skjuts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in